![]() |
Neutrale Media?
Elke dag zit ik met knarsende tanden naar het nieuws te kijken. Neutraal? Echt niet.
Een aantal weken geleden is er een Nederlandse man in Amsterdam vermoord door een stel Marrokkanen. Waarom? Die lui waren vaak aan het kloten voor zijn deur en zei er af en toe wat van. Dus hebben ze hem maar in de fik gestoken en zijn huis met hakenkruizen beklad. Heeft iemand dat op het journaal gehoord? Of in een krant gelezen? Ik niet, en ik kijk altijd naar dat linkse teringjournaal. Wanneer komt er trouwens een goed (neutraal) alternatief daarvoor? Ook over het paasakkoord. "D66 is het morrend eens geworden". Morrend? Man, meer dan 70% was het eens. Er was zelfs nog een staande ovatie. Toen het erom hing, deden de media er alles aan om gewoon op te fokken. Hetzelfde idee als wat er met Fortuyn gebeurd is. Gewoon opfokken. Het is trouwens over het algemeen een grote grap, het journaal. Toen de Paus was overleden zag ik het toevallig op CNN toen ik er langs zapte. Toen ik overschakelde naar Nederland 2 stonden ze daar: "ja ja, het zal over enkele minuten wel officieel bekend gemaakt worden". En dat terwijl ze op CNN volop al bezig waren. Uiteindelijk waren ze meer dan een half uur later. Hier is een idee, al zetten ze gewoon een TV neer in de studio's daar met CNN erop. Dan zijn die lapzwansen ten minste op tijd met hun nieuws. |
CNN is wel neutrahahahahahahahal
|
Tja, de media zijn nu eenmaal in meer of mindere mate gekleurd.
De volkskrant heeft bijvoorbeeld een column van Leon De Winter, nochthans een aartsconservatief met af en toe debiele uitspraken. De enige garantie voor een beetje goede informatie is naar meerdere gevarieerde media kijken. |
Citaat:
Beetje riooljournalistiek, maar ik denk wel redelijk "neutraal" voor zover je dat kunt bepalen. De vraag is hoe serieus je ze moet nemen, maar ze komen met achtergrond informatie die anderen niet hebben. |
Ik haalde alleen CNN erbij om te tonen dat die wel op tijd zijn met hun nieuws.
|
Citaat:
|
De Volkskrant en de Elsivier. Dat zijn wel twee uitersten.
|
Citaat:
|
Lees beide uitersten en besef dat de waarheid ergens in het midden ligt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De media zou neutraal moeten zijn, maar het wordt gemaakt door mensen. Honderd procent neutraliteit heb je dan toch al niet.
|
Citaat:
Ik snap het punt evenwel;) |
^
niet mee eens |
neutraal = 100% objectief
100% obejectief bestaat niet, dus wens ik je nog veel tijd met zoeken naar een neutrale media |
Citaat:
Correcties: 1. het is nog steeds niet bekend dat de brandstichting gedaan werd door Marokkanen (met 1 r overigens). Het is ueberhaupt niet bekend wie er achter zitten !!!! 2. het motief waarom zijn huis in de fik gezet was, is nog steeds niet bekend. 3. op de voordeur stond een symbool dat hoogstwaarschijnlijk een hakenkruis was. De politie heeft de deur mee voor onderzoek. Citaat:
ja Citaat:
ja Citaat:
Dan ben je blind. En je staat vrij om je eigen journalistiek te gaan bedrijven als het je niet aanstaat. Waar ik me eerder aan erger is het magere aanbod van het nieuws terwijl er zoveel gebeurt in de wereld. De onderwerpen zijn zo eenzijdig. Over Colombia hoor je weinig, bv. En het onderwerp Israel staat op de agenda zodra Sharon een scheet laat. Over Afghanistan hoor je niks meer, over Irak steeds minder. Maar de situatie is nog steeds niet al te best daar. Beetje scheve verhoudingen soms :P |
Citaat:
|
Je zeurt over neutrale media, en vervolgens haal je CNN als voorbeeld aan voor hoe het wel moet. Right.
|
Ja no shit, anders zou je een journaal van anderhalf uur krijgen elke dag, en dan nog zou het alleen over de belangrijkste nieuwsitems gaan. Wel eens naar het journaal in Engeland gekeken? Dat is echt alléén maar binnenlands nieuws, nog veel meer dan hier. En voor Nederlanders is Colombia ook totaal onbelangrijk.
Het is nonsens om te denken dat er zoiets kan bestaan als een 'wereldjournaal'. Je kunt toch wel zelf een selectie maken van verschillende zenders en verschillende programma's die informatief zijn op het gebied wat jij wilt, en die programma's bekijken? En er is altijd nog internet. |
Citaat:
|
Citaat:
En verder @ startpost: haha. |
Citaat:
|
Variatie in wat?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De media kunnen in principe niet neutraal zijn. De enige manier waarop dit zou kunnen is door een saaie opsomming van de feiten, maar daar zit niemand op te wachten. Bij een beschouwing, zoals het meeste nieuws wordt weergeven, is altijd sprake van meningen. En door interpretatie en frequentie van de meningen kan dit niet neutraal worden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
newsnow.co.uk haalt kranten aan die schrijven over verschillende onderwerpen en regio's. Vb. NOS (www.nos.nl > Media:paus wordt vrijdag bijgezet 12:51 > Brussel:minder groei dan verwacht 12:24 > Politie pakt aanstekergooier op 11:53 > Bevolking voorsteden groeit snelst 11:37 > Volledige beurs voor EU-studenten 11:29 > Japin schrijft Boekenweekgeschenk 11:01 > Meer faillissementen begin dit jaar 12:03 > Rome verwacht twee miljoen pelgrims 11:01 > Graven Israëlische leiders beklad 05:23 Middle America sees influx of Dutch dairy farmers Kentucky.com Dutch government takes action against autodialers Serb General Lukic Surrenders to Hague Netherlands voices concern about stability in Darfur Sudan Tribune Dutch minister says Sudanese police not protecting civilians in Darfur Sudan.Net hoewel dit volgende niet noodzakelijk in het nieuws hoeft te komen: Phallic monument may get the big chop... April 03 2005 at 02:46PM London - A Dutch war memorial that goes up and down and spurts flames may be scrapped after complaints that it looks like a giant penis. The Liberation Monument is a giant copper obelisk that rises and falls depending on the level of sunlight, and spurts flames out of the top during important festivals. It is due to go on show in the village of Wageningen, where the German capitulation was signed at the end of World War 2, almost 60 years ago. In full sunlight, the erection reaches a height of 10 metres, shrinking back to just six metres when the light dims. It was due to be exposed to the public at an official ceremony in May but now village councillors say it should either be scrapped or radically redesigned. A spokesperson said: "Any association with a phallus is undesirable, whether justified or unjustified, and is to be avoided at all costs." - Ananova.com :D |
Citaat:
Anders gezegd: de media bieden voor elk wat wils. |
Haha, ik beweer niet dat media neutraal zijn als ze meerdere onderwerpen aansnijden.
Ik zei alleen dat ik eerder betreur dat er te weinig onderwerpen zijn. |
Oh my God, he's back! :|
Even gewoon geen aandacht aan besteden, jongens. Ik ken deze aansteller. Dit is zo'n typisch geval van xenofobisch rechts met een Calimero-syndroom dat denkt dat alle problemen in Nederland onstaan zijn door De Linkse Kerk. Als-ie het na een paar posts met (belachelijke) 'argumenten' niet kan winnen, gaat-ie schelden en komt-ie over twee maanden pas weer terug. Hoi, Bluesman! What's up? :) |
Citaat:
|
geen zin om alles te gaan lezen, dus als t dubbel is..
wat heeft neutraliteit met snelheid te maken? nederlandse tv is niet neutraal omdat ze langzaam zijn, kijk maar naar cnn.. cnn is pas een kansloze zender die niet neutraal is.. |
Iedereen die het woord 'links' op zo'n manier in z'n mond neemt neem ik bij voorbaat niet serieus.
|
Niet wéér deze discussie............... . *zucht*
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik wilde eerst wat meer inhoudelijk er op ingaan, maar ik vind de stellingen dusdanig slecht en slecht onderbouwd dat ik dat maar niet doe. Er worden twee voorbeelden gegeven over een subjectieve perceptie van het nieuws en daaruit wordt een conclusie getrokken die al voor de hand ligt, het nieuws is niet objectief.
Het derde voorbeeld geeft aan dat het Nederlandse journaal niet altijd het eerste bericht geeft van een gebeurtenis. Goh.. wat een ontdekking. Verder wordt er nog een rechts randje aangegeven met een verwijting naar links. (want links Nederland is natuurlijk zo slecht en dogmatisch en luistert niet naar de mensen en heeft oogkleppen voor en enz.. enz..) Waar het op neer komt is dat jij het niet eens bent met de soort berichtgeving van het nieuws. Dat is een probleem van jou en het nieuws hoeft zich niet zo aan te passen dat jij de berichten krijgt te horen die je wilt horen. |
Journalisten zijn óók mensen. :)
|
De media worden in de mangel gehouden door DE LINKSE KERK!
AHHH! edit: sp. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Erg leuk en overtuigend dat je alleen reageert op mijn correcte verbetering van het woord Marokkanen en verder niet ingaat op mijn post (y)
|
Haha, @ geenstijl 'objectief' noemen.
Leuke site hoor, maar objectief is wel het láátste dat ze zijn. Verder, what's new. Media ís nooit geheel objectief. Face it, en haal dan ook je informatie uit verschillende bronnen. |
Het zou natuurlijk wel kwalijk zijn als de media opzettelijk mensen op een dwaalspoor brachten.
|
Citaat:
|
Citaat:
De topicstarter :confused: heeft het uit de context gerukt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:49. |