![]() |
Utopia: An Age of Intrigue
nieuwe age, nieuw topic :)
Elfs zijn sterker, Undeads generfed, humies en dwarves nog steeds wel ok, orcs ook wat verbeterd :) persoonlijk een Dwarven War Hero :) nog steeds in Free :o :) |
ik zit nog te kijken welke race en personality ik moet kiezen voor attacker. vorige age dwarf shepherd beviel wel goed, voorlopig ben ik nou Orc shepherd.
Begint ook al goed in onze KD.. meer dan 50% t/m's 8-) |
Citaat:
|
Ik weet nog niet wat ik zal doen. :o
Of terug naar mijn oude KD en monarchy weer op me nemen(ze missen me heel erg:bloos: ) Of ingaan op het aanbod van een oude vriend om in zijn KD te komen spelen. (eindelijk weer eens op BF:)) Of gewoon een WoL province maken en zien waar ik eindig. |
als je 't leuk vind om monarch te zijn en beetje wat aankloten met bekenden zou ik voor je oude KD-mates gaan, als je wat ambiteuzer bent voor 't BF-aanbod
gewoon randomnen zou ik niet doen :o |
Hybrids dik verzwakt deze age. Alle attackers hun pluspunten (inclusief elves!). Kan interessant worden :)
|
Citaat:
alle hybrids moeten gewoon elf gaan :p |
gaat bij mij iig lekker in protection, dwarves zijn echt heerlijk :D
** Networth per Acre ** 1. meh [DW] - 101.87gc we zijn redelijk klein gebleven, zodat we redelijk goed klaar zijn om te warren :) kom OOP met ~15 dpa en ~44 opa :D |
Citaat:
Ohh, en nw/a zegt niks oop, noch is dorf een goed ras om klein te blijven... mgoed :p |
:cool: Ik ben weer terug naar mijn oude KD gegaan. Man, wat kan er veel veranderen onder een andere koning zeg. :|
Maar ik heb er zin in. Eindelijk weer eens T/M, ook zit ik deze Age maar uit en neemt de eigenaar hem volgende Age weer over. :) |
Citaat:
populatie is wel een bitch, gewoon zorgen dat je ergens een (pop)sci pump maakt.. ik weet 't :o maar dat was enige waar ik in m'n kd mee bovenaan stond :D :p dwarves kunnen idd groot groeien, maar we hadden een cap gedaan, 400-450 voor de attackers, ~500 voor onze drie elfjes :) |
Citaat:
wat voor race en pers heb je genomen? :) |
Citaat:
De eigenaar heeft Halfer rogue gekozen. Is wel grappig om elites te kunnen kopen voor 39 gc. :D (n) |
Citaat:
haha :D full elite geeft je wel een hoge NW, dus betere gains op je.. en 4 def is ook niet echt fijn =/ maar voor OOP enzo is wel 't wel lekker cheap :cool: |
Citaat:
|
Citaat:
maar andere zijn gewoon beter :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dwarfs hebben income bonus wat dan goed helpt :) undeads hebben minder pop --> minder inkomen humans hebben meer upkeep --> minder inkomen dus in dat opzicht wel iets meer balans :) (humans kunnen ws niet zo'n hoge draft runnen als dwarves, dus compenseert die spec weer :)) |
Citaat:
Uit sims met gelijk income, gelijk dpa, gelijke attacktijd in war, gelijke honor en gelijke science kwam hoogste opa voor hummies, dan avians, gevolgd door orcs. Daarna elves/dorfs/undeads dan halfers en onderaan faeries. |
Citaat:
Dwarven War Hero 1500 acres 9% farms 18% TGs 30% Rax 10% forts 14% guilds 5% towers 12% stables 2% dungeons 18% pop sci 16% income sci (not sure if we'll be able to get that though) 1.5 tpa 1.5 wpa 115% BE Total jobs 22.500 +5% offence from WH extra gen +20% income from Race Total pop: 1500*25*1.18 = 44.250 65% draft: 28.763 for military, 15.488 for pez+wiz Military: 28.763 - 2.250 (thieves) = 26.513 Split 50/50 between specs: 13.257 def specs, 13.256 off specs Total Defence: 13.257*5*1.19 (from wages/MP/forts) = 78.879 = 79k = 53dpa Total Offence: (13.256*5 + 13.500 (horsies))*1.33*1.05 (rax+wages+extra gen) = 111.413 = 111k = 74opa Upkeep: 26.513*1.5 = 39.770gc Add 200% wages --> 26.513*1.5*2 = 79.539gc 20% TGs, lower by 55% --> 26.513*1.5*2*.45 = 35.793gc Pez+wiz = 15.488 Wizzo's 2250 --> 13.238 peasants 13.238*3*1.20*1.16 = 55.282gc Net Income: 55.282 - 35.793 = +19.489gc Human Merchant 1500 acres 7% farms 20% TGs 30% Rax 10% forts 14% guilds 5% towers 11% stables 3% dungeons 22.5% pop sci 20% income sci (not sure if we'll be able to get that though) 1.5 wpa 1.5 tpa 100% BE Total jobs 22.500 +15% income from Merch Total pop: 1500*25*1.225 = 45.938 60% draft: 27.563 for military, 18.375 for pez+wiz Military: 27.563 - 2.250 (thieves) = 25.313 Split 50/50 between specs: 12.657 def specs, 12.656 off specs Total Defence: 12.657*5*1.18 (from wages/MP/forts) = 74.676 = 75k = 50dpa Total Offence: (12.656*6 + 12375 (horsies))*1.30 (rax+wages) = 114.804 = 115k = 77opa Upkeep: 25.313*1.5 = 37.970gc Add +30% wages and 200% wages --> 25.313*1.5*2*1.3 = 98.720gc 20% TGs, lower by 48% --> 25.313*1.5*2*1.3*.52 = 51.335gc Pez+wiz = 18.375 Wizzo's 2250 --> 16.125 peasants 16.125*3*1.15*1.20 = 66.758gc Net Income: 66.758 - 51.335 = +15.423gc samengevat: Human Merch II) dpa: 50 opa: 77 Net change: +15.423gc Dwarf War Hero: dpa: 53 opa: 74 Net change: +19.489gc toch niet echt veel verschil? |
met de notie erbij:
we gaan voor ww's dus we runnen geen elites omdat: a) meer NW --> meer gains voor hun/minder voor ons b) sneller retrainen --> meer tijd om te ww'en |
fuck dit, timed out :(
|
Citaat:
je bedoelt dat de server plat ligt :o? |
Citaat:
|
Citaat:
maar ging over m'n berekening :bloos: :o? |
Citaat:
|
Citaat:
zaten er in de mijne geen fouten? :o |
Citaat:
En als ik weer een keer tijd te veel heb maak ik er nog wel een post over (y) |
Citaat:
ik zal er dan wel naar kijken :o |
hoe gaat 't met iedereen? :o :)
stukje OOP, iedereen nu beetje op sterkte? Free is full-time aan 't warren, 2 wins binnen, 3e in zicht :) (11 days remaining, meter @ 58.5%, minimum war-time) |
Ik probeer de n00bs aan te sporen om nou eens te groeien. Koppige kindjes van 14. :(
Verder zijn de kernspelers wel allemaal op oorlogssterkte, dus binnen niet al te lange tijd ghetto's rapen. :o Such is life on WoL! :D :bloos: |
Citaat:
beste werkt om gewoon wat regels op te stellen.. bijv binnen 24h contact hebben met monarch en daarna regelmatig op een messenger/mirc verschijnen.. op eigen krachten (of met wat Aid) enigszins groeien, en een minimum stellen voor een bepaalde datum zoniet, fijn wegrazen :) zou ik tenminste doen :o maar weet niet of dat op WoL nodig is om te doen :p |
Citaat:
Verder ben ik wel iemand die stricte discipline eist, dus veel n00bs vluchten al uit zichzelf. :D :o |
Hmm de huidige monarch stopt ermee. :( FF kijken of ze me wel vergeven dat ik er een age uit geweest ben. :o
|
Citaat:
wij hadden na onze deletions ook ff een lijst met 'regels' enzo in forum staan voor nieuwkomers.. achteraf maar in 2 mensen ofzo vergist (als in, volgestouwd met aid en achteraf toch niet goed genoeg) :) |
Citaat:
maar je was toch al co-monarch? dan lijkt 't me toch logisch dat jij overneemt :) |
Citaat:
Ik was koning, ik had een pauze nodig. Ik wees mijn co-monarch aan als nieuwe koning. Enfin dat gebeurde ook zonder al teveel moeite. Maar ik kwam er later dus achter dat het een backstabbing mofo is. :mad: Flinke trap nagegeven aan mij, blablabla.. Hij was zelf de hele age deels inactive. (Hij had wel een leven in tegenstelling tot mij :rolleyes: ) Kd kwam in opstand, een andere koning gekozen en met die nieuwe koning ben ik co-monarch. Maar mijn vorige vice-monarch aast nog steeds op de troon. En hij heeft de steun van de n00bs. Beetje slijmen helpt. ;) Daarentegen heb ik de spelers met kwaliteit achter me staan. We zullen wel zien. :) |
Kleine update:
Onze eerste war gevochten, hostile overviel ons een beetje. We waren zeker niet klaar voor een waar, maar we hebben de hele tijd de meter op 60% gehad. Met 2 dagen de volgende war, waar we wel klaar voor zijn. Ik ben een tevreden Koning. :) |
fijn dat je beetje orde hebt kunnen krijgen in je kd :p
wij zitten nu in onze.. 4e oorlog, nog 9 uur te gaan, meter rond de 60% :) dus zit zeer ws wel goed, hoop alleen wel dat ze minimum war time aanhouden :o tegenwoordig kun je echt geen hoog aantal ww's meer halen :( verder gaat 't ook wel lekker bij ons :o alleen ik blijf erbij dat Ambushes ook 50% van je honor terug moeten nemen.. en dat je niet door Fog vertraagd word :mad: |
:D
Hmm, heb je weer een hostile aan je ass hangen liggen de servers eruit. :( (n) |
Gewoon inloggen via Utopia Temple, je komt er wel op maar neem er wel even de tijd voor ;)
De age begon bij ons toch goed, de eerste OOP war met gemak gewonnen, daarna alleen wat losse hostiles gehad en nu de vorige war op war meter verloren maar eigenlijk ging t best gelijk op, zij vielen ons wat beter aan maar wij hadden op 2 na iedereen zo goed als zonder bushels zitten, jammer dat onze attackers daar zo weinig gebruik van hebben gemaakt (vooral dan die newbies die zeuren dat ze teveel troops verliezen, 3 keer gezegd hoe ze er wat aan kunnen doen en aid gestuurd en dan nog zeuren en niet attacken). Nu dus maar even rebuild en beetje groeien. |
Citaat:
:) |
Citaat:
|
Het is heel irritant, honor krijg je deze en vorige age veel minder in hostile :'( zo breek ik mijn honor record nooit.
|
Citaat:
|
Net een oorlog gigantische kontschop gekregen. :(
Maar goed dit geeft me weer inzicht in de capaciteiten van de nieuwelingen. Vooral het volgen van een warstrat is schijnbaar erg moeilijk voor mensen. |
Citaat:
we hadden 't bijzonder makkelijker, meter 70-75% :) en dus nummer vijf binnen als CF over is :cool: ben trouwens bezig geweest met onze nieuwe banner :cool: : http://www.geocities.com/sirdraak/final.gif :o (de dingen die gezegd worden (meh/blergh enzo) zijn trouwens onze prov-namen deze age :)) |
Citaat:
Leuke banner :cool: |
Citaat:
dank u :o wel leuk dat mensen sci-pumpen.. scheelt mij ook weer :cool: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:56. |