![]() |
Aarden op gewortelde grond
dat de wereld
waar ik op sta dan mag draaien. voel ik heel vaak: stil, onder mijn voeten. alsof de aarde al mijn stappen heel geruisloos uit zijn banen blaast en niet kan dragen wat ik wil. Maar soms zie ik heel onverwacht dan ook die stil van: sterrenzwaaiendtwinkeling; de parels op mijn pad. wat ik met dichterhart wel zien kon in al het aardrijk had. Terug van even weggeweest en weer wat "ruimte" en inspiratie |
Volgens mij gaat het goed met je, toch :)?
Maar soms zie ik heel onverwacht dan ook die stil van: sterrendzwaaiendtwinkeling; de parels op mijn pad. wat ik met dichterhart wel zien kon in al het aardrijk had. Prachtig (y). Echt heerlijk weer jouw stijltje, fijn om te lezen. De titel vind ik gaaf omdat hij een soort dubbele bodem bevat: ten eerste de aarde die al geworteld is en dan ook nog eens aarden met die gewortelde aarde. Het geeft een beeld van stabiliteit, wat de omslag in bovenstaand geciteerd stukje ook duidelijk maakt. Het begin is nog wat wiebelig; alsof in die fase nog niet alles goed ging. Alsof je je weg moest zoeken en niet in de banen van de wereld liep. Mooi (y). |
Citaat:
Dankje voor je reactie! Ja gaat goed nu :) Je raakt het inhoudelijk bedoelde Goed! (2 smilies;), Ow 3 nu:p, 4 ........) |
Ik vind 'm mooi! :) Niets op aan te merken eigenlijk...
|
Ik geloof dat ik steeds meer fan word van jouw gedichten. Ze zijn leuk om te lezen, erg mooi, en je hebt een prachtige stijl.
Trouwens een heel mooie titel. Ik had al meteen het idee dat er een mooi gedicht bij zou horen. :) |
Droomwereld door de bril van een vlinder.
Zo moet je dichtbundel gaan heten. En als je voor mij het eerste exemplaar wilt tekenen ben ik je eeuwige fan. Je kunt niet anders zeggen dan dat dit weer typisch Dreamerfly is. |
Dank jullie wel, maareh, waar blijft de kritiek? Ik val niet om hoor!
@Halogeen: Wat leuk vond ik om Dat te lezen, Alleraardigst en ook bijzonder dat je al een titel hebt bedacht! :) Ik vind 'm mooi al zou ik eerder ogen van bril maken, alhoewel het inhoudelijk dan heel anders is, denk ik, als ik jouw bedachte titel begrijp. Wat een vertrouwen in mijn dichtwerk zeg! Maar, Als, dan ben jij de 1e!;) |
hej...ook hier niets dan lof, ik vind het prachtig...
alleen 1 klein dingetje.... t "stil" stoort me...kheb geen idee wrom...maar t stoort....*ligt aan mij hoor, ik ben totaal gestoord* maar ik vind het eg geweldig! |
je bent toch nog steeds brildragend? :D
|
Ik vind het echt schitterend. Heel mooi! (y)
Alleen 1 minpuntje; ik struikel heel erg over; sterrenzwaaiendtwinkeling. Die vind ik wat té vergezocht. Verder vind ik hem qua ritme en qua beeldspraak erg erg mooi. ga zo door meis! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:47. |