![]() |
[videokaart] Problemen met m'n Aopen Geforce 6600GT tv-out
ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
ik heb dit: p4 2.8 asrock pt4 mobo aopen geforce 6600 GT 128 AGP winXP sp2 nu heb ik via de tv-out m'n breedbeeld tv aangesloten, maar ik krijg alleen maar (op m'n tv) flikkerend zwart/wit beeld. het gekke is, onder de standaard winxp vga drivers heb ik perfect beeld op de tv! maar de nieuwste nvidia drivers (71.84) geven wederom dat z/w beeld. zo ook de aopen drivers, alsmede oudere nvidia drivers. het boeit ook niet wat voor standaard ik aanvink voor de tv (Pal B, pal G, pal only). en met m'n oude videkaartje, een geforce mx2/400 gaf de tv ook perfect beeld! aan de kabel/aansluiting kan het dus niet liggen. ik snap er echt niks van! misschien een van jullie wel? |
ps: verder loopt de kaart als een zonnetje
|
Ik heb ook zooooo lang problemen gehad met mn tv-out op mn Rad 9800 pro.. Terwijl ik met een oude Geforce 2 MX met dezelfde kabel en tv nergens last van had.. (n)
|
maar je hebt geen oplossing? ik zit erover te denken om een digitaal kabeltje te proberen (heb nu zo'n gewone tulp-->scart dmv verloopstukje, weet je wel?)
|
als het flikkert heb je 60Hz gekozen i.p.v. 50
als het zw/wit is, heb je s-video gekozen i.p.v. composite. Of je televisie op het verkeerde kanaal. edit: wel een beetje een standaardprobleem hoor...... heb je al verder gezocht op die forum? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik had 't nergens veranderd, maar ik heb 3 tulpjes uitgangen op m'n verloopstuk. had 'm in de verkeerde gestoken. net veranderd naar composite, viel m'n beeld weg, maar toen een ander tulpje geprobeerd... en zie daar, perfect beeld :D kleur, trilvrij
bedankt jongens! |
kijk, hier zijn we nou blij mee. 99% van de mensen hoor je nóóit meer wat van als we ze uiteindelijk een oplossing geven.
(y) |
Citaat:
Maar jah .. :) |
Citaat:
|
Citaat:
Meestal is het toch maar geblaat waar men het vaker niet eens is, en dan zakt het topic weer. |
Citaat:
|
Citaat:
Het probleem lost zich vaker vanzelf op. |
Citaat:
|
Lief zijn voor kleine jongetjes. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben heir nu ook mee bezig, maar kom er nie uit...
Mn vraag is wat voor kabel je hebt gebruikt..dus wat aan de kant van de PC en welke uitgangen (evt met blok) aan de kant van de TV.. want ik krijg nu met een SVideo+3.5mm --> SCART heel slecht beeld(waarschijnlijk kutkabel)...maar met een svideo-->svideo krijg ik wel gekleurd beeld op de AV kanaal, maar niet helemaal scherp..(beetje felle kleuren bij icoontjes enzo).. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56. |