Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   ... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1147805)

Angeleyes16 06-04-2005 10:30

...

ik hoor ,,gekrijs in mijn hart
mijn hart scheurt in twee!
bevend sta ik voor haar
trillend op mijn benen.

ik vraag mezelf ,,af wat moet ik doen"?
nog een laatste kus, een gedicht
en de kist word gesloten"

herrinneringen vervagen
maar toch blijft ze voor mij bestaan
ookal is ze heen gegaan.

filia dei 06-04-2005 15:32

Ik snap niet waarom je aanhalingstekens gebruikt alsof er iemand aan het woord is. En ik snap ook niet waarom 'af' binnen de aanhalingstekens staan.

Maar het leest en loopt wel lekker.

I C U 06-04-2005 19:03

Leest idd lekker, maar echt geweldig vind ik het niet. Ik mis gewoon iets! En de interpunctie klopt niet zo... En dat stoort!
Citaat:

ik hoor ,,gekrijs in mijn hart
2 komma's?
Citaat:

mijn hart scheurt in twee!
Het uitroepteken bezorgd de zin iets spottends, wat mij niet de bedoeling lijkt.

Prog 06-04-2005 19:20

"word" bij de laatste regel van de tweede strofe is met dt.

Een aardig gedicht. Toen ik begon met lezen dacht ik alweer een zoveelste liefdesgedicht te lezen, tot de kist er bij werd gehaald. Dat vond ik wel een grappig effect geven. Het zou leuk zijn als je dat concept zou uitbreiden (je laat mensen in eerste instantie denken dat het gedicht heel ergens anders over gaat.) Het gedicht loopt best lekker, maar nog niet helemaal perfect.

Ik kan echt niet typen..

I C U 06-04-2005 19:21

Blijven oefenen!

Prog 06-04-2005 19:28

Citaat:

I C U schreef op 06-04-2005 @ 20:21 :
Blijven oefenen!
Ik doe m'n best :p

Halogeen 07-04-2005 05:47

Citaat:

Prog schreef op 06-04-2005 @ 20:20 :

Ik kan echt niet typen..

ik heb maar de vrijheid genomen om ze te verwijderen.

Ik vind deze een stuk beter dan die andere waar ik commentaar op heb gegeven. Alleen weer die vreemde opmaak :)

Prog 08-04-2005 15:27

Citaat:

Halogeen schreef op 07-04-2005 @ 06:47 :
ik heb maar de vrijheid genomen om ze te verwijderen.
Heel goed :D

traangast 08-04-2005 16:25

Mja, spelfouten terzijde, weet ik niet of je die aanhalingstekens bij af nou expres zo hebt gedaan(als in dat het een bijnaam was voor de overledene) of dat het per ongeluk zo is gegaan. Dat je 'hart' twee keer achter elkaar gebruikt vind ik jammer, en trillend en bevend komt ook behoorlijk op hetzelfde neer, maar daar had ik de eerste keer dat ik het las eigenlijk helemaal geen moeite mee, dus dat is niet echt een kritiekpunt.

Eigenlijk snap ik niks van die kommas en aanhalingstekens nu ik het nog een keer terug lees :o , hoe had je het bedoeld?

kleine_ikke 12-04-2005 18:33

Citaat:

traangast schreef op 08-04-2005 @ 17:25 :
Mja, spelfouten terzijde, weet ik niet of je die aanhalingstekens bij af nou expres zo hebt gedaan(als in dat het een bijnaam was voor de overledene) of dat het per ongeluk zo is gegaan. Dat je 'hart' twee keer achter elkaar gebruikt vind ik jammer, en trillend en bevend komt ook behoorlijk op hetzelfde neer, maar daar had ik de eerste keer dat ik het las eigenlijk helemaal geen moeite mee, dus dat is niet echt een kritiekpunt.

Eigenlijk snap ik niks van die kommas en aanhalingstekens nu ik het nog een keer terug lees :o , hoe had je het bedoeld?

vind dat je gelijk hebt wat het "hart" en "trillend" en "bevend" betreft

en de aanhalingstekens zijn confusing...

roma 16-04-2005 17:20

Het heeft niet egt iets heel bijzonders,, ik kan mezelf er niet egt in vinden ook al herken ik de situatie heel goed,, die komma bij afvragen stoort omdat het het ritme waarin je zit verstoord.. dat uitroepteken zou ik weg doen, dan is die eerste strofe wel mooi vind ik :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:30.