![]() |
De zondag die komt later wel
De zondag die komt later wel
Hoe graag leef ik wel niet in de schaduw van jouw zijn Samen een terrasje pikken jij een biertje, ik wat wijn En zaterdag heel laat naar bed of liever; zondag veels te vroeg Maar ach het was ook zo gezellig in die kleine, overvolle kroeg Waar wat aangeschoten mannen nog een dubbele naar binnen goten En vervolgens zonder te beseffen naar een lelijk hoertje floten Het was leuk, compleet gezellig en mijn saaie zondag is bespaard Na het stappen, even tanken maar dat was het zeker waard |
Origineel zoals altijd bij jou, maar ik heb wel eens mooiere gelezen van je, denk ik. Deze doet me niet zo heel erg veel.
En zaterdag heel laat naar bed of liever; zondag veels te vroeg vind ik nog het leukste. Hij loopt wel hier erg fijn (zoals meestal, wederom) |
Oeh, deze vind ik leuk. Alleen de laatste regel van de tweede strofe had ik moeite mee, maar verder heb ik er weinig op aan te merken, dit soort gedichten lees ik graag. Je brengt het gevoel leuk van zo'n avond over aan de hand van die situatiebeschrijvingen (y) .
|
af en toe loopt hij wat stroef, maar met je vorm heb je veel mee natuurlijk. een hapering ligt vooral in nog een dubbele naar binnen goten. hoe graag leef ik wel niet ~ in de schaduw van jouw zijn vind ik erg leuk, net als of liever; zondags veel te vroeg. daarna verval je in een ander soort ritme, lijkt en het komt af en toe ook niet helemaal op me over.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07. |