![]() |
Het Forum versus het Echte Leven.
Nu ik in de nadagen van mijn Forumbestaan ben beland, heb ik de groeiende neiging om, net zoals in mijn beginperiode op s.com, weer serieuze posts te posten.
Nu vraag ik mij iets af, vaak werd en wordt de term "get a life", "ik heb tenminste een leven", etc. gebruikt om een discussie/flamewar af te sluiten. Echter, tot hoeverre kan deze term gebruikt worden op een forum dat bijna een afspiegeling is van het echte leven? Zelfs iets onbenulligs als een internetcommunity kent corruptie, hokjesdenken, hypocrisie, haat, vooroordelen en verschillende groepen kent. De vraag die mij dus bezig houdt; is het Forum niet gewoon een doorzetting van 'het echte leven'? Natuurlijk kan iemand die in een 'lollige bui' is deze stelling direct beamen door te zeggen. "Ik leef, ik heb virtueel contact, dit is dus ook een leven." Maar dit bedoel ik dus effe niet. Dus, is het Forum slechts een simpel tijdverdrijf? Of is het meer? |
Citaat:
|
Het forum is een extra dimensie van het leven.
|
Het forum hoort bij mijn leven net als elke andere hobby. Ik kom er veel, doe er veel voor en heb er veel plezier. Maar dat betekent niet dat ik naast het forum geen leven heb. Het is en blijft echt een hobby.
|
Voor mij is het forum meer dan een tijdverdrijf, het is ook een middel waarmee ik in contact blijf met vrienden e.d. :)
|
Een forum is een afspiegeling van de samenleving op een bepaalde manier, denk ik.
|
Citaat:
|
ruzie zoeken is nog altijd niet toegestaan, dus probeer een beetje bij het onderwerp te blijven en wees lief voor elkaar :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Eerder tijdverdrijf, maar ook een manier (al dan niet passief) om anderen te leren kennen en eventueel te meeten irl. |
Het werkt op dezelfde manier als een 'RL-leven', ja. Met forumvriendschappen, instant forumirritaties, forumflirten, forumruzies en in enkele gevallen ook forumvozen :p Het is gewoon een groep mensen, maar dan op het internet.
Het verschil is dat mensen zich hier veiliger voelen, als niemand weet wie je echt bent, en dat ze daarom meer durven te zeggen. En dat vozen toch leuker is in het echt :P |
Zelfs dit forum kent verraders, en dictators.
|
Citaat:
|
Het vult de uurtjes waarin je niks te doen hebt, je hebt sociaal contact en ik heb gehoord van m'n broer dat ik door het forum zeker wel veranderd ben, of dat positief was weet ik niet. :D
Het forum kan ook leerzaam zijn. |
het hoort bij het echte leven
|
Het is een soort van café met een bepaald aantal stamgasten.
|
Citaat:
|
Voor mij is het afgelopen zomer vooral mijn enige contact met de buitenwereld geweest. Gelukkig kon ik daarna weer doen wat ik wilde. Het is me opgevallen dat er altijd mensen zijn waar je het goed mee kunt vinden en na veel contact als vrienden kunt gaan zien. Toch blijft er altijd het gevoel dat het 'nep' is.
|
Citaat:
Ik denk wel dat het een soort afspiegeling van de samenleving is, maar het zit wel net wat anders (beter?) in elkaar. Ik vind internet altijd wat overzichtelijker en daar houd ik wel van:) |
Citaat:
|
Forummen is een verlengstuk van mijn leven ja.
|
Get a life.. :o
naah, ik forum gewoon als ik even niks te doen heb, of ik kijk op muziek voor vette shows. en ik moet toegeven dat ik wel veel informatie opvang, die ik anders nooit teweten zal komen.. |
Citaat:
Die opmerking is zó nieuw en onverwacht dat ik vergeet te lachen. Op die "ha ha ha" na dan. :rolleyes: |
Citaat:
|
:d
|
jesus. Dat was geeneens grappig bedoelt.
Dat is ook wel weer mooi aan dit forum. Mijn ego groeit met de dag. ;) |
Citaat:
|
Mijn ego is al zo groot dat het niet meer kan groeien. (y)
|
Het forum is mijn ego.
|
Ik snap de term "versus" niet. Mijns inziens zijn het forum en 'het echte leven' complementair.
|
Nee ik ben hier maar met 1 doel op het forum en dat staat geheel los van mijn leven, helaas kan ik niet zeggen welk doel.
|
Het forum is irl, toch?
edit: oooeheehhh 666666e kantine post! |
Citaat:
|
Het is voor mij slechts tijdverdrijf, jammer genoeg voor veel mensen hier niet, als je hier ongeveer twee uur per dag op zit, vraag me toch wel altijd af wat die forumer in zijn echte leven doet, ook als iemand zie die 100 post per dag neerzet denk Holy ...... Get a life, maar meestal ben ik aardig en zeg maar niet
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar je mag wel :rolleyes: |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
tijdverdrijf en ik vind t leuk ja, maar zonder forum kan ik zeker ook wel leven.
|
Ik zit op het forum als ik me verveel, als ik geen zin meer heb om huiswerk te maken maar moet doen alsof.
Ik zie het forum niet als een afspiegeling van mijn leven. T'is ook geen therapie om mijn eigen leven en gedachten op een rijtje te krijgen... t'is meer gewoon verveling. (btw: ik zit gemiddeld wel 2 uur per dag hier) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55. |