![]() |
verboden liefde
een lange
stille vurige verboden kus om het verlangen te temmen om de kriebel te kalmeren |
Het woord 'verboden' maakt dat het wel een spannend tintje heeft, dat is leuk. Maar dan vraag ik me bij de laatste twee regels af wat je daarmee bedoeld; die vind ik nl. een beetje saai... omdat het zo'n kort gedichtje is zou ik eerder gaan voor een afsluiting waarin je dat verboden nog eens verwerkt.
Toch is het fijn om te lezen, vooral qua vorm (y). |
Ik vind dit ook wel een leuke vorm. Alleen 'een kriebel kalmeren', komt een beetje vreemd op mij over. Het is ook niet echt een sterk einde, het eindigt gewoon. Ik mis er wat aan.
|
"kriebel kalmeren" die is echt goed :D
voorderest vind ik het jammer dat je niet bent doorgegaan met de vorm van de eerste strofe. |
Het mist iets. Voor mij zijn het toch een beetje teveel woorden onder elkaar, die misschien wel een soort geheel vormen, maar niet één dat echt de moeite waard is.
|
het komt door een gesprek tussen mij en een meisje dat verliefd op me is, het ging over een verjaardagskus, lang, stil en zoet, om de kriebels in haar buik te kalmeren of op te doen laaien.
Maar ik heb al een vriendin... en onder elkaar omdat komma's in zo'n soort gedicht niet staan. Anti-climax? Misschien, maar dat... dat zie ik vrijdag wel. |
Ik vind juist de vorm van dit gedicht geniaal. 2 strofes die totaal verschillend van vorm zijn met allemaal bijvoegelijke naamwoorden onder elkaar gezet, daar hou ik wel van. het is een klein, maar fijn gedicht die zeer intens op me overkomt, juist omdat het zo klein is. Ik vind kriebel alleen een beetje vreemd staan. Misschien wel een beetje kinderachtig...maar ik vrees dat dat niet het woord is wat ik precies zoek.
|
Citaat:
Dat komt omdat ik dingen van mezelf pas later weer terug wil lezen. Als het kinderachtig is wat je bedoelt, dan heb je de spijker op z'n kop geslagen zou ik zo zeggen. Kinderachtig, speels...? Dat ongetemde speelse wat kleine kinderen over zich hebben, klaverliefde op de basisschool. Kriebels in je buik. Heerlijk... dat is denk ik wat er voornamelijk beschreven staat. Een vorm van lust vermengd met een kinderlijke kalverliefde... |
Weet je wat ik nou heel erg leuk zou vinden? Dit:
een lange stille vurige verboden kus Dat staat wat vreemder en aparter dan gewoon weer een enter na 'verboden'. Ik vraag me alleem af of veel mensen dat met me eens zouden zijn:). Kriebel vond ik ook niet een geweldig woord, en het gedichtje is verder te kort om me veel te doen, maar wel schattig en het 'verboden' geeft er inderdaad wel een bepaald tintje aan. |
Yup, ik ben het met je eens Porcelain :)
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46. |