![]() |
Ik hoorde van iemand dat er een vervolg op LOTR kwam en dat het simmariloion heette. Maar wie weet hier meer van?
[ :confused: ] Weet niet waar het hoort[/ :confused: ] |
t hoort op Film&TV......
|
Ja, het is eigenlijk meer een deel dat eraan vooraf gaat. Het boek de Silmarillion beschrijft eigenlijk de gehele geschiedenis van Middel-Aarde voor de avonturen van Bilbo in 'de Hobbit', en de avonturen van Frodo, in 'In de ban van de Ring'. Maar bijvoorbeeld de oorlog waarin Sauron van de ring ontdaan wordt, wordt uitvoerig beschreven in de Silmarillion
Maar voor zover ik weet wordt die niet verfilmd, als je dat bedoelde. Gaat ook wat moeilijk omdat het niet 1 verhaal is voor zover ik weet. Wel meende ik dat ik es ergens gezien heb dat de avonturen van Giles of Ham verfilmd gaan worden. Das ook een verhaal van Tolkien, maar ik kan hier nu niets meer over vinden... Maar als je alles tot in detai wilt weten moet je bij Dark Angel of Chimera zijn d8 ik... |
Oh ja en het vervolg op de film heet The Two Towers... daar is al een trailer van te downloaden. En die komt deze kerst ergens uit. 19 december of zo.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk niet dat er een verfilming van de Sil komt. Het is voor niet-fanatiekelingen niet echt bijzonder interessant, en inderdaad een samenraapsel van verhalen. Het boek beslaat de hele tijdsspanne van de schepping van Arda tot het begin van de Hobbit. Beetje veel voor een film :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Was even in de war... Kan gebeuren. Toch? Leek me raar dat er een vervolg zou komen aangezien de schrijver al dood is, maarja, dat had ik fout gedacht... |
Citaat:
De Silmarillion is al eeuwen geleden uitgegeven (wij hebben de versie uit 1981) en 't zijn idd de aantekeningen van Tolkien, door zijn zoon in een beetje beter uitgeefbare versie gegoten. Wat errug cool is ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:57. |