![]() |
Ruïnes
Op ruïnes van liefde
Groeien planten van hoop De bloemen van een nieuw begin Kale bomen bloeien op Dragen nieuwe vruchten In ruimtes van vergane steen Kamers Bewoond eerst door slangen en spinnen Pas later Vonden de vogels hun heil Bouwden er nesten Verdreven de slangen Zongen hun lied Op nog zichtbare stenen De toren ligt plat Maar de zon is niet onder De muur ligt in puin Maar het leven gaat door ----------------------------------- Ik heb zo mijn twijfels over de derde strofe. Enige suggesties voor een originele titel zijn ook welkom, evenals willekeurige welke andere suggesties natuurlijk. :) |
Leuk, origineel gedicht.
In de derde strofe heeft de tweede zin één lettergreep te veel. Ook vind ik het jammer dat er in de vierde strofe stenen (steen) nog een keer wordt gebruikt. Het idee van de laatste strofe is erg mooi, maar ik begrijp niet wat de ondergaande zon met de platliggende toren te maken heeft. |
Voor mijn gevoel past die zon er wel bij... ik zie het als een soort landschap: je hebt die ruïne met al het leven dat daaruit is voortgekomen. Die ruïne bevindt zich natuurlijk ergens en aan de horizon staat dan de zon om het geheel te verlichten. Als de zon onder was en zou blijven, zou er niets kunnen groeien, dus hij heeft wel een rol...
Je hebt gelijk over die lettergreep inderdaad... dus nu op zoek naar een alternatief met een lettergreep minder... lastig... en alsnog springt de derde strofe er dan een beetje uit, omdat de zinnen onregelmatiger zijn. |
Misschien was dat het, waar ik tegenop knalde. Dat lettergreepje teveel.;)
|
Het is dat onze zin er niet in staat, anders had ik hem perfect gevonden. ;) Naja, idd die derde strofe...
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind je beeldende manier van schrijven wel heel mooi. Vooral je eerste strofe :) |
Citaat:
Soof - bij mij moeten de wortels nog gaan groeien...de zon blijft een beetje hangen achter een wolkje, vrees ik. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19. |