Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eropuit! (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=73)
-   -   Brussel, wat mogen we niet missen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1148069)

Piruleta 06-04-2005 15:25

Brussel, wat mogen we niet missen?

Titel zegt het wel, binnenkort ga ik met vriendin naar Brussel, ik heb al wat rondgekeken maar ik vroeg me af welke dingen jullie nou echt leuk vonden, kortom wat wij niet mogen missen.
Dan bedoel ik natuurlijk de 'typisch' belgische dingen, ookwel die toeristendingen die je toch even gezien 'moet' hebben, maar ik vroeg me vooral af of jullie nog wat minder bekende dingen in Brussel kennen die ook zeker de moeite waard zijn...

per piacere 06-04-2005 17:05

manneke pis vind ik nou niet echt de moeite waard, maar mocht je dan toch in de buurt zijn van de grote markt zou ik zeker ook even naar manneke pis lopen (straat tegenover het paleis daar op de grote markt oid)

gekkie:D 06-04-2005 17:36

Je moet ook beslist een wafel eten! Die zijn lekkerrrrrrrrrr!

aLackofColor 06-04-2005 18:32

De grote h&m (y)

aLackofColor 06-04-2005 18:32

Citaat:

gekkie:D schreef op 06-04-2005 @ 18:36 :
Je moet ook beslist een wafel eten! Die zijn lekkerrrrrrrrrr!

Maarten84 06-04-2005 18:48

Citaat:

per piacere schreef op 06-04-2005 @ 18:05 :
(straat tegenover het paleis daar op de grote markt oid)
Straat naast het paleis :) voor de gemakkelijkheid....

Daantje_0705 06-04-2005 19:36

Afrika museum schijnt ook erg gaaf te zijn, ben er zelf nooit geweest.

Piruleta 06-04-2005 20:39

haha, alvast bedankt allemaal!
Wafels eten gaan we zeker doen, naar de grote markt ook en dan lopen we ook wel ff langs manneke pis (kunnen we toch zeggen dat we er geweest zijn). Winkelen lijkt ons ook leuk, H&M zal ik onthouden.. Afrikamuseum opgeschreven..
Ik hoorde ook wat over de Jubeltuin oid en de Marollen, iemand daar geweest? Zo ja, aan te raden?

Mr.Oizo 07-04-2005 17:55

- Manneken Pis
- Het Atomium
- De bonbonwinkels en de patatkramen (typisch Belgisch :D;) )

Fruitcake 08-04-2005 16:07

Het Afrikamuseum ligt in Tervuren bij Brussel ;)

- Koninklijk paleis
- Muziek instrumentenmuseum (zeer mooi met goed restaurant bovenaan)
- de Grote markt is ook wel mooi
- mannek pis (cliché)
- rue des bouchers (met in een zijstraatje daarvan het zusje van manneke pis)
- de overdekte winkelgaanderijen.
- de kunstberg
- atomium (maar dat is nu in herstelling)

Leonoor 08-04-2005 16:11

Ik had zo'n boekje van Brussel, met alle bezienswaardigheden er in (en kaartjes ed, ook altijd handig), dat is wel handig. :)

En als je grote stukken af moet leggen van het één naar het ander, dan kun je het beste met de metro gaan ipv te lopen, de metro is nl heel goedkoop in België. :)

Sylph 09-04-2005 18:17

Ja, het muziekinstrumentenmuseum is echt heel gaaf! Je krijgt er ook een koptelefoon om al die instrumenten die daar staan uitgestald te beluisteren. :) Vond de entreeprijs, 5 euro inclusief Jazz in Belgium-expo, wel ietwat hoog, maar het is er echt heel leuk. :)

Andere leuke plekken in Brussel zijn de Grote Markt, de straatjes om de Grote Markt, het park bij de Wetstraat/Rue de la Loi, De Brouckere, de gebouwen van het Europees Parlement rond de stations Bruxelles-Schuman en Bruxelles-Luxembourg en de Heizel met het Atomium (maar dat is dicht tot 2006 dacht ik).

Sylph 09-04-2005 18:20

Een dagkaart voor het openbaar vervoer in Brussel kost overigens maar € 3,80. Je kan dus de hele dag met alle bussen (behalve die naar het vliegveld), alle trams, prémetro's en metro's, zolang je maar in Brussel blijft.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:19.