![]() |
[wis] de som van...
HEy mensen...
klinkt misschien btje dom maar ik ben vergete hoe je de som van... iets uitrekend.. en heb al examen gedaan dus heb geen wiskunde boeken/schriften meer :P Heb het nu nodig om uit te rekenen watde wettelijke vertraging is van bedrijfsauto's. bvd. groetjes rob |
Ja, het ligt er maar net aan waar je de som van wilt berekenen, kun je iets specifieker zijn?
|
iets van som en het en je weet het niet. Uhm wat d8 je van + ;) maar neem aan dat je dit niet bedoelt, je moet inderdaad wat Sketch zegt ff wat duidelijker zijn.
Post maar ff wat je wilt uitrekenen. |
het gata over de wettelijke remvertraging
dan staat er dat die 45% * moet zijn *= percentage van de som van de aslasten van de aanhanger/oplegger ( zo staat het er letterlijk ) er zijn 3 assen die ieder 5 ton ( 5000kg ) mogen dragen wat is dan de wettelijke vertraging ( in m/sē ) ( ben aan t leren oor bedrijfsautomonteur :P ) hoop dat jullie deruit kome snap er zelf namelijk de balle niet van. groetjes |
Dan tel je dus alle aslasten van aanhanger/oplegger bij elkaar op.
"De som van x en y" betekent "x + y" |
EN hoe kommik dan aan de remvertraging...
want dat moet via die tabel uit te rekenen zijn ( staat dus alleen 45% VA NDE SOM VAN DE ASLASTEN ) .... |
Citaat:
|
De som van de aslasten is 15 000
45% daarvan is 6750. maar 6750 m/sē lijtk me btje erg hard afremmen aangezien bij een normale auto het tusse de 4 en 5 m/sē ligt.... |
Citaat:
Ik denk dat ze bedoelen dat de remkracht gelijk moet zijn aan 45% van de aslast, dus ~= 66217,5 Newton. Dan F = m.a - 66217,5 = 15000 . a a = - 4,4145 m/sē |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:06. |