![]() |
Van blazende katten..
Van blazende katten
gaan mijn haren overeind, blazende katten met oren in hun nek, daarvan kromt mijn rug, zwiept mijn staart, gaan mijn nagels krabben. |
Ik vind het niet lekker lezen. Ritme klopt niet. Alleen de laatste drie regels kon ik vloeiend achter elkaar lezen. Misschien wat meer nadenken over hoeveel lettergrepen je gebruikt en waar je een volgens regel begint.
Inhoudelijk ook niet geweldig. Het einde is natuurlijk wel een soort van verrassende wending, maar toch wel erg simpel allemaal. |
Juist dat simpele spreekt me aan. :D En ik vind het ook wel lekker lezen. :) Ik vind het niet echt een poetisch hoogstandje, maar ik vind het wel grappig. :)
|
Ik zou tussen 'nagels' en 'krabben' nog iets zetten, waardoor er een korte pauze wordt gevormd; als 'afremming' tegen het einde toe.
Ook vind ik de herhaling van blazende katten wat minder. Verder vind ik het op zich wel een grappig gedichtje :). Leuk. |
Citaat:
Ik wil het tempo juist zo houden ,een beetje snel en gefrustreed is de bedoeling. |
Oh, dit vind ik wel leuk :)
Maar, zoals eerder al gezegd is, zou ik de 2e blazende katten vervangen door een synoniem ofzo, niet dat het echt stoort, maar het zou je gedichtje wel ten goede komen denk ik :) |
Ik vind hem leuk leuk.
Van blazende katten, blazende katten met oren in hun nek. Die herhaling moet er echt in voor mij. Misschien had er iets meer woordspel/klankspel ingemogen, maar ik vind dit heerlijk in ieder geval! Het beeld dat je van jezelf oproept is ook leuk gevonden, een blazende kat natuurlijk op zich. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:22. |