![]() |
ezelbruggetjes
heyhey
Ik gebruik altijd ezelbruggetjes, vooral voor de vakken natuurkunde, scheikunde enzo. Misschien leuk om hier jouw ezelbruggetjes te plaatsen, van alle vakken:D. |
Ja bij scheikunde.
Als je die periodieke systeem hebt etc. Je moet de lading van O2 weten . Dan doe je van 16 naar 18 is +2 plaatsen. in sk is += - +2 wordt -2. En dan is dan de lading. Plus is min. Min is plus. Ach messchien een vage ezelbruggetje voor sommige. |
Zie, 'k geef u thans, geleerden en leeken, ouden van dagen, frissche studenten, weinige regeltjes, die mij zijn gebleken, vaak nuttig te werken voor tal van docenten. Zie nu hoeveel decimalen.
Om de eerste 31 getallen van Pi te onthouden. en Ik Verving Xanders Lekkere Citroenen Door Mandarijnen Om de volgorde van de romeinse cijfers te onthouden en Claire Fietst Naar Haar Oma In Breda Om te onthouden welke chemische elementen als tweeatomige moleculen voorkomen. en natuurlijk: Delen door zeven? Onthoud 14 28 57 even! |
het alom bekende ezelzbruggetje knap
--> kathode negatief, anode positief daarbijbehordend: kationenen zijn positieve ionen en anionen zijn negatief. |
KNaCaBaMgAl
Heeft mijn leraar verzonnen :D Het is de afkorting voor: kalium, natrium, calcium, barium, magnesium, aluminium. De zeer onedele metalen. |
het enige wat ik gebruik is
CLair Fietst Naar Haar Oma In BReda bij scheikunde zijn dat de stoffen die altijd lading 2+ hebben. |
Voor Duits maakte we liedjes :) Heel makkelijk :) Als we een SO'tje hadden, moesten we klasikaal de voorzetsels op maat op tafel trommelen, echt leuk en leerzaam :D
En ik had voor ANW; MeVeAaMaJuSaUrNePlu, ken hem nog steeds (y) (Planeten op volgorde!) Wiskunde: Hallo, Meneer Van Dalen Wacht Op Antwoord! (Haakjes, Machtsverheffen, Vermenigvuldigen, Delen, Wortels, Optellen, Aftrekken) Easy :) En mja, nog wel wat bekende dingen... |
Citaat:
Met de komst van de computer (en de rekenmachine) zijn er internationale afspraken gemaakt waarbij optellen en aftrekken en delen en vermenigvuldigen gelijkwaardig zijn geworden. Bovendien is machtsverheffen gelijk aan worteltrekken en moet dus zeker niet na delen en vermenigvuldigen gedaan worden. Voorbeeldje: 7-3+5=9, volgens meneer Van Dale waar moet je eerst optellen en dan aftrekken, dat wordt dus: 7-3+5=7-8=-1 Nog een voorbeeldje: 21 / 7 * 3 = 9, volgens meneer Van Dale moet je eerst vermenigvuldigen alvorens te delen, dan wordt dit dus: 21 / 7 * 3 = 21 / 21 = 1 |
Citaat:
|
Het enige ezelsbruggetje dat ik ken is van anatomie.
Some Lovers Try Positions, That They Can't Handle. Is de volgorde van de botjes in de hand ;) Os Scaphoideum Os Lunatum Os Triquentum Os Pisiforme Os Trapezium Os Trapezoideum Os Capatum Os Hamatum Wauw... ken ze nog :D |
Citaat:
Worden die regels in ieder land gehandhaafd? (Ik kan me namelijk herinneren dat ik pas geleden een vergelijking op moest lossen uit een Japans boek, en die ging wel volgens die 'HMVDWOA'-regel.) [edit] Wanneer je bij 7-3+5 eerst optelt en dan aftrekt, klopt hij nog steeds hoor. Je maakt een rekenfout door te zeggen dat je eerst 3+5 moet doen en dan nog 7-8, 't is natuurlijk; -3+5 = +2 en dan 7+2=9 |
BrINClHOF
alle twee-atomige moleculen |
Voor formules zoals rho=m/v gebruik ik altijd dit driehoekje:
m ---------- rho * v en dan zie je meteen rho=m/v, v=m/rho en m=rho*v Dat kan je dus bij elke formule gebruiken :) En: My very attractive mother just served us nine pancakes. Volgorde van de planeten vanaf de zon. |
Citaat:
7-3+5 naar 7 + (-3) + 5 en dan zou je weer eerst 7 + (-3) moeten doen, daar het optellen is (dus contradictie met meneer Van Dale). |
Citaat:
Wij moeten het doen met : 6 = 3 * 2, 2 = 6/3 en 3 = 6/2 :) |
Citaat:
|
Citaat:
Een Oxidator neemt elektronen Op en sterke Oxidatoren staan bOvenaan in tabel huppeldepup. Zoiets :) |
Citaat:
dit zijn de moleculen die bestaan uit 2 atomen maar de lading is geen 2+ ! (zo is Cl bijvoorbeeld 1-) |
Citaat:
|
Muziek voor de kwintencirkel in majeur:
kruizen: Geef Die Aap Een Bord Fies Cies Mollen: Friese Boeren Eten Alle Dage Groene Citroenen |
Citaat:
Heb je ook zoiets voor de voet? |
Citaat:
En KATionen zijn postief want katten zijn leuk :D dus zijn anoden negatief :D Over Duitse voorzetsels: ik weet niet wie er het liedje De Bom kent van Postmen / Def Rhymz, daar zitten ook rijtjes voorzetsels in verwerkt en toen kende ik dat liedje en dus ook die rijtjes. :) |
geldt niet bij elektrolyse ;)
|
Citaat:
Geef De Aap Een BroomFiets Cadeau. :p |
Sos cas toa.
|
Citaat:
en Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
e-es-et-ons-ez-ent... uitgangen van frans... het enige rijtje dat ik nog uit mijn hoofd ken :p
|
Misschien is het ook af en toe handig om er bij te zetten waarvoor je hem gebruikt!!
|
Citaat:
|
FYNE JAS
Voor Engels: de voorzetsels waarna een present perfect volgt: for yet never ever just already since |
Citaat:
|
bio.
drup. duim->radius -> ulna -> pink |
Citaat:
|
Citaat:
Some Lovers Try Positions That They Can't Handle. voor alle middenhandsbeentjes. is eens wat anders dan TV TAS |
Citaat:
|
Citaat:
Dan probeer ik wat te verzinnen (zelf opzoeken is zo lastig :p) |
Citaat:
talus os naviculare os cuboides os cuneiforme mediale os cuneiforme intermedium os cuneiforme laterale Maar dat zijn ze geloof ik niet allemaal maar wel alle die ik moet kennen. |
Voor Sk hebben wij ook
FOClNBriSCH ... meest elektronegatief naar minst elektronegatief |
Natuurkunde:
bij U hoort de eenheid V dus UV bij I hoort de eenheid A dus IA bij R hoort de eenheid ohm dus Room 12=6\2 |
KNaAg = ladingen 1+
CrAuAl= ladingen 3+ |
AlCrAuBi 3+
KNaAgLi 1+ KoKwIJLT Koper, 1/2+ Kwik 1/2+ Iijzer 2/3 + Lood 2/4+ Tin 2/4+ (y) (vooral volgorde is chill) |
Citaat:
|
Citaat:
Bedankt iig :) |
Citaat:
Mag op Al Mijn en Zijn Feestjes Niet Snoepjes Proberen Het Cussen Hoog Agter de Post Auto Zijn alle elementen die wij hoefden te weten op volgorde van edelheid. KaBaCaNa (is duidelijk) Mag(nesium) Al(uminium) Mijn(mangaan) en Zijn(zink) Feestjes(ijzer) Snoepjes(tin) Proberen(lood) Het(waterstof) Cussen(koper) Hoog(kwik) Agter(zilver) de Post(platinum) Auto (goud). |
Citaat:
Een Aap Die Geen Bananen Eet of Een Aardig Dametje Gaat Bessen Eten |
pi is ongeveer 553/311, is 5 of 6 cyfers nauwkeurig of zo
heb je helemaal niks aan omdat het al op je RA zit |
Citaat:
|
Een vraagje
ik zie hier allemaal van die ezelbruggetjes met daarin ionen zijn zoveel plus of zoveel min. Maar dit staat toch allemaal in je binas??? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25. |