![]() |
2 netwerkkaarten apart configureren zodat ze in een aparte werkgroep kunnen fungeren?
Ik wil een netwerk aanleggen met een andere computer in huis die win 95 draait, maar ik heb ook kabel internet. Nou heb ik in deze computer 1 netwerkkaart voor kabelinternet, en 1 voor het toekomstige netwerk met de comp. van mijn zusje. Dit netwerk is bedoeld om bestanden en de printer te delen. Maar ik wil niet dat iedereen in de werkgroep MSHOME strax in mijn computer kan komen. Dus ik moet voor de verschillende netwerken aparte werkgroepen instellen. Hoe doe ik dat?
|
vergeet dit hele verhaal, zo werkt dat niet
doe gewoon alels instaleren zoals normaal en niemand kan ero komen hoor.. ;) om het een beetje te zeggen tussen de muur je netwerkkaart, zit nog een kabelmodem dussuh.. |
Als je zorgt dat het huisnetwerk in een ander subnet zit dan je internet-ip kan er in princiepe weinig misgaan (tenzij je trojans binnenlaat, maar tegen stupiditeit is niets bestand).
|
Je moet toch op gegeven moment zelf de werkgroepnaam invoeren? Wat is het probleem dan?
|
Citaat:
|
Citaat:
[geen ervaring met zoiets, dus ff zekerheid vragen] [PS, wat deed je op m'n website ;)] |
Citaat:
|
Citaat:
En dat is als het goed is foutloos [en beter/sneller ;)] maareuhm, spellingscontrole is niet verkeerd [hetzelfde als dat ik hier nooit foutloos typ :D:D] |
Dus als ik het goed begrijp hoef ik als ik dezelfde werkgroep neem alleen bang te zijn voor trojans?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En dan is geshared inet niet onveiliger dan direct, zeker niet als je de belangrijkste files op je 2de pc zit, dan moet je redelij kunnen hacken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:00. |