Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Shampoo (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1149881)

D-sire 08-04-2005 12:12

Shampoo

In een ander topic had ik gelezen dat pantène en fructis zo slecht zijn voor je haar, omdat ze er een soort siliconenlaagje overheen doen. Nu is mijn pantène bijna op en wil ik vanmiddag naar de winkel om shampoo te kopen.
Mijn vraag is nu, welke kan ik het beste nemen? Ik heb redelijk normaal haar, wel een beetje dun en shampoo met volume zou handig zijn. Ik zat aan elvive te denken, maar dat is van L'oreal en ik weet ook niet of die goed is voor je haar..

Ohja en ik was mijn haar ongeveer 3 keer in de week :P

x-ViXeN-x 08-04-2005 12:24

Ik gebruik de shampoo van Dove en die bevalt er goed, je haar word er heel zacht door. En wat fructis betreft, die heb ik ook heel lang gebruikt maar ik zie de nadelen er niet van eigenlijk. :)

D-sire 08-04-2005 12:41

Citaat:

WPWW schreef op 08-04-2005 @ 13:24 :
Ik gebruik de shampoo van Dove en die bevalt er goed, je haar word er heel zacht door. En wat fructis betreft, die heb ik ook heel lang gebruikt maar ik zie de nadelen er niet van eigenlijk. :)
Nee ik zie de nadelen van Pantene ook niet dus, maarja dat verhaal zette me wel aan het denken..
Ohja dove beviel mij niet zo, ik kreeg er 'pluishaar' van. Ik heb dat heel snel en bij pantene niet maar nu zoek ik dus een shampoo waarbij dat ook niet snel gebeurt :P

Mariekje* 08-04-2005 13:32

Elvive heb ik heel lang gebruikt, erg goede shampoo vind ik. Enkel heb ik van mezelf al heel dik haar, en elke keer als ik die shampoo had gebruikt, kreeg mijn haar nóg meer volume dan dat ik al van mezelf had.. Of Elvive een siliconenlaagje aanlegt weet ik niet, heb er nog nooit geen klachten over gehoord iig:).

Zelf gebruik ik nu sinds een jaartje of iets dergelijks Herbal, ook heel fijn, enkel over die cremespoeling ben ik niet zo te spreken. Maar ook wel het proberen waard:).

RoxX 08-04-2005 13:37

gewoon simpel kruidvat merk.. maakt allemaal niet heel veel uit.. :)

Muchacha 08-04-2005 13:48

Ik heb zelf fijn haar en weinig volume en gebruik Clairol Herbal Essence voor meer volume (die van de klaarkom-reclame :p) Hij werkt wel en hij ruikt heerlijk. Ik gebruik hem dagelijks.
En Dove voor normaal haar gebruikt ik ook 1x per week, samen met het haarmasker. Daar ligt mijn haar altijd goed van :) (van de shampoo)

Roos 08-04-2005 13:51

Die gele Elvive (jojoba) vindt ik heel fijn voor extra volume en stevigheid.

Verder gebruik ik ook wel eens DoppelDouche Olympic als mijn shampoo op is ofzo, maar daar krijg ik ook best veel volume van :D

Die Herbal Essence heb ik ook (Fruit Fusions), gewoon een lekkere shampoo :)

duivelaartje 08-04-2005 15:07

Citaat:

Roos schreef op 08-04-2005 @ 14:51 :
[B]Die gele Elvive (jojoba) vindt ik heel fijn voor extra volume en stevigheid./B]
Ja, die gebruik ik ook. Ik heb best dik haar van mezelf, maar ook redelijk stijl. Door deze shampoo lijkt het wat minder stijl. :)

Arenda 08-04-2005 15:45

Ik gebruik white rain appel, de shampoo en conditioner. Dove werkt ook goe dmaar het laat mijn haar (fijn) vaak statisch (beetje pluizig)
Ik weet niet of White Rain in nl ook verkrijgbaar is, het is ene goedkoper merk maar het ruik theerlijk en vooral in combinatie met de conditioner laat het je haar heerlijk zacht en glanzend. :)

TaRkAn_lOvEr 08-04-2005 17:19

Gebruik gliss kur Liquid Silk is heel goed voor je haren...Moet je eens proberen..

Mara 08-04-2005 17:23

Ik gebruik ook Dove. Maakt m'n haar niet zwaar en ik heb daarna geen cremespoeling oid nodig, enige shampoo waarbij dat zo is :)

x-spekkie-x 08-04-2005 18:48

Guhl perzik. Die ruikt lekker!! :)

Verder gebruik ik zelf ook speciale shampoo van de kapper voor geverfd haar, en elvive voor gekleurd haar :)

Zolang ik er geen cremespoeling in doe kan ik zo'n beetje alles hebben :) (behalve anti-roos, die is te agressief (n))

D-sire 08-04-2005 20:54

Ik denk dat ik voor elvive met jojoba ga, gewoon eens kijken hoe dat bevalt. Wat meer volume is altijd welkom ben alleen bang dat het gaat pluizen, maar dat merk ik dan wel.

Daantje_0705 08-04-2005 21:00

Als je van gewone Dove pluishaar krijgt moet je anders die voor geverfd haar eens proberen, daar heb ik het niet mee en met de normale wel. Ik heb meestal Andrelon, die ruiken lekker en zijn goedkoop en mijn haar wordt er goed schoon van, blijft er vetvrij van en glanst mooi :) (vooral van die met zomertarwe en zonnebloem).

D-sire 08-04-2005 22:33

Ik had nog een vraagje. Is het zo dat het beter voor je haar is om af en toe te wisselen van shampoo soort/merk? Dat had ik eens gehoord maar kan ook goed een fabeltje zijn hoor :o

Sasbeest 09-04-2005 11:16

Ik heb zelf ook heel dun haar, en gebruik shampoo van de Hema. Vind het fijn, en het wordt (in tegenstelling tot veel bekende merken) niet op dieren getest.

doezel 09-04-2005 11:36

Citaat:

Dreamzy schreef op 08-04-2005 @ 23:33 :
Ik had nog een vraagje. Is het zo dat het beter voor je haar is om af en toe te wisselen van shampoo soort/merk? Dat had ik eens gehoord maar kan ook goed een fabeltje zijn hoor :o
Ik denk dat dat waar is. Als je te lang dezelfde shampoo gebruikt wordt je haar daar 'verslaafd' aan. Ik heb het iig eens geprobeerd omdat ik niet zeker was of het wel waar was, en mijn haar zag er toch beter uit :)

malibukitty 18-05-2005 21:20

sheer blonde van john frieda!! (y)

Kreator 18-05-2005 21:22

Ik gebruik geen shampoo. Talg werkt het beste.

coopergirl 18-05-2005 21:53

Ik gebruik van alles-en-nog-wat door elkaar;
- Kappershampoo voor gekleurd haar
- Guhl voor gekleurd haar
- Dove shampoo voor gekleurd haar (de pot van dove-masker zorgde ervoor dat de haarverf na één toepassing erg vaal werd :-\. Wel krijg je er bijzonder zacht/ glad/ volume-achtig haar van)
- Sanex shampoo voor normaal haar
- Hema haarmasker (gebruik ik sporadisch want haarmasker en conditioners ontrekken de verf uit m'n haar :))

Schranktür 18-05-2005 22:02

Citaat:

Dreamzy schreef op 08-04-2005 @ 13:12 :
In een ander topic had ik gelezen dat pantène en fructis zo slecht zijn voor je haar, omdat ze er een soort siliconenlaagje overheen doen. Nu is mijn pantène bijna op en wil ik vanmiddag naar de winkel om shampoo te kopen.
Mijn vraag is nu, welke kan ik het beste nemen? Ik heb redelijk normaal haar, wel een beetje dun en shampoo met volume zou handig zijn. Ik zat aan elvive te denken, maar dat is van L'oreal en ik weet ook niet of die goed is voor je haar..

Ohja en ik was mijn haar ongeveer 3 keer in de week :P

Als je toch nieuwe shampoo zoekt, zou je ook kunnen uitzoeken of die dierproefvrij is. De site www.dierproefvrij.nl doet het niet, maar misschien dat je er nog op een andere manier achter kunt komen.

PV 19-05-2005 00:35

Citaat:

Schranktür schreef op 18-05-2005 @ 23:02 :
Als je toch nieuwe shampoo zoekt, zou je ook kunnen uitzoeken of die dierproefvrij is. De site www.dierproefvrij.nl doet het niet, maar misschien dat je er nog op een andere manier achter kunt komen.
je bedoelt vast www.proefdiervrij.nl ;)

*blue angel* 19-05-2005 07:51

Citaat:

malibukitty schreef op 18-05-2005 @ 22:20 :
sheer blonde van john frieda!! (y)
idd (y)

of die van gliss kur

Schranktür 19-05-2005 12:46

Citaat:

PV schreef op 19-05-2005 @ 01:35 :
je bedoelt vast www.proefdiervrij.nl ;)
:o

koekiemonstertje 19-05-2005 14:51

van elvive kreeg ik toch vet haar...

ik vind fructis het fijnst....

MB 19-05-2005 16:40

Ik was mijn haar bijna elke avond met aldi-shampoo en dan 1 keer in de week met van die dure shampoo en conditioner

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34.