![]() |
IBG: uitwonende beurs omgezet in thuiswonende beurs
Dit is dus bij mij gebeurd, en ineens is mijn lening toen ingehouden als verrekening over twee maanden (300 euro). Nu moet ik een bezwaarschrift schrijven als protest. Want ik wil dat geld wel terug. Op dat oude adres kon ik me niet inschrijven; wel heb ik een huurcontract en kwitanties als bewijs dat ik daar woonde. Dan zou ik in principe mijn geld terug moeten krijgen.
Heeft iemand dit ook gehad? |
Volgens mij is het verplicht om je in te schrijven bij de gemeente op dat adres waarvoor je uitwonende beurs ontvangt, doe je dat niet dan houden ze het idd in. Ik geloof niet dat er uitzonderingen zijn en dat je jezelf echt moet inschrijven bij de gemeente op dat uitwonende adres.
|
Ik heb altijd bij de gemeente ingeschreven gestaan. Bovendien staat er op de site van de IBG dat je of jezelf moet inschrijven of een huurcontract oid moet hebben. Dan zou dit goed genoeg moeten zijn.
|
inderdaad, dan snap ik niet waar de fout zit :confused:
|
Ik heb het zelf ook bijna gehad. Ik kon me aanvankelijk niet inschrijven op dit adres, want ze deden moelijk op het stadsdeelkantoor. Toen kwam de IBG erachter dat ik ergens anders stond ingeschreven dan wat in hun bestand stond, namelijk bij mijn ouders. De IBG begon toen ook te dreigen om mijn uitwonende beurs in een thuiswonende om te zetten. Toen ben ik naar het stadhuis aan het Waterlooplein geaan, waar die inschrijving binnen 5 minuten geregeld was (let's hear it for ambtelijke willekeur :cool: ).
Maar wat ik me van de correspondentie met de IBG kan herinneren is dat je huurcontract en die kwitanties genoeg zouden moeten zijn. |
Voor inschrijving op een adres heb je altijd een huurcontract nodig, dus ik neem aan dat de IBG daar niet genoegen mee neemt, en de echte inschrijving wil.
En eerst zeg je dat je je daar niet kon inschrijven,(Je kunt je altijd ergens inschrijven, tenzij de betreffende gemeente gegronde redenen heeft om te vermoeden dat je daar niet echt woont) Maar nu zeg je dat je daar altijd ingeschreven hebt gestaan. Wat is het nou? En heb je ook een opgaaf van redenen van de IBG gekregen? |
Citaat:
|
Even voor de duidelijkheid: eerst woonde ik op een andere kamer in Amsterdam (voor het gemak kamer A), waar ik me wel kon inschrijven, maar geen huurcontract had. Omdat ik na een half jaar daar weg moest omdat de stroom werd afgesloten, ben ik verhuisd naar kamer B, maar daar kon ik me niet inschrijven. Dus bleef ik ingeschreven op het andere adres. Toen wel gewijzigd op de IBG als woonadres, had postadres moeten zijn. Toen de IBG brieven begon te sturen heb ik dat woonadres weer veranderd in dat van kamer A, en een postadres (kamer B) opgegeven. Inmiddels ben ik weer verhuisd, maar hier heb ik een huurcontract en inschrijving:)
Dus vandaar. |
als je je niet kunt inschrijven is het volgens ib volgens mij niet legaal uitwonend wonen, dus krijg je ook geen uitwonende beurs
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
@Krummeltje: zelfs daar hoef je niet op te antwoorden als je niet wilt :) |
Goed. Nog steeds niet opgelost. Bezwaarschrift geschreven, krijg ik na een maand bericht dat ie te laat is en dat ze er dus niets mee doen:s
Wat raar is omdat ik reageerde op een brief waarvoor een bezwaarschrift op 28 mei binnen moest zijn, en mijn brief op 10 mei binnen is gekomen. Dat is namelijk de eerste brief die ik binnenkreeg waarin stond dat mijn beurs was omgezet in een thuiswonende beurs en dat ze geld gingen inhouden. Morgen dus maar naar de rechtswinkel. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:54. |