![]() |
Iedereen en ik
Ik zie mezelf zitten
Als het anders was gegaan De hele dag achter de computer Of hangend voor de teevee Iedereen gaat weg Maar ik ga niet meer mee Liggend op de bank Met mijn voeten op de tafel Voor me uitstarend Kijkend in het niets Terwijl iedereen kijkt En zij zien een boeiend iets Eenzaam in mijn bed Alleen onder de dekens Koud en heel verdrietig Nooit meer kunnen slapen Terwijl iedereen slaapt En ik niet meer wil ontwaken Niet meer eten Niet meer willen leven Geen doel om te volbrengen Uiteindelijk zou ik sterven Iedereen huppelt Ik struikel over bergen Maar gelukkig is het anders Gelukkig zie ik iets Gelukkig kan ik dromen Zowel ’s nachts als overdag Ik mag mezelf gelukkig prijzen Dat ik jou bij me hebben mag |
De eerste stroof+volgende twee regels doen me aan Annie M.G denken, de rest ook, maar het onderwerp is ietwat ' volwassen', het taalgebruik te plechtig. Gedicht is daardoor uit balans.
|
Ik ben het met de vorige reactie eens, ik vind het jammer dat je in een regel beschrijft; 'een boeiend iets'
dat is mij net iets te vaag en vind ik zonde omdat het in mijn ogen erg opvalt. verder begint hij erg goed. ga vooral door met dichten! |
ik vind het mooi maar het is idd een beetje plechtig en serieus..sorry
maar hij is verder mooi |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:29. |