Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   ik wil me tellert zoek rijden (scooter) (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=114937)

ick 03-06-2002 02:59

ik wil me tellert zoek rijden (scooter)
 
ik heb 'n Zip SP met enkel 'n tecnigas next deronder, en heb 'm net ff de snelweg op gesjeest.... 110 (hij gaat tot 120) ('n dikke 90 digitaal, da's wel netjes met enkel schnelle pijp vind ik)

ik wil nu, 't liefst door slechts 1 onderdeel te vervangen ff 15 km derbij scoren dat ik me tellert deruit rijd... wat word dit?

Alu W 70 cc (wss. gilardoni getuned met evo zuiger)
19 mm carbu (nu 17,5 (standaard))
'n Malossi MHR Multivar
'n 70cc uitlaat Evo 70/jolly moto oid.
wat langere vertanding

iig. niet de andere vertanding, die is voor als laatst, de finishing touch zegmaar.... welke van deze onderdelen zal ik dus 15 km harder mee gaan?

Cryptic Winterstorm 03-06-2002 08:47

Met een 70cc cilinder zul je wel wat harder gaan, maar dan zul je ook gelijk een andere carburateur d'r op moeten zetten, want ik weet niet zeker of een 17.5 mm wel genoeg is.

En wat die Technigas doet weet ik ook niet, volgens mij doet hij het ook prima met een 70cc...

Egyptian 03-06-2002 10:13

als je nou een steile heuvel opzoekt, bovenaan gaat staan, en

dan naar beneden rijdt. gaat ie toch zeker wel 15 kilomter harder

:D

Cryptic Winterstorm 03-06-2002 10:46

Alles EVO op een Zip SP... Mjammie! :p

Harrie 03-06-2002 13:49

Citaat:

Egyptian schreef:
als je nou een steile heuvel opzoekt, bovenaan gaat staan, en

dan naar beneden rijdt. gaat ie toch zeker wel 15 kilomter harder

:D

:D

Koen 03-06-2002 14:35

Citaat:

ick schreef:
ik heb 'n Zip SP met enkel 'n tecnigas next deronder, en heb 'm net ff de snelweg op gesjeest.... 110
Ik zeg je 1 ding. :rolleyes: (Oh en ik geloof best dat ie 110 loopt hoor, daar niet van, daar hebben die rolleyes niks mee te maken)

Razor - Blade 03-06-2002 14:37

Citaat:

Koen schreef:


Ik zeg je 1 ding. :rolleyes: (Oh en ik geloof best dat ie 110 loopt hoor, daar niet van, daar hebben die rolleyes niks mee te maken)

op de teller :)

ick 04-06-2002 02:17

Citaat:

Koen schreef:


Ik zeg je 1 ding. :rolleyes: (Oh en ik geloof best dat ie 110 loopt hoor, daar niet van, daar hebben die rolleyes niks mee te maken)

de snelweg bedoel je? lijkt me wel een geschikte plek voor mijn snelle beestje, toch?

ik pak wel vaker stukje snelweg.... als ik weer es wat nieuws derop heb gezet, ff testen.... wind mee, liggend derop... vroem! vrachtwagens vlammen :D

ick 04-06-2002 02:18

Citaat:

Cryptic Winterstorm schreef:
Alles EVO op een Zip SP... Mjammie! :p
de cyl zelf word geen evo, dat gaat net wat teveel power geven... ik wil me originele krukas houden... op zich kan 't, maar toch speel ik liever op safe :)

ick 04-06-2002 02:22

Citaat:

Cryptic Winterstorm schreef:
Met een 70cc cilinder zul je wel wat harder gaan, maar dan zul je ook gelijk een andere carburateur d'r op moeten zetten, want ik weet niet zeker of een 17.5 mm wel genoeg is.

En wat die Technigas doet weet ik ook niet, volgens mij doet hij het ook prima met een 70cc...

hoeveel maakt 'n MHR Multivar uit dan? (niet de overrange) niet zoveel he?

damn dan word 't toch sparen.... en dat kan ik niet :'(

tecnigas is bedoeld voor 50cc, maar die bocht is bestwel ruim, denk dat ie met 70 ook wel acceptabel werkt...

maar met welk onderdeel haal ik 't meest winst? (ofwel, welk onderdeel gaan ik als eerst doen, uiteindelijk komt 't der allemaal op)

Cryptic Winterstorm 04-06-2002 09:58

Wat voor vario zit er nu op? Anders zou ik beginnen met de MHR Multivar, dat is ook het goedkoopste onderdeel uit het rijtje, en als je toch ergens moet beginnen...

Met die MHR Multivar zul je iets sneller optrekken en misschien een iets hogere top halen, maar het scheelt echt geen 15 km/u...

Genesis 04-06-2002 23:25

kortom: je wilt voor een dubbeltje op de voorste rang om het maar even spreekwoordelijk uit te drukken.. Ga maar gewoon sparen, geen van deze onderdelen gaat jou de snelheidswinst opleveren die je wilt.

Blijf dan eerst nog maar even standaard rijden, en koop dan een 70cc met een andere uitlaat in een keer, dan wordt het al wat ;)

Genesis

ick 05-06-2002 01:02

Citaat:

Genesis schreef:
kortom: je wilt voor een dubbeltje op de voorste rang om het maar even spreekwoordelijk uit te drukken.. Ga maar gewoon sparen, geen van deze onderdelen gaat jou de snelheidswinst opleveren die je wilt.

Blijf dan eerst nog maar even standaard rijden, en koop dan een 70cc met een andere uitlaat in een keer, dan wordt het al wat ;)

Genesis

da's 't probleem, ik kan niet sparen... ik moet echt elk maandloon iets kopen, anders geef ik me geld aan andere dingen uit...

Cryptic Winterstorm 05-06-2002 11:58

Citaat:

ick schreef:


da's 't probleem, ik kan niet sparen... ik moet echt elk maandloon iets kopen, anders geef ik me geld aan andere dingen uit...

Tjah, als je wat wilt, dan moet je toch sparen...
Maar om telkens een onderdeel te kopen kan ook wel slim zijn, alleen je zult echt niet direct 15 km/u harder gaan.

Maar als het er eenmaal op zit, zweef je gewoon van A naar B... :p

Genesis 05-06-2002 23:03

Citaat:

ick schreef:


da's 't probleem, ik kan niet sparen... ik moet echt elk maandloon iets kopen, anders geef ik me geld aan andere dingen uit...

nou ja, dat ligt niet aan mij.. Ik vertel je alleen maar dat GEEN EEN van deze onderdelen je 15 kilometer snelheidswinst op gaat leveren.. Jij wilt de snelste scooter van nederland, zonder er wat voor te hoeven doen.. Als je een snelle scooter wilt, zal je toch echt eens wat moeten gaan sparen...

Genesis

ick 06-06-2002 03:48

Citaat:

Genesis schreef:


nou ja, dat ligt niet aan mij.. Ik vertel je alleen maar dat GEEN EEN van deze onderdelen je 15 kilometer snelheidswinst op gaat leveren.. Jij wilt de snelste scooter van nederland, zonder er wat voor te hoeven doen.. Als je een snelle scooter wilt, zal je toch echt eens wat moeten gaan sparen...

Genesis

andere vraag: in welke volgorde gaan ik deze onderdelen derop zetten? zo dat me scooter na elke toevoegbing probleemloos rijd, en ik wel verschil in vermogen/snelheid blijf merken elke keer?

Boeing 747-400 06-06-2002 09:38

Offtopic: 110 op een scooter op de snelweg....ik mag hopen dat je niet doodgereden wordt door zulke levensgevaarlijke dingen

ick 06-06-2002 09:53

Citaat:

Boeing 747-400 schreef:
Offtopic: 110 op een scooter op de snelweg....ik mag hopen dat je niet doodgereden wordt door zulke levensgevaarlijke dingen
dat heet verantwoorder als met 110 binne bebouwde kom, want 1) op snelweg gaat iedereen zo hard, 2) geen zijstraten, 3) mensen zijn derop voorberijd dat alles zo minimaal 80 gaat, 4) beter wegdek, 5) best of all, tussen 2 en 5 snachts, is die snelweg totaal leeg

af 'n toe kan 't prima, ff 'n stukkie A10

Koen 06-06-2002 11:34

Citaat:

Boeing 747-400 schreef:
Offtopic: 110 op een scooter op de snelweg....ik mag hopen dat je niet doodgereden wordt door zulke levensgevaarlijke dingen
Je mag hopen dat je niet iemand doodrijd, of zelf doodgereden wordt. Voor degene die dan op de scooter zit maakt het niet uit, want dat heet gewoon puberaal roekeloos rijgedrag, voor degene die in de auto zich gewoon aan de regels houdt kan dat een shock betekenen.

(Nee, ik heb 't inderdaad niet op jongeren op scooters, en al helemaal niet als ze zo nodig harder dan 50 moeten rijden)

Methuselah 06-06-2002 11:52

grow up, of koop 'n auto en ga daar illegaal mee rondrijden ofzo, ik bedoel, die dingen zijn niet gemaakt om zo'n snelheden te halen

ik hoop dat ze je flitsen, je scooter in beslag nemen en beboeten voor je iemand kwetst (jezelf of iemand anders)

Boeing 747-400 06-06-2002 14:33

Citaat:

Koen schreef:
(Nee, ik heb 't inderdaad niet op jongeren op scooters, en al helemaal niet als ze zo nodig harder dan 50 moeten rijden)
Met jouw kan ik praten :)

tacidvs 06-06-2002 14:53

Citaat:

ick schreef:
maar toch speel ik liever op safe :)
Ja joh? Gossie, ik maar denken dat je iemand dood wilt rijden...

PIE 06-06-2002 15:31

Kan je niet beter gaan sparen voor je rijbewijs? En dan eventueel voor een auto?
Zelfs een oude Fiat Panda gaat jouw "scoot" voorbij. ;)

Cryptic Winterstorm 06-06-2002 21:38

Citaat:

PIE schreef:
Zelfs een oude Fiat Panda gaat jouw "scoot" voorbij. ;)
Wedden van niet? Een beetje snelle scooter trekt een auto d'r uit... Helaas... Maar jah... :D

ick 07-06-2002 04:10

Citaat:

Methuselah schreef:
ik bedoel, die dingen zijn niet gemaakt om zo'n snelheden te halen


nee niet helemaal, maar ze zijn ook niet gemaakt om 45 te rijden, moge dat duidelijk zijn....

ick 07-06-2002 04:11

Citaat:

Cryptic Winterstorm schreef:


Wedden van niet? Een beetje snelle scooter trekt een auto d'r uit... Helaas... Maar jah... :D

enkel motoren kunnen nog beetje weerstandf bieden.... bij 't stoplicht ben ik altijd sneller als de autows :)

Boeing 747-400 07-06-2002 07:31

Citaat:

ick schreef:
nee niet helemaal, maar ze zijn ook niet gemaakt om 45 te rijden, moge dat duidelijk zijn....
Daar zijn ze dus wel voor gemaakt. Het is gewoon levensgevaarlijk om op zo'n ding te rijden met zo'n hoge snelheid. Kijk, dat je er zelf dood bij gaat boeit niet zoveel, want dat is je eigen probleem, maar je kan er andere zwaar mee verwonden/dood rijden. Die remmen van jouw scooter zijn écht niet gemaakt voor 110 km/h.

Cryptic Winterstorm 07-06-2002 11:46

Citaat:

Boeing 747-400 schreef:


Daar zijn ze dus wel voor gemaakt. Het is gewoon levensgevaarlijk om op zo'n ding te rijden met zo'n hoge snelheid. Kijk, dat je er zelf dood bij gaat boeit niet zoveel, want dat is je eigen probleem, maar je kan er andere zwaar mee verwonden/dood rijden. Die remmen van jouw scooter zijn écht niet gemaakt voor 110 km/h.

Ze zijn wel gemaakt om harder te kunnen, elke onbegrenste scooter rijd sowieso altijd 70 km/h (op de teller dan), want in andere landen mogen ze wel harder, alleen hier in NEderland worden ze begrenst. Tot 60 km/h zijn die remmen zeker nog wel goed, maar bij 90 km/h heeft remmen idd geen zin meer, want dan remmen ze gewoon niet meer.

Maar het frame van een fatsoenlijke scooter is iig zeker wel bestand om 100 km/h te trekken.

Ik zie opvoeren meer als een sport, het gaat niet om het stoer zijn, om de snelheid, het gaat er om dat je laat zien wat je kunt, je hebt toch mooi zelf dat blokje mooi bewerkt naar eigen inzicht.

Ikzelf vind snelheid niet zo belangrijk, wel trek kracht, want je wilt gewoon fatsoenlijk meekomen met het verkeer.

Wat is er nou leuker dan een lekker lopende scoot die je zelf hebt verbouwd?

Niet dat ik mijn scooter ooit heb opgevoerd, ik heb d'r de begrenzers uitgehaald dus hij reed ongeveer 70, maar trok als een slak, tjah dat krijg je met die standaard dingen.

Maar ik rijd nu auto, dus met die scoot doe ik niks meer... Maar het is wel leuk om d'r een beetje mee te knutselen. :)

Genesis 07-06-2002 14:32

Laten we elkar geen mietje noemen.. Respect voor elkaar ;)

Het is een hobby die je moet ervaren, die je leuk vindt of niet.. Doet het geluid van een raceuitlaat met een oorverdovend gejank van een op 12000 toeren draaiende getunede cilinder je niks? begin er dan gewoon niet aan, maar val elkaar niet aan om de manier waarop er gereden wordt.
Dat is namelijk en compleet andere discussie, dan open je ook maar een andere topic daar over.

met vriendelijke groeten

Genesis

Koen 07-06-2002 19:10

Ik heb alle begrip voor mensen die graag aan hun scooter knutselen. Ik kan ook best begrijpen dat dat leuk is, om te zien dat je werk resultaat heeft, enz.

Maar als je dat nou zo leuk vindt, en je wil graag crossen, ga dan een motorsport doen oid, dan kan je zo hard rijden als je wilt zonder dat je anderen erbij betrekt.

Alex 07-06-2002 22:36

Citaat:

Koen schreef:
Ik heb alle begrip voor mensen die graag aan hun scooter knutselen. Ik kan ook best begrijpen dat dat leuk is, om te zien dat je werk resultaat heeft, enz.

Maar als je dat nou zo leuk vindt, en je wil graag crossen, ga dan een motorsport doen oid, dan kan je zo hard rijden als je wilt zonder dat je anderen erbij betrekt.

Precies, nu lopen anderen gevaar doordat iemand zo nodig een beetje moet kloten met scooters. Je bent op die manier gewoon volstrekt onverantwoordelijk bezig en je moet meteen een verbod krijgen om welk voertuig dan ook te besturen (IMHO dan)

Bovendien moet deze topic niet gesloten worden? Dit is ten slotte net zo illegaal als links naar cracks/illegale spellen/mp3's enzovoort die hier wel gesloten worden....

Genesis 07-06-2002 23:02

Citaat:

Koen schreef:
Ik heb alle begrip voor mensen die graag aan hun scooter knutselen. Ik kan ook best begrijpen dat dat leuk is, om te zien dat je werk resultaat heeft, enz.

Maar als je dat nou zo leuk vindt, en je wil graag crossen, ga dan een motorsport doen oid, dan kan je zo hard rijden als je wilt zonder dat je anderen erbij betrekt.

Die jongen wil graag weten wat ie aan zn scoot moet doen om hem harder te laten lopen.. wat ie daar vervolgens mee gaat doen is ten eerste mijn zaak niet, en ten tweede interesseert het me niet. IMHO gaan we met een dergelijke wending aan het verhaal dusdanig offtopic dat een slotje gewenst is.

Het gaat hem om het opvoeren van zn scooter, en hoe je het ook wendt of keert, met de juiste persoon op die scooter kan daar best veilig mee gereden worden. Gebeurt dat niet, geef dan de bestuurder de schuld en niet de scooter.

50CC races zijn inderdaad erg leuk (uit eigen ervaring!) Maar ik denk dat dit voor de gemiddelde scooteraar niet is weggelegd.

Genesis

ick 07-06-2002 23:22

Citaat:

Alex schreef:


Precies, nu lopen anderen gevaar doordat iemand zo nodig een beetje moet kloten met scooters. Je bent op die manier gewoon volstrekt onverantwoordelijk bezig en je moet meteen een verbod krijgen om welk voertuig dan ook te besturen (IMHO dan)

Bovendien moet deze topic niet gesloten worden? Dit is ten slotte net zo illegaal als links naar cracks/illegale spellen/mp3's enzovoort die hier wel gesloten worden....

dit is niet illegaal, 't gaat in dit geval om m'n snelle blok, die ik enkel af 'n toe op de lokale kartbaan opentrek (eigen terrein, daar mag 't) in de stad rijd ik gewoon standaard ;)

onverantwoord bezog legt gewoon aan je rijstijl... ik rijd gewoon tussen 't verkeer meej, behalve waar dat echt kan, dan ouw ik me natuurlijk niet in... resultaat van bijna 'n jaar scooterrijden -> 1x gepleurt door glad wegdek (eigen fout, en weg was leeg) verder geen schade

ick 07-06-2002 23:27

Citaat:

Boeing 747-400 schreef:
Offtopic: 110 op een scooter op de snelweg....ik mag hopen dat je niet doodgereden wordt door zulke levensgevaarlijke dingen
beetje laat, maar ik wil graag van u weten, waarom 't met 'n motorscooter wel veilig is, en met 'n opgevoerde bromscooter niet....

motorscooter is enkel 125cc 4takt, maar voor de rest gelijk aan 'n opgevoerde scooter, snelheid, vermogen, frame, remmen, ALLES

Orion 08-06-2002 08:19

Citaat:

ick schreef:


motorscooter is enkel 125cc 4takt, maar voor de rest gelijk aan 'n opgevoerde scooter, snelheid, vermogen, frame, remmen, ALLES

right. :rolleyes:

Methuselah 08-06-2002 11:07

Citaat:

Cryptic Winterstorm schreef:


Ze zijn wel gemaakt om harder te kunnen, elke onbegrenste scooter rijd sowieso altijd 70 km/h (op de teller dan), want in andere landen mogen ze wel harder, alleen hier in NEderland worden ze begrenst. Tot 60 km/h zijn die remmen zeker nog wel goed, maar bij 90 km/h heeft remmen idd geen zin meer, want dan remmen ze gewoon niet meer.

Maar het frame van een fatsoenlijke scooter is iig zeker wel bestand om 100 km/h te trekken.

Ik zie opvoeren meer als een sport, het gaat niet om het stoer zijn, om de snelheid, het gaat er om dat je laat zien wat je kunt, je hebt toch mooi zelf dat blokje mooi bewerkt naar eigen inzicht.

Ikzelf vind snelheid niet zo belangrijk, wel trek kracht, want je wilt gewoon fatsoenlijk meekomen met het verkeer.

Wat is er nou leuker dan een lekker lopende scoot die je zelf hebt verbouwd?

Niet dat ik mijn scooter ooit heb opgevoerd, ik heb d'r de begrenzers uitgehaald dus hij reed ongeveer 70, maar trok als een slak, tjah dat krijg je met die standaard dingen.

Maar ik rijd nu auto, dus met die scoot doe ik niks meer... Maar het is wel leuk om d'r een beetje mee te knutselen. :)

in belgië zijn ze ook begrensd op 45km/h

Toeter! 08-06-2002 11:32

Met een oude auto, die vast veel goedkoper is dan jou scooter....., haal je al zo 150 :D . En je mag er zelf LEGAAL de snelweg mee op. Bovendien zit je nog droog ok!! Is me dat niet ff tof!

Talon 08-06-2002 17:15

wacht een jaar en koop een motor

Talon 08-06-2002 17:19

Citaat:

Cryptic Winterstorm schreef:


Wedden van niet? Een beetje snelle scooter trekt een auto d'r uit... Helaas... Maar jah... :D

veel auto's trekken inderdaad traag op..
maar als ik met een motor bij het stoplicht sta, dan heeft de auto en de scooter het nakijken :D

Koen 08-06-2002 18:53

Citaat:

Genesis schreef:


Die jongen wil graag weten wat ie aan zn scoot moet doen om hem harder te laten lopen.. wat ie daar vervolgens mee gaat doen is ten eerste mijn zaak niet, en ten tweede interesseert het me niet.

Hij vraagt hoe hij z'n scooter dusdanig op kan voeren dat ie er lekker mee op de snelweg kan rijden. Ik kan 't mishebben, maar dan ben je toch met iets bezig wat volgens de wet behoorlijk verboden is.

En als we 't toch over slotjes hebben, illegale praktijken -waaronder dus ook het opvoeren van een scooter om ermee op de snelweg te rijden- zijn op Scholieren.com verboden. Als we 't zo gaan spelen kan ik elk scooter-opvoer topic wel sluiten.

ick 09-06-2002 17:31

Citaat:

Koen schreef:


Hij vraagt hoe hij z'n scooter dusdanig op kan voeren dat ie er lekker mee op de snelweg kan rijden. Ik kan 't mishebben, maar dan ben je toch met iets bezig wat volgens de wet behoorlijk verboden is.

En als we 't toch over slotjes hebben, illegale praktijken -waaronder dus ook het opvoeren van een scooter om ermee op de snelweg te rijden- zijn op Scholieren.com verboden. Als we 't zo gaan spelen kan ik elk scooter-opvoer topic wel sluiten.

snelheid is enkel me teststukje... om uur of 3 snachts... eenstukkue tusse 2 afslagen, totaal 1900 meter, precies genoeg om ff te kijken hoe hard die loopt met dat nieuwe onderdeel deronder

ik gebruik de snelweg echt niet voor normaal dagelijkse ritjes! dacht dat dat duidelijk was?

ick 09-06-2002 17:31

Citaat:

Talon schreef:
wacht een jaar en koop een motor
ik ga me scooter verder opvoeren en verzekeren als motor! wat dacht je daarvan! legaal met opgevoerde scooter op de snelweg :D:D:D

kolkiewolkie 12-06-2002 13:18

*sigh

ok, dat je test of je scooter nou lekker hard loopt enzo op de snelweg snachts.. ok ok... tis nog steeds hopeloos fout.. maar goed...


maar dan zeg je: het gaat me niet om de snelheid (of zoiets)... alsof je in het dagelijks verkeer dan niet ineens honderd gaat rijden.... :rolleyes:

wel dus... en dan slaat ondergetekende een keer af, kijkt goed over zijn schouder... ziet een flink stuk terug een scooter rijden en denkt: mooi, daar kan ik nog makkelijk voorlangs...

MAARRR dan blijkt dat kreng ineens 100 ipv 60 of 70 te rijden en BAM

er zijn dan 3 dingen gebeurd:

1) jij ligt een meter of 15 verder op op het asfalt (al dan niet te kreunen
2) ik heb schuld (+kutgevoel)
3) ik heb (forse) schade

het irritante is dus dat het voor anderen (automobilisten such as myself) een beetje lastig is om rekening te houden met maniaken als jij

snappie

tis namelijk NIET fijn als je iemand naar de tering rijd (geen ervaring mee, gelukkig niet) maar jij vergroot de kans dat zoiets gebeurd AANZIENLIJK... hou daar es rekening mee

o ja:

die remmetjes houden het echt niet bij honderd+ in het uur
frame kan ook heus kapot (jij ook)

...anywayz, khoop voor je dat je nooit op je gaffel gaat, want bij hoge snelheden is dat niet fijn (of je moet van lichamen houden zonder vel)

trouwes: 70cc ... dan heb je het niet meer over scooters, maar over motorscooters==> waarvoor je dus ook een motorrijbewijs nodig hebt

maar goed, ik kan me er ook wel iets bij voorstellen, dat je er plezier van hebt enzo... hou het alleen wel verantwoordelijk voor het overige verkeer svp

ick 12-06-2002 23:32

Citaat:

kolkiewolkie schreef:
*sigh

ok, dat je test of je scooter nou lekker hard loopt enzo op de snelweg snachts.. ok ok... tis nog steeds hopeloos fout.. maar goed...


maar dan zeg je: het gaat me niet om de snelheid (of zoiets)... alsof je in het dagelijks verkeer dan niet ineens honderd gaat rijden.... :rolleyes:

wel dus... en dan slaat ondergetekende een keer af, kijkt goed over zijn schouder... ziet een flink stuk terug een scooter rijden en denkt: mooi, daar kan ik nog makkelijk voorlangs...

MAARRR dan blijkt dat kreng ineens 100 ipv 60 of 70 te rijden en BAM

er zijn dan 3 dingen gebeurd:

1) jij ligt een meter of 15 verder op op het asfalt (al dan niet te kreunen
2) ik heb schuld (+kutgevoel)
3) ik heb (forse) schade

het irritante is dus dat het voor anderen (automobilisten such as myself) een beetje lastig is om rekening te houden met maniaken als jij

snappie

tis namelijk NIET fijn als je iemand naar de tering rijd (geen ervaring mee, gelukkig niet) maar jij vergroot de kans dat zoiets gebeurd AANZIENLIJK... hou daar es rekening mee

o ja:

die remmetjes houden het echt niet bij honderd+ in het uur
frame kan ook heus kapot (jij ook)

...anywayz, khoop voor je dat je nooit op je gaffel gaat, want bij hoge snelheden is dat niet fijn (of je moet van lichamen houden zonder vel)

trouwes: 70cc ... dan heb je het niet meer over scooters, maar over motorscooters==> waarvoor je dus ook een motorrijbewijs nodig hebt

maar goed, ik kan me er ook wel iets bij voorstellen, dat je er plezier van hebt enzo... hou het alleen wel verantwoordelijk voor het overige verkeer svp

bovengenoemde situatie vanuit mijn situatie:

ik rijd met 'n gangetje dan rond de 80 - 90 op 'n uitgestorven weg, ik zie langzaam voor me 'n auto opdoemen, dus neem wat gas terug, nu kunnen der 2 dingen gebeuren. 1) ik zie 'n richtingaanwijzer en ga der aan de andere kant langs, als der ruimte is, anders blijg ik achter die auto tot die afgeslagen is. 2) ik zie geen richtingaanwijzer en ga der aan de kantr langs waar 't meeste ruimte is. ofwel, als jij je richtingaanwijzer had hebruikt had ondergetekende nooit in jou linkerflank kunnen duiken.

2) die remmetjes zijn, als je 'n beetje vooruit kan kijken, ruim voldoende, met je ietsjes mindere remkracht als 'n motorscooter houwd je als nadenkend scooterrijder rekening mee als je de weg op gaat, liever als 'n mietje veel afstand houden dan als 'n bikkel bumperhappen, en 't frame kunnen we evt. 'n buisje tussen lassen, maar de slijtage fan 't frame is, wederom, afhankelijk van je rijstijl... brak wegdek @ high speeds is meer slijtage als op de snelweg ff 'n gangetje van 100+ blazen

3) idd. en zogauw ik 18 ben ga ik ook me motorrijbewijs halen en proberen me scooter te laten keuren als motorfiets

NeuroticA_NL 13-06-2002 08:21

ik vind het echt heel stoer van je dat je op een plastic bouwdoos met kruiwagenwielen zo hard durft :rolleyes: :rolleyes:.

Unexplained 13-06-2002 17:54

Scooters opvoeren is illegaal. Op slot dus.

Koen 13-06-2002 23:29

Citaat:

Unexplained schreef:
Scooters opvoeren is illegaal. Op slot dus.
Waar slaat dat nou weer op. Een scooter opvoeren is niet per definitie illegaal, net als het unlocken van een GSM. Er zijn zelfs vele brom-scooter bedrijven die dit voor je kunnen doen. Dat slot is dus nergens voor nodig.

Henri 14-06-2002 09:09

Citaat:

Koen schreef:


Waar slaat dat nou weer op. Een scooter opvoeren is niet per definitie illegaal, net als het unlocken van een GSM. Er zijn zelfs vele brom-scooter bedrijven die dit voor je kunnen doen. Dat slot is dus nergens voor nodig.

Whaha :D Dit heb ik nog nooit gezien :D:p

Koen 14-06-2002 09:24

Citaat:

henri schreef:


Whaha :D Dit heb ik nog nooit gezien :D:p

Ik heb meermalig op dit topic gereageert en ben hier de enige Forumbaas. Unexplained had dus geen enkel recht dit topic te sluiten, afgezien daarvan ben ik geen fan van opvoerpraktijken, maar beschouw ik ze niet als illegaal. Vandaar. :)

Unexplained 14-06-2002 09:49

Citaat:

Koen schreef:
Waar slaat dat nou weer op. Een scooter opvoeren is niet per definitie illegaal, net als het unlocken van een GSM. Er zijn zelfs vele brom-scooter bedrijven die dit voor je kunnen doen. Dat slot is dus nergens voor nodig.
Niet juist.

Voertuigregelement, paragraaf 3, artikel 5.6.8, lid 1:

Bromfietsen die zijn geconstrueerd voor een maximum snelheid van ten hoogste 45 km/h, moeten bij voortduring blijven voldoen aan deze door de constructie bepaalde maximum snelheid.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:46.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.