![]() |
Wat was/is jouw reden voor bekering?
Ik ben een bekeerde Nederlandse moslim. Dat komt doordat ik erachter kwam dat de Islam de perfecte godsdienst is. Dankzij boeken van vrienden gekregen natuurlijk.
De Islam is de snelst groeiende godsdienst, met het geloof in alle profeten ( inclusief Abraham- Jozef- Jezus natuurlijk ). En de Engelen ( bijvoorbeeld Gabriel en Azrael ). En het geloof in 1 God. Allah = arabische woord voor God. Dus ik noem Hem gewoon God/Allah. De Christendom en Jodendom zijn zo veranderd dat ze niet meer betrouwbaar zijn. Zelfs Jezus (vzmh) heeft ons gewaarschuwd dat er nog een profeet zal komen, genaamd Achmad --> Mohammed Achmad (vzmh ). In de oude Bijbel (Evangiel) stond dat Jezus God aanbad met zijn hoofd op de grond, netals hoe de moslims nu bidden. In de Evangiel stond ook dat Jezus wijn als verboden heeft verklaard. Maar ach... In de Islam worden de boeken: Evangiel, Quraan en Thora als ware boeken gezien. Dat is veranderd nadat de Evangiel en de Thora veranderd zijn door de mens. NU is alleen de Quraan geldig. Dit zijn een paar redenen waarom ik ben bekeerd. Wat zijn jouw redenen voor een bekering in godsdienst? Maakt niet uit welke, van Boedisme tot Jodendom. |
*haalt schouders op* zes, twintig, of meer eeuwen verdraaiing, het maakt bitter weinig uit voor de betrouwbaarheid.
Verder denk ik niet dat het klopt om zomaar eventjes alle christenen en joden tot de bekeerlingen te rekenen, heel veel zullen het absoluut niet eens zijn met het standpunt dat hun godsdienst allah aanbid. Probeer in plaats daarvan idd het Boedhisme eens, minder gedoe over leefregels, veel meer nadruk op fatsoenlijk gedrag en voor een ander zorgen, veel beter lijkt me.... (wacht ff, zat jij niet op een tropisch eiland dat heerlijk Joden-vrij is, zoals je eerder beweerde? :rolleyes: ) |
Ik ben niet bekeerd maar ben als moslim geboren. Ik vind het helemaal (Y) (Y) (Y) dat je moslim bent geworden. (Y)
|
Citaat:
De Boedhisme neemt exponentioneel af, dat merk je wel over een paar jaar. De Boedhisme is een idealisme, geen godsdienst. Een soort Lifestyle, dat heeft geen doel in je leven. Bij de Islam is de belangrijkste levenstijl RESPECT voor je medemens. Dat sommige moslims dat niet doen ligt niet aan de Islam, maar aan de individu. |
Waarom is het feit (hoewel, zeer twijfelachtig, procentueel gezien groeit het zoroastrismse stukken sneller) dat de islam de snelst groeiende godsdienst is een rden voor je bekering?
|
Citaat:
|
Citaat:
google is beter, denk ik |
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:33. |