![]() |
Verval ziekenfonds na aanvraag tegemoetkoming?
Ik hoorde van iemand dat als je 18 word, en je dus tegemoetkoming voor scholieren aanvraagt (ik zit nog op het middelbaar onderwijs), dat dan je ziekenfonds onder je ouders vervalt? Is dat zo? Moet ik dan een eigen verzekering af gaan sluiten? Ik heb wel een eigen pasje van het CZ.
|
Dat gebeurde bij mij niet volgens mij hoor..
Niet als je gewoon thuis blijft wonen. |
Als je 18 wordt mag je volgens mij sowieso niet meer met je ouders meeverzekerd zijn en moet je jezelf verzekeren via een eventueel bijbaantje of anders particulier.
|
als je niet werkt kun je zo ver ik weet gewoon bij je ouders verzekerd blijven hoor.
|
Citaat:
Als je een bijbaantje hebt moet je wel zelf verzekerd zijn. |
bij veel verzekeringen kun je bij je ouders meeverzekerd blijven zolang je studeert, en dan maximaal tot je 27e ofzo (dat is bij mij zo, maar mijn vader is particulier verzekerd, weet niet of dat verschil maakt)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat ik bedoelde geldt volgens mij ook alleen voor ziekenfonds, particulier mag je langer meeverzekerd zijn. Ik weet nu alleen niet of die grens voor ziekenfonds bij 18 of 21 ligt. Ik dacht zelf echt 18 maar omdat Andijvie nu 21 zegt kan het best zijn dat ik het mis heb.
|
toen ik stufi kreeg verviel mijn ziekenfonds en ben ik particulier verzekerd en niet meer bij m'n ouders
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ow, ik bedenk ineens wel dat ik dus nog op de middelbare school zit, misschien ligt daar het verschil. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:19. |