![]() |
De Belgische Competitie
...nadert ook het einde.
Club Brugge heeft zes punten voor op Anderlecht, maar moet o.a nog thuis tegen Standard en Anderlecht, dat op zijn beurt ook nog naar Standard moet. Club had een voorsprong die zo ongeveer dubbel zo groot was, maar heeft het zelf verpest door oerslechte matchen te spelen, o.a. in Genk en thuis tegen Lokeren. Het wordt nog spannend (y) |
spannend, de belgische competitie ?? wat een amateurvoetbal dat belgisch... zowel nationaal als internationaal... saaie toei is dat !!
|
Altijd maar opnieuw dat chauvinistisch gedoe.
Laatste interland eindigde op 0-1 voor België en als ik het mij goed herinner is Ajax vorig jaar als laatste geëindigd in de CL (in hun poule uiteraard), na... Club Brugge. Voor de rest weet iedereen (behalve het gros van de Nederlanders) ondertussen wel dat het Nederlands voetbal helemaal niet zoveel hoogstaander is dan het Belgisch. edit: ik heb het wel uiteraard over de competitie, het Nationaal elftal van Oranje is wel degelijk superieur aan dat van ons. Alleen hebben ze nog weleens moeite om dat te bewijzen. |
Citaat:
maar spannend is de titel- en degradatiestrijd wel dit jaar. |
Citaat:
|
Citaat:
Overigens vind ik de maatstaaf ajax niet zo'n heel erg goede, ajax is al lang niet meer de grootste club in nederland. |
Citaat:
|
Blijkbaar weet ge wel absoluut niet waar ge het over hebt.
Beveren speelt ten eerste met Ivorianen en is ten tweede een geïsoleerd geval. Ajax mag dan niet de Nederlandse topploeg zijn (alhoewel ze vorig jaar nog kampioen gespeeld hebben dacht ik?), buiten PSV en evntueel AZ zie ik er toch maar weinig anderen rondlopen. PSV is de enige Nederlandse ploeg wiens niveau en budget momenteel inderdaad boven dat van een Belgische topploeg uitsteken. Maar ploegen als Anderlecht, Club, Genk en Standard zouden gemakkelijk kunnen meedraaien aan de top van de Nederlandse competitie. Over de spanning zou ik al helemaal mijn mond houden want hoeveel underdogs heeft de eredivisie die de afgelopen 10 jaar kampioen hebben gespeeld? |
Citaat:
|
Juist, je mag ook gewoon toegeven dat je niet weet wat te zeggen... En daarmee sluit ik mijn deel van de discussie af.
|
Citaat:
|
Ik ben tijdelijk voor Germinal Beerschot, daar speelt Henk Vos. :cool:
|
Citaat:
|
KRC Genk, Claessens (y)
|
Citaat:
tegen wie hadden wij gewonnen? Tegen AC MILAN met 0-1 denk eerst eens voor dat je iets zegt over Belgisch Voetbal, jij kent er lekker niks van, JULLIE VUILE HOLLANDERS STINKEN KANKERJODEN |
Eehm, phntje , denk jij zelf eerst maar eens na voor je in het wilde weg begint te schelden... Iemand geeft gewoon zijn persoonlijke mening. Is geen reden om zulke woorden te gebruiken. :| (n)
|
Persoonlijk denk ik dat op dit moment de Nederlandse competitie toch een stuk beter is dan dat van Belgie. Het Belgische voetbal zit in een flinke dip heb ik het idee...
Ook het feit dat afdankertjes of 'net niet' spelers uit de Nederlandse competitie naar de grotere clubs in Belgie verhuizen. Denk aan Soetaers, Cleassens en Engelaar. |
Citaat:
|
|
Dit is nou precies waarom ik zwijg over Belgische ploegen hier, er moeten er altijd kunnen zeggen hoe slecht en amateuristisch die Belgische ploegen en de competitie wel niet zijn. :rolleyes:
RSCA moet trouwens nog THUIS spelen tegen Standard, niet op verplaatsing, groot verschil. :nono: Voorts zijn de tegenstanders vrij gelijk, als 't gaat tussen die van RSCA en Brugge, vnl de matchen tegen Standard (beiden thuis) gaan erg beslissend zijn. Laat Brugge tegen Standard punten liggen en wint RSCA, dan komen ze op drie punten. Met dan op de voorlaatste speeldag Brugge-RSCA, kan alles nog. Zeker als je weet dat Brugge op de laatste speeldag naar zwarte beest STVV moet en RSCA thuis Bergen ontvangt. In geval van gelijke punten, worden er trouwens testmatchen gespeeld. Dat is al 3x gebeurd, telkens draaide 't positief uit voor RSCA, dus... (y) Ik zie 't in elk geval nog goed zitten om kampioen te worden met RSCA. (y) |
Citaat:
Je conclusie heeft echt níks te maken met de feiten die je aanhaalt... |
Oke, het is wel heel erg dom om ruzie te maken over welke competitie beter is...
Dat kan je enkel weten als er ooit een BeNeLiga komt, en dat zie ik niet direct gebeuren. Het gaat om de titelstrijd, en als groot Clubsupporter vind ik die wel spannend... De match van zondag thuis tegen Standard wordt heel, heel belangrijk. Als Club die wint, zie ik niet wie nog in de weg kan staan (of het is dat ze nog lang zo KUT spelen als thuis tegen Lokeren en op LaLou). Met een beetje geluk maakt Club - Anderlecht op 15/5 dan niet veel meer uit. Stel je voor dat het nu nog misloopt :eek: |
Citaat:
Enkel over Engelaar kan ik niet echt oordelen. Die doet het hier best wel goed, maar weet niet goed hoe die in Nederland presteerde. Trouwens, Brugge gaat gewoon kampioen worden denk ik. |
Het feit is gewoon dat Anderlecht zich geen enkele misstap meer mag veroorloven terwijl het moet hopen dat Club vierkant blijft draaien.
I.v.m. daarmee -> de uithaal van Balaban naar Sollied (en deels omgekeerd). Brugge IS helemaal niet meer het hechte blok van het seizoensbegin, terwijl Anderlecht toch in een zekere winningmood zit. (getuige daarvan de wedstrijd tegen Genk) Persoonlijk vrees ik dat Anderlecht het niet meer kan halen. Brugge zit met problemen maar heeft een nog relatief comfortabele voorsprong en hun parcours is op papier minder zwaar. |
Citaat:
Blondel dan maar? Die jongen is bijna altijd de beste man op het veld, die paar keer dat hij mag spelen. (y) Maar Balaban moet gewoon niet denken dat hij een basisplaats verdient omwille van prestaties van meer dan een half jaar geleden... |
Hij zit zelfs niet op de bank...
Ishiaku en Victor zijn 2 prachtige miskopen geweest die in het begin van het seizoen nog overschaduwt werden door topaankopen Blondel en Balaban. Voor de rest hoop ik dat La Louvière onderuit gaat, al was het maar voor de laffe opstelling van vorige week. |
Citaat:
Alleen lukte het zelfs tegen hun reserven maar moeizaam... Hij wil het niet toegeven, maar volgens mij heeft die trainer gewoon zn reserven opgesteld om Anderlecht een keer een loer te draaien, nadat die advocaat zich terugtrok uit de ontplofte balzaak, gewoon omdat hij Anderlechtsupporter is. Corrupt bendetje, dat is het... |
Als Nederlander schaam ik mij hier dood hoe er door mijn landgenoten over de belgische competitie wordt gedacht. :bloos:
De belgische competitie is denk ik lang niet zo slecht en saai als er over het algemeen wordt gedacht in Nederland. ik vind persoonlijk dat sommige 'Hollanders' aardig arrogrant doen hierzo als het Belgen of belgie betreft. (en niet alleen hier)! De Belgische competitie doet misschien een klein beetje onder voor de Nederlandse maar dat scheelt vrij weinig! |
Claessens was volgens mij geen afdanker bij Vitesse hoor was daar volgens mij een van de betere alleen ook een dure. Engelaar werd ook niet weggetrapt bij Nac ofzo.
|
Citaat:
|
Klopt, maar er wordt algemeen aanvaardt (of dat waar is is iets anders) dat ze op een hoger niveau spelen dan toen ze nog in Nederland speelden.
Genk is momenteel trouwens 4de, dus eigenlijk ook geen top 3 ;) |
Citaat:
Hij heeft ingezien dat de zaak totaal niet haalbaar was, La Lou KON gewoon geen gelijk halen want videobeelden mogen niet gebruikt worden als bewijsmateriaal, en dat was 't enige waar ze op steunden! |
Citaat:
|
Citaat:
:rolleyes: (n) |
Citaat:
Nederlanders, niet alle Belgen zijn zo! Urgh phntje...ik schaam me in jouw plaats...ga een geit offeren ofzo |
Citaat:
|
Citaat:
6.Heerenveen 7.Twente 8.Utrecht 9.Roda 10.RKC 11.Groningen 12.Willem II 13.NAC 14.NEC 15.Den Haag 16.RBC 17 Graafschap 18 Den Bosch Van die ploegen zie ik ook niemand enige rol van betekenis spelen Europees gezien. In België: RSCA, Brugge, Genk, Standard. Evenveel ploegen. Your point being? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ajax werd vorig jaar kampioen in de eredivisie, maar werd later wel uit de UEFA cup gehouden door Club Brugge (dat 2de speelde in eerste klasse). PSV haalt dit jaar inderdaad een hoger niveau dan de Belgische clubs, maar ik geloof niet dat je hun niveau mag veralgemenen tot jullie top-3, laat staan tot de eredivisie. Citaat:
Voor de rest primeert hier blijkbaar nog steeds het blindelings vertrouwen in de Nederlandse superioriteit (en dat is niet alleen met jullie voetbal gelinkt). |
Citaat:
Normaal zijn alleen wij, de wijzen uit het Midden-Oosten, superieur. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Volgens mij heeft geen 1 belgische club ooit europees gezien een prijs gepakt. :rolleyes: . Mssn de europacup 2 door anderlecht , maar vergeleken met nederland is dat nix.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Internationaal EC 1 (Champions' Cup ) 22 deelnames 134 wedstrijden EC 2 (Cup Winners' Cup) 7 deelnames 44 wedstrijden 4x finalist 1976, 1977, 1978, 1990 2x winnaar 1976, 1978 EC 3 (UEFA Cup) 13 deelnames 83 wedstrijden 2x finalist 1983, 1984 1x winnaar 1983 Beker der Jaarbeurssteden 18 wedstrijden 1x finalist 1970 UEFA Super Cup 2x winnaar 1976, 1978 Zijn door de decennia heen, dacht ik top-10 in Europa. What were you saying? :rolleyes: |
1.Real Madrid 9xEC1, 2xUEFA,
2.AC Milan 6xEC1, 1xEC2 3.Bayern München 4xEC1, 1xEC2, 1xUEFA 4.Liverpool 4xEC1, 2xUEFA 5.Ajax 4xEC1, 1xEC2, 1xUEFA 6.Juventus 2xEC1, 1xEC2, 3xUEFA 7.Internazionale 2xEC1, 3xUEFA 8.Manchester United 2xEC1, 1xEC2 9.Benfica 2xEC1 11.Barcelona 1xEC1, 4xEC2 12.Nottingham Forrest 2xEC1 13.FC Porto 2xEC1, 1xUEFA 14.Feyenoord 1xEC1, 2xUEFA, 15.Anderlecht 2xEC2, 1xUEFA 16.Dortmund 1xEC1, 1xEC2 17.PSV 1xEC1, 1xUEFA 18.Parma 1xEC2, 2xUEFA Steaua 1xEC1 Rode Ster 1xEC1 Aston Villa 1xEC1 Celtic 1xEC1 Marseille 1xEC1 Dat is qua Europabekers gewonnen. Qua wedstrijden gespeeld, staan ze top-tien. :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50. |