![]() |
nat. significantie
hoi,
kan iemand mij even de regels voor significantie uitleggen? Alvast super bedankt saar |
0,500 zijn 3 significante cijfers
0,50 is zijn significante cijfers 0,5 is zijn significante cijfer Bij vermenigvuldigen en delen wint het kleinste aantal significante cijfers, 0,250 : 0,50 = 0,50 (in 2 signicante cijfers) Bij optellen en aftrekken wint het kleinste aantal significante cijfers achter de komma, 12,73 - 6,5 = 19,2 (1 cijfer achter de komma dus...) meer..? |
Citaat:
Voorbeeld: 0,00600 De rode cijfers tellen hier niet mee bij de significantie en de blauwe cijfers wel. Dit getal telt dus drie significante cijfers. |
En als laatste: als je het niet meer weet, altijd je antwoord in drie significante cijfers geven. Je krijgt vaak één significant cijfer marge.
|
Citaat:
|
Als je een TI 83+ of TI84 hebt, dan kun je bij APPS een programma vinden SciTools heet het dacht ik. Als je dan de bovenste functie kiest, an kun je berekeningen maken op je GR met significantie.
|
En bij pH waardes zijn geloof ik alleen de getallen na de komma significant. (maar daar is niet iedereen het over eens)
|
Citaat:
|
mijn leraar zegt dat je op het examen gewoon alles op 2 significante cijfers moet afronden. Negen van de tien keer is dat goed en bovendien mag je er altijd 1 naast zitten.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38. |