![]() |
Echo
Gebaseerd op een gedicht van Ovidius, over Echo en Narcissus.
Echo Versmaad vluchtend Weg van schaamte en zijn afschuw Eeuwig levend van lucht Verteerd door weer en wind Vol van liefde Vol van verdriet Eenzaam zoekend naar stilte afgelegen grotten Langzaam vergaan tot niets dan lucht Enkel een geluid weerkaatsend van rots tot rots Niet eens origineel Slechts Echo 13-09-2004 |
Mooi (Y)
Ik ken alleen het verhaal van Echo en Narcissus niet zo goed :o Afgezien dan van het feit dat die laatste in een narcis veranderde ;) Heb niet echt kritiek eigenlijk... Als er al ergens iets fout zit, dan misschien hier: Citaat:
|
Waar zit volgens jou de fout dan in?
Echo was een nimf die verliefd werd op Narcissus. Helaas was ze vervloekt door Iuno, waardoor ze alleen de laatst gesproken woorden van een ander kon herhalen (Echo, dus). Toen zij Narcissus zag, werd ze smoorverliefd op hem, maar hij beantwoordde haar liefde niet en vluchtte van haar weg. Hierdoor kwijnde ze weg. Dat is het verhaal in het kort. Mocht je nog willen weten waarom ze vervloekt werd, wil ik je dat ook best vertellen :P |
Jammer dat je er weinig woordspel van gemaakt hebt aakt hebt.
|
Mooi verhaal, maar daar had je best meer mee kunnen doen. Het had best wel meer beeldend mogen zijn, omdat je nu teveel alleen het verhaal vertelt. Ook vind ik je zinsopbouw niet zo geweldig: ik denk dat het vloeiender had gekund.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:08. |