Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Mystiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=12)
-   -   staf (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=114676)

asterisk 02-06-2002 20:39

staf

Hee luitjes!

Ik heb even een vraagje: hoe komen jullie aan je staf? gaan jullie echt het bos in om een tak af te knippen? ik woon nou niet bepaald dicht bij een bos. En je kunt er wel bestellen, bij Large bijv., (maar die is dan van natuurklei) maar dan heb ik zo'n gevoel dat die staf eigenlijk maar een massaproduct is, niet meer echt 'identiek'. snappie? graag jullie mening!

BB, Asterisk

Ki Fighter 02-06-2002 20:46

Over wat voor staf heb je het? Zo'n eentje die je gebruikt om een cirkel te trekken voor rituelen en zo?

Mark 02-06-2002 21:45

Hij speelt sinterklaas. :)

Katertje 02-06-2002 21:50

tis niet de bedoeling dat je het bos ingaat om een mooie tak af te knippen meestal ligt er weleen mooie tussen het snoeihout en anders ergens op de grond het is het beste als je je straf persoonlijk maakt.
dan kun je er je volleedige kracht voor gebruiken
dingen om het mee te privatiseren zijn bijv.:
*een geurtje
*tekens; pentagrammen krachtlijnen enz...
*runes
*teksten bijv.: "And YeHarm None Do What Ye Will"
*bepaalde kruiden bundeltjes

k hoop dat dit wat meer duidelijkheid geeft Blessed Be en Merry Part,

Outdated Spirit

x-spekkie-x 03-06-2002 14:39

Meteen nog een vraagje nu de topic er al is :)

Kan je een staf maken van takken die op de grond liggen? of is dat 'dood' hout?

En kan je een staf maken van de Wilg of de Kastanjeboom? Of heb je perse een Hazelaar nodig?

Ki Fighter 03-06-2002 14:45

Citaat:

x-spekkie-x schreef:

En kan je een staf maken van de Wilg of de Kastanjeboom? Of heb je perse een Hazelaar nodig?

Elke tak die op de grond ligt of afgeknipt is van een boom is dood. De tak kan geen voedingstoffen meer krijgen van de boom zelf en sterft dus. Conclusie: Alle staffen zijn dood houd.

x-spekkie-x 03-06-2002 17:57

Citaat:

Ki Fighter schreef:

Elke tak die op de grond ligt of afgeknipt is van een boom is dood. De tak kan geen voedingstoffen meer krijgen van de boom zelf en sterft dus. Conclusie: Alle staffen zijn dood houd.

ja, dat snap ik.
maar sommigen zeggen dat als je een tak in een keer afsnijdt, dat er dan nog een stukje 'ziel' of zoiets dergelijks, nog in de tak zit. en dat dat belangrijk is voor de energien
terwijl een tak die op de grond ligt dat niet (of wel) kan hebben, dat is wat ik me nou afvroeg

CryperA 03-06-2002 18:15

Of je nu perse een wilgentak of weet ik veel nodig hebt heb ik geen verstand van, denk dat een gewone tak die redelijk goed van vorm is al goed genoeg is. Zelf heb ik ooit een tak gevonden en vond hem wel schikken dus die heb ik ook gewoon meegenomen. Hij is ook niet supergroot ofzo, de lengte van mijn hand tot aan iets verder mijn elleboog denk ik?

En je kunt die staf dan helemaal eigen maken door er dingen ofzo in te krassen of op te tekenen, zoiets als Natural Mark zegt met wierook etc.

Ki Fighter 03-06-2002 18:46

Citaat:

x-spekkie-x schreef:

ja, dat snap ik.
maar sommigen zeggen dat als je een tak in een keer afsnijdt, dat er dan nog een stukje 'ziel' of zoiets dergelijks, nog in de tak zit. en dat dat belangrijk is voor de energien
terwijl een tak die op de grond ligt dat niet (of wel) kan hebben, dat is wat ik me nou afvroeg

Dat maakt niks uit, of je de tak nou afsnijd of later vind op de grond, een tak komt niet ergens vandaan. Die komt van een boom, dus als je een tak op de grond vind, dan zal wel iemand anders die hebben afgesneden voor jou, of de wind het het er gewoon afgewaaid. Dus dat maakt niks uit.

Freyja 03-06-2002 21:15

Citaat:

x-spekkie-x schreef:

Ik denk dat je gewoon taktisch moet zijn, het hout op de grond is of uitgedroogd, of verrot, er is weinig kans dat daar iets stevigs tussen zit. Je kan dus idd beter een tak afsnijden. Alleen niet bomen kaalplukken, dus! ;)

almere_girl 04-06-2002 09:25

een staf MOET je van een levende boom afsnijden en het netjes aan die boom "vragen" anders zit er geen kracht in de staf!
snap?
groetjes

MUBA 09-06-2002 21:15

... hoe vraag je dat dan?

*ziet het al voor zich:*

Yo boom, jij ziet er relaxed uit zeg, zeker die grote tak daar net boven mijn hoofd. Hey is het goed als ik die er es lekker af ga roppen weej?

:eek: :eek: :eek:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:03.