![]() |
klein beetje ongesteld en toch zwanger, kan dat?
Hoi iedereen,
Ik heb nu al een jaar een vriendin en zij is gewoon aan de pil en elke maand gewoon ongesteld. Nu vertelde mijn vriendin me laatst dat ze de laatste x maar 2 dagjes ongesteld was en dat die dagen ook niet zo heel veel voorstelde. We hebben in de 1e week van de maand gedaan en dat is ook de meest risicovolle week :s Nu is het trouwens wel zo mijn vriendin heeft nogal een rottijd nu en misschien dat ze door spanningen minder ongesteld word. Toen kwam mijn vriendin dus met het verhaal aan zetten dat zelfs als je zwanger bent een klein beetje ongesteld kan zijn de eerste maand. Ik heb hier zelf eigenlijk nog nooit van gehoord.. Weet iemand hier meer van? Alvast bedankt! |
dat kleine ongesteld zijn is eigenlijk gewoon bloedverlies en dat kan gewoon als je zwanger bent...
|
kan ook dat omdat ze best gestrest is dat ze amper ongesteld is.. heb ik ook wel eens
|
Je kunt dan wel zwanger zijn ja, maar het kan idd ook door die spanningen komen... zwangerschapstestje?
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
als ze het niet vertrouwd kun je altijd een tesje halen, 12 euro is het waard. Ik betwijfel het. |
Hee Sovreze,
Fixion heeft wel gelijk, als je de pil gebruikt is de eerste week na je menstruatie de minst 'safe' week. Staat ook in de gebruiksaanwijzing. Ontopic: ik zou niets gokken, gewoon een testje halen, weet je het zeker. Benthe |
Citaat:
|
Citaat:
excuus :o |
Citaat:
|
Dit past iets beter op Lichaam en Gezondheid. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als ze gewoon aan de pil is, is de kans dat ze zwanger is sowieso al ontzettend klein. Ook kan het gebeuren dat je een keer een lichtere menstruatie hebt door stress of hormomen oid.
Ja, je kan wat bloedverliezen als je zwanger bent, dus het kan maar die kans is wel heel erg klein. Voor de zekerheid een zwangerschapstestje doen is natuurlijk niet erg. :) |
Ze is toch geen pil vergeten, begrijp ik uit je verhaal?
Dan is de kans op zwangerschap echt heel klein hoor. Ongesteldheid kan ook uitblijven door die stress, dat zou een goede verklaring kunnen zijn. Wil je zekerheid > koop een testje. Je kunt inderdaad wel bloed verliezen tijdens een zwangerschap, maar dat is niet gangbaar. |
Citaat:
Maar stél dat jij uberregelmatig bent, dan heb je dan je eisprong nog niet hoor. |
Citaat:
|
Citaat:
- Ze is ongesteld geworden, al is 't wat kort, maar dat gebeurt wel vaker Trek de conclusie. |
Citaat:
+ Ze slikt de pil netjes + Ze is ongesteld geworden + Ze heeft een rottijd (in de zin dat de kans minder is op zwangerschap) --------------------------------------- - Punten - We hebben het gedaan in de 1e week - Ongesteld zijn kan ook bloedverlies zijn wat bij een zwangerschap ook kan gebeuren. - Ze slaapt slecht en voelt zich misselijk |
seks hebben is niet het minst veilig in de eerste week, de pil vergeten is het minst veilig in de eerste week. Als je de pil niet vergeet in de eerste week en ook niet in andere weken maakt het echt niet uit in welke week je seks hebt.
|
Citaat:
|
Citaat:
- Misschien voelt ze zich wel misselijk en slaapt ze slecht omdat ze een rottijd heeft? - Ongesteld zijn is anders dan wat bloedverlies, bij ongesteld zijn komt er ook nog slijm mee enzo. En de kans dat zoiets gebeurt en dat je dan tóch zwanger bent terwijl je netjes de pil hebt geslikt is ongelofelijk klein. |
Heb vanmiddag m'n vriendin gesproken en ze wil nu nog geen zwangerschaptest doen ze wil wachten of ze over 3 weken (haar volgende menstrubatie) hoe het dan gaat.
dus we wachten af... of kan ik haar beter overhalen tot een zwangerschapstest? |
Citaat:
|
Zwangerschapstopic lijkt me prima voor dit onderwerp.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:29. |