![]() |
Hoe fotogeniek te zijn?
Hey
Ik sta dus nooooit goed op foto's. Wie heeft er tips? (y) (hoe te lachen, hoe je te gedragen tijdens die 5 seconden dat je stil zit om te lachen voor de camera) |
serieuze antwoorden plz.
|
eehm...juist net niet overdreven je best gaan doen om leuk op een foto te staan, dan word 't niks!
En dan nog iets; bijna niemand vind dat ie zelf leuk op een foto staat ;) |
er niet te veel over nadenken
maar in elk geval: niet je kin naar je nek trekken, bij een glimlach wel je boventanden en niet je ondertanden laten zien, niet te veel je best doen om je ogen open te houden, en vooral: niet denken 'aah help een camera' en wegduiken met je arm voor je hoofd, want dan sta je er pas echt stom op. |
Niet als een plumppudding erbij gaan staan. Recht op, buik in, schouders naar achteren. Uiteraard niet te overdreven. :)
|
Heb ik ook. Ofwel sta ik er op met mijn ogen dicht (op het moment dat ik knipper, gaat de flits af zeg maar :)) ofwel doe ik zo mijn best om mijn ogen niet te doen knipperen, dat ik stoned lijk :D
|
je moet proberen te lachen, zonder je mondhoeken echt op te trekken, dus zeg maar net tegen het lachen aan. daardoor zie je er natuurlijk vrolijk uit :)
|
Ik denk dat alle tips hierboven zeker kunnen helpen, maar ik denk ook dat fotogeniek zijn iets is wat je hebt of niet hebt, en dat je niet echt aan kunt leren. Net zoiets als een bepaalde uitstraling, die heb je of die heb je niet.
|
En nog steeds ziet het lachen er 't natuurlijkst uit als je écht lacht, hoe stom je er dan ook uit ziet af en toe, uiteindelijk zal dát vaker leuk zijn dan neplachen..
Of lach gewoon niet, maar kijk leuk, of mooi. . |
ik stond er vroeger altijd op met wijd-open ogen omdat ik altijd knipper :p majah zo niet dus
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ga voor de spiegel staan en kijk hoe je vindt dat je er leuk uit ziet. Denk vervolgens aan wat je nu anders doet dan wanneer je op de foto gaat.
|
en dit lijkt me ook lifestyle
|
Zoals Sarah al omschreef, in één woord nonchalant.
|
Als je erop gaat letten, dan sta je er vaak alleen maar 'nep' op. Je kunt beter gewoon spontaan op foto's staan. Dan sta je er misschien niet altijd even charmant op, maar beter dan te gemaakt, vind ik.
|
ligt eraan wat voor soort foto's je wilt maken. modelfoto's moeten er mooi uitzien en niet 'fake', dus dan is de symmetrie vaak erg belangrijk, niet dat je je bovenlip iets te veel naar links optrekt ofzo :P en je moet er ontspannen bij zijn.
voor gewone foto's zou ik gewoon spontaan zijn, er niet teveel bij nadenken :) |
ik hoor vaak van mensen dat ik heel erg fotogeniek ben, ik ben niet knap, vind ik zelf objectief gezien. maar ik sta wel vaak leuk op fotos. misshien moet je het dan toch fotogeniek zijn?
ik weet het niet |
Vaak is de flits ook een boosdoener, waardoor veel mensen met de ogen gaan knijpen. (Ik ook...) Geen idee dat je daarna kan doen.
|
Mijn lach beviel me nooit. Mn mondhoeken trokken te ver omhoog. Ik heb mijn lach toen geoefend voor de spiegel totdat ik het gevoel van tot hoe ver te pakken had. Sindsdien lukt t me wel regelmatig om wél leuk op foto's te staan :p
|
Wat Chloe zegt. :) Een keer oefenen met digicam of iets dergelijks kan wonderen doen ;)
|
je kan niet fotogeniek worden, dat ben je of dat ben je niet..
maar je kan idd een beetje oefenen met hoe je moet lachen en vanuit welke hoek je hoofd het mooiste is k sta echt altijd te lomp op foto's.. k heb een scheve bek als k lach.. etc etc :p |
Ik vind 'gemaakte foto's' nooit leuk. Dus niet speciaal gaan poseren, dat werkt niet.
|
Citaat:
Nonchalant zijn is dé tip. Gewoon doorgaan met wat je doet. Als je moet poseren, gewoon net doen alsof degene voor je geen camera vast heeft en iets leuks verteld... Moet ik zelf ook eens toe leren passen. Vooral met flits met ik verschrikkelijk :| |
Gewoon niet op letten dat er een foto wordt gemaakt. Geposeerde foto's zijn suf. Probeer vooral niet in de lens te kijken.
|
Fotogeniek is juist de term voor mensen die uit zichzelf goed op foto's staan, aangeleerd fotogeniek bestaat niet.
|
heeft dit iets te maken met lichaam en gezondheid? :s
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:02. |