![]() |
Negatieve REV
Kan de rentabiliteit op eigen vermogen in procenten negatief zijn, of moet je in dat geval de REV gelijk stellen aan 0%?
Alvast bedankt! |
De verhouding tussen het geïnvesteerd eigen vermogen en het totale resultaat heet de rentabiliteit voor eigen vermogen. Het geeft aan wat de aandeelhouders met hun geïnvesteerd vermogen verdiend hebben. In forumlevorm moet je het nettoresultaat delen door het geïnvesteerde eigen vermogen. Het kan dus gewoon negatief zijn als bijvoorbeeld het nettoresultaat (de teller van de breuk) negatief is.
|
En nog een vraagje: bij de current ratio en quick ratio moeten wij respectievelijk de vlottende activa en de vlottende activa verminderd met de voorraden, delen met de kortlopende schulden. Maar in twee periodes hadden wij geen kortlopende schulden. Dan kunnen de current ratio en quick ratio niet berekend worden. Klopt dat?
|
De current ratio is een kengetal, dat de verhouding aangeeft tussen de vlottende activa en het kortlopende vreemd vermogen.
CR = VA : KVV Zonder KVV zou het dan dus in principe niet kunnen, vooral gezien het feit dat praktisch elke onderneming KVV heeft. Misschien zit er bij jullie ergens een fout dat je geen KVV hebt. De quick ratio (acid test ratio) is een liquiditeitskengetal dat de voorraden buiten beschouwing laat. (aangezien voorraden over het algemeen een lagere liquiditeit hebben dan debiteuren of liquide middelen) QR = VA - voorraden : KVV Hierbij geldt ook dat ik het vrij onwaarschijnlijk vindt dat jullie geen kortlopende schulden hebben. Misschien moet je kijken waarom jullie geen kortlopende schulden hebben. Verder ben ik het met wawl eens... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nog een voorbeeld: De solvabiliteit is 100%, terwijl we wel kort vreemd vermogen hebben. Dat kan toch ook niet? |
Heeft iemand nog een verklaring voor mijn bovenstaande post?
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Edit: van 27/7 even 24/7 gemaakt. :o |
Citaat:
Citaat:
|
Dit zegt mijn managementgame:
Kortlopende schulden: €925.750 Leningen: €0 Groepsvermogen: €789.655 Totaal gefinancieerd: € 789.655 :confused: |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14. |