![]() |
[KCV] liedje
Hoi,
Een vriend van mij uit 5VWO die zoekt een liedje dat gaat over een afscheid tussen een man en een vrouw, voordat de man de oorlog in gaat ivm een KCV werkstuk. Weet iemand hier een geschikt lied? |
Citaat:
Sorry, dat moest even. Nee, ik weet zo gauw geen liedje. Wat voor richting wil je op, een ballad, of pop? (of iets anders) |
Chris de Burgh - Borderline
|
Misschien 'How Do I Live Without You', van Celine Dion?
Oh, als die man dood gaat in die oorlog is What if, van Kate Winslet wel heel mooi. |
Moet het er specifiek over gaan of hoeft het alleen toepasselijk te zijn?
|
Laat maar hij heeft er al een uitgekozen gisteren en vandaag t werkstuk ingeleverd. Bedankt voor de hulp namens mijn vriend :)
|
Welk liedje heeft hij gekozen?
|
jammer dat ie er al een gekozen hebt. je hebt dat liedje van under eine lantern (ik ben niet goed in duits) maar dat gaat over een man en een vrouw die onder een lantaarnpaal afscheid nemen. Dat werd in de oorlog zelf ook door de duitsers en de engelsen gezongen. Er zijn zelfs geschreven bronnen van dat een bepaalde duitse radio zender dat liedje altijd om 4 uur smiddags draaide en dat er altijd om 4 uur smiddags tijdens dat liedje niet gevochten werd en iedereen samen zat te zingen aan z'n eigen kant.
maar goed...welke heeft ie nu idd? |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:02. |