![]() |
Stelling over stalking!
Privé-huishoudens ongevraagd benaderen voor commerciële doeleinden is een vorm van ‘stalking’ en moet strafbaar gesteld worden.
Wie kan er zo veel mogelijk voor argumenten hiervoor verzinnen..ik kom zelf niet zo ver :S Alvast Bedankt |
Huiswerk?
|
Ik kan me heel goed voorstellen dat je geen argumenten voor kan bedenken, want het slaat nergens op. :)
|
Ten eerste het is een kutstelling.
Ten tweede, ga lekker zelf maar een betoog maken (y) |
hmmmmmmm nou dankjewel..meneer/mevrou hierboven...ik moet trouwens helemaal geen BETOOG maken 8-)
|
Stalken volgens het woordenboek: iemand hinderlijk achtervolgen.
Daar kan je bij benaderen voor commerciele doeleinden toch moeilijk van spreken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
Hiermee zijn je kansen om forumbaas te worden weer aardig gereduceerd :p |
Dan zou ik redenen moeten gaan verzinnen waarom ik stalk. :|
|
Zo erg was wat Joostje zei toch niet? :o
|
Eenmalig, nah, meer als bedrijven meermalen terug komen met ongevraagde reclame.
Overigens volstaat e-mails blokkeren en zwarte vellen terugsturen op faxen prima mocht dat gebeuren. |
kwibus: Dan zou ik redenen moeten gaan verzinnen waarom ik stalk.
Ja ik eigenlijk ook...ik werkte bij een telemarketing bureau jij? Wat kan je eigenlijk allemaal vertsaan onder commerciele doeleinden (misschien domme vraag) |
Wat versta je eigenlijk onder stalking?
|
Iemand opzettelijk herhaaldelijk lastig vallen waardoor een inbreuk gemaakt op iemands persoonlijke levenssfeer.
Ook: Het steeds schriftelijk en telefonisch benaderen van iemand anders terwijl hij duidelijk heeft gezegd geen contact te willen. zoiets |
Citaat:
Ik ben iemand die langs de deuren loopt te 'leuren'. En als ik dat maar 1 keer per adres doe, en wegga als daar om wordt verzocht is het geen stalken. |
|
Citaat:
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1146931 :| |
Meer kansen op antwoord ofzo iets
|
Onzin, als je dit strafbaar wil stellen dan moet je er een speciale wet voor maken. Als iemand ongewest opbellen al stalken is dan zou bijna iedereen wel zelf aan schuldig zijn of een persoon dat ooit een keer verliefd op jouw was hier schuldig aan zijn.
Trouwens kijkt de definitie van stalken niet naar commercieel gewin of niet. Iemand die collecteert van een goed doel valt dan ook onder deze wet. Of er wordt legaan gestalkt. Raar idee. |
Citaat:
|
Ga weg zeg. Telemarketing is irritant, maar om het strafbara te stellen slaat werkelijk nergens op.
|
ok...jullie meningen..
ja ik heb dit op meerdere onderwerpen geplaats..idd om meer antwoord te krijgen. Sorry...zal het niet meer doen :P |
stalken, strafbaar stellen.. lijkt me iets overtrokken.
verder zou het wenselijk zijn als alle vormen van ongwenste reclame (in mijn ogen en in mijn geval) afgeschaft zou worden :). |
Citaat:
|
Die mensen die bellen zijn juist leuk. Doen alsof je interesse hebt. Maja na een paar keer word het saai. :rolleyes:
|
Goed, staat dus ook al op Maatschappelijke Vakken, waar het ook beter past. Bovendien betwijfel ik of er serieuze mensen zijn die zoiets zouden steunen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:47. |