![]() |
Rechercheur worden
Ik wil graag rechercheur worden, maar hoe word ik dat eigenlijk? Is daar een opleiding voor? Of moet ik gewoon bij de politie gaan eerst? En welke 'vakken' krijg je dan als er daadwerkelijk een opleiding voor bestaat?
|
Heel veel Baantjer kijken :D
|
Je moet dan een opleiding volgen aan de politieacademie voor minimaal niveau 4 dacht ik (is wel op internet te vinden). Je moet dan eerst een jaar of vijf gewoon bij de politie werken voordat je intern een opleiding voor de (technische) recherche kan volgen.
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Om bij de recherche te kunnen moet je eerst de opleiding volgen tot Allround Politiewerker (niveau 4):
allround politiemedewerker (niveau 4): Mavo-diploma met alle vakken op D-niveau of diploma VMBO Gemengde Leerweg of Theoretische leerweg, of diploma MBO van die studierichtingen die geen toegang geven tot een HBO-opleiding Indien van toepassing is een getuigschrift Nederlands als tweede taal (NT2) vereist. Dat komt van die site en van http://www.politieacademie.nl/Data/Html/frameset.html :) |
Bedankt, ik heb het ook zojuist gelezen. Maar ik heb net een MBO-opleiding (ICT) voltooid. En dan wéér een MBO-opleiding te gaan doen lijkt me beetje stom. Ik wilde eigenlijk iets op HBO gaan doen... :rolleyes:
|
Maar je kunt toch ook niveau 5 doen (dus op HBO niveau)?
Politiekundige Bachelor genaamd. |
Citaat:
Ik heb even gekeken op http://www.politie-werving.nl/vacatures/ en daar staat bij het korps van mijn regio nergens een kruisje, behalve bij vrijwilliger. Betekent dit voor mij dat onmogelijk is op dit moment om bij de politie gaan? |
Citaat:
Als er bij het korps van jouw regio geen plaatsen zijn hebben ze daar niemand nodig maar misschien eens een open sollicitatie sturen, misschien denken ze er dan wel anders over en anders een ander korps proberen? |
Citaat:
|
Het speurdersvak zit wel in je bloed, als je hier moet vragen hoe je rechercheur wordt...
|
Citaat:
|
Ik zou bij het eerste onderdeel al af afhaken...Melden op het politiebureau. :s
|
Citaat:
|
volgend jaar gaat er aan de hogeschool van amsterdam een nieuwe opleiding van start; forensisch onderzoek
daarnaast gaat er vanaf komendjaar een masteropleiding forensic science van start aan de uni, daarvoor moet je wel een betaopleiding hebben gedaan aan de universiteit Ik wil ook een opleiding tot (forensisch) recherche doen maar ik wil daarvoor niet eerst naar de politieacademie om vervolgens een paar jaar in dienst te moeten totdat je eventueel gepromoveerd kan worden. Vier jaar lang een betaopleiding (biologie, scheukunde, natuurkunde of biomedische wetenschappen) aan de uni begin ik niet dus mijn hoop is gevestigd op forensisch onderzoek aan de hogeschool. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zaterdag is open dag in Amsterdam op de HvA, heeft het dan al zin om naar die open dag te gaan, als er nog niets op de site staat? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb de HvA gemailt met een aantal vragen en daar kwam uit dat er nu nog niets concreet bekend is over die studie maar ze hopen eind april meer te weten, dat komt dan op de site te staan. Het is dus ook volstrekt zinloos om zaterdag naar de open dag daar te gaan voor wie dat zou willen want er is nog niets bekend. Ze wachten nu op toestemming van het ministerie om in september 2005 te mogen starten.
|
Citaat:
|
Wat ik ervan begrepen heb is dat het storm loopt voor de opleiding en er nu al enorme wachtlijsten zijn. Sinds CSI echt door is gebroken op de Nederlandse televisie wil iedereen forensisch detective worden. Men schijnt te denken dat die baan hetzelfde inhoudt als wat je Grissom en zijn team ziet doen op televisie. Niet dus.
|
hey miekmuis, wat is het verschil tussen csi en het werkelijke beroep dan?
|
ik weet niet of het al gezegd is:
Maar het is wel stom dat als je rechercheur wil worden, je zelf niet kan vinden hoe dat moet. Hoe los je dan ooit een zaak op als je niet weet wat 'zoeken' is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13. |