![]() |
Geschiedenis
Hierbij open ik het algemene geschiedenis topic :cool:
Voor iedereen met vragen en samenvattingen, sites, handige tips enz. (Iemand die eventueel samenvattingen van Lancashire wil of van de eerste drie hoofdstukken van Vietnam, mail me.) |
zie voor uitgebreide samenvattingen ook:
http://www.vgnkleio.nl/vgn_downloads.htm http://www.vgnkleio.nl/vgn_downloads.htm#stofoms_lanca http://www.vgnkleio.nl/vgn_downloads...tofoms_vietnam :) Maandag m'n schoolexamen... |
Zijn jullie al begonnen met de boekjes?
Ik alleen met Lancashire, heb ik vorig jaar havo examen in gedaan dus dat was ook weinig extra op vwo en ik heb er een SE over gehad vorige week. Vietnam heb ik nog niet opengeslagen eigenlijk :o Wordt ook geen les uit gegeven bij ons.. |
Wij hebben bijna het 2e boekje (Vietnam) af. Nog 1 of 2 hoofdstukjes ofzow.
Het is zowiezo niet veel, maar het worden dus lastige vragen ;) |
|
Met de loep op Lancashire en Dekolonisatie en Koude Oorlog in Vietnam
al gehad en daarnaast hebben we nog een heel memoboek behandeld dit jaar :o |
Citaat:
Maar dat boek wordt dus niet gevraagd op het examen. Iedereen heeft dat boek behandeld voor de SE's. |
Citaat:
|
Lancashire... Dat ken ik nog wel van vorig jaar... Brrrr, klote-onderwerp. :s
|
Lancashire vorige periode gehad, deze periode Vietnam besproken en afgelopen week tentamen daarover gehad. Niet zo goed gemaakt, dus herkansen maar . :o
Wat raar dat sommigen Vietnam bijv. helemaal niet bespreken? |
Citaat:
Heb dit jaar 6 andere examenkaternen van voorgaande jaren doorgewerkt voor SE's. Lancashire hebben we wel 3 lessen oid herhaalt omdat er een toets over ging en Vietnam wordt facultatief een beetje besproken. |
Wij hebben over geen van beide katernen een SE gehad en zodoende heb ik nog geen woord in die boekjes gelezen... Volg wel het grootste deel van de lessen, dus heb wel enige kennis, maar ik ga er binnenkort maar eens aan de slag, want anders wordt het niks!
|
Wij moeten nog 2 hoofdstukken van Vietnam doen.
En Lancashire zuigt. (n) |
Citaat:
Ik vraag me nog steeds af WAAAAROM een vwo-6 leerling de geschiedenis van de katoennijverheid in een klein plaatsje in Engeland moet weten. Kom op zeg :s Vietnam is wel een interessant onderwerp. Dat is tenminste 'echte' geschiedenis. (Het is alleen wel een stukje ingewikkelder dan die katoenweverijen enzo) |
Ik had liever een onderwerp gehad over Nederland, maar helaas :P Volgens mij is geschiedenis nog wel te doen, maar Lancashire is gewoon een wat saai onderwerp :rolleyes:
|
Ik vond Lancashire wel interessant eigenlijk. :o Maar vooral omdat het een goed voorbeeld is voor de industriële revolutie waar de samenleving van nu op 'gebasseerd' is.
Heb gister en eergisteren Platoon en Apocalypso Now gezien om die hele oorlog wat minder surrealistisch te maken, alleen is die hele situatie er nou niet minder absurd van geworden. Wel dichterbij. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind Lancashire beter dan Vietnam trouwens. |
Citaat:
Ik had van te voren verwacht dat Lancashire écht vreselijk saai zou zijn maar het viel mee. Niet dat het heel spannend is ofzo, maar de meeste dingen worden interessanter als je je ergens in verdiept. Vietnam vind ik wel leuk, ik vind het alleen jammer dat ze helemaal niet (of heel weinig) in gaan op al die demonstratie's in de VS. |
wij hebben Lancashire al helemaal behandeld, Vietnam voor de helft. Maar het laatste tentamen wat ik had ging deels over de 1e 2 hoofdstukken uit het Vietnam boekje.
|
Oh ja, Lancashire sucks (n) (n)
Maar ik had wel een goed cijfer :) |
Wat ik me afvraag: HOE leren jullie voor een vak als gesch? (veel stof). Lees je in de laatste 2 weken voor de examens (wanneer meeste mensen toch wel aan 't leren zijn) allebei de boeken nog eens helemaal door. Ik vraag me af of dat nou wel zo nuttig is.. Heb je zelf al samengevat? Trek je ergens een samenvatting vandaan?
Ik heb eigenlijk nog nauwelijks in die boeken gekeken en wilde deze week beginnen met alles doorlezen (miss wel handig :)), maar lijkt me niet heel nuttig om dat dan over 2 of 3 weken weer te doen... |
Ik heb vorig jaar VWO-eindexamen Geschiedenis gedaan en een samenvatting van lancashire gemaakt, dus als iemand interesse heeft, PM me!
|
Lancashire vind ik wel een beter onderwerp, ik vind het fijner om te lezen en onthou alles makkelijker omdat het gaat over hoe iets is ontstaan.
Vietnam vind ik weer iets minder, moet ik denk ik ook een keer meer doorlezen voor ik het weet, onthou nooit zo snel wanneer het erover gaat wanneer iemand weer eens ging vechten enz.. |
Citaat:
maar ik moet zeggen dat ik het wel redelijk te leren vond. |
Citaat:
Dit allemaal naar mijn mening natuurlijk... |
Citaat:
iig, ik heb dus voor het eerst een onvoldoende voor geschiedenis gehaald, over Lancashire. bah. vrijdag tentamen over Vietnam, dat hebben we uitgebreid behandeld, van video's tot aparte spotprenten etc. etc. Ik heb zelfs Apocalyps Now gekeken :p Jammer dat we waarschijnlijk weer zo'n lelijke 'interpretatietoets' krijgen. "In welk jaar kun je de volgende afbeelding plaatsen?" en dan zo'n stom plaatje met een of andere dode amerikaanse president. Mijn leraar hóudt echt van sprotprenten. ik begin te blaten.... |
Zoals ik het lees vinden de meeste hier Lancashire het moeilijkst/saaist. Terwijl ik Vietnam echt saai en lastig vind.
Dat gedoe van de katoenindustrie is echt makkelijk naar mijn mening. En het lijkt opzich wel stom, maar volgens mij gaat het ook om de grote dingen die er gebeurden --> industriele revolutie. Verder hebben we pas 3 lessen van Vietnam gehad, en nog 1 week les. Leraar is ziek. Iemand tips welke bladzijdes/onderwerpen belangrijk zijn? Ik zou echt niet weten waar ik zou moeten beginnen met leren. |
ik zeg niet dat 't moeilijk is.
Ik vond Lancashire een eitje eigenlijk. Vietnam is veel moeilijker. Maarja, Lancashire vind ik gewoon niet boeiend. |
Citaat:
En Vietnam, nu 2 toetsen over gehad (een tentamen en een her) en sjah, er werd vanalles gevraagd, vooral de betrekking van de VS en de SU werd bij ons erg belangrijk gevonden bijv. Maarja, dat is ook wel logisch. Had er vrij weinig aangedaan, vandaar de her. :o Vorig jaar was het thema ook Lancashire, misschien een idee om dat examen te maken? |
Citaat:
Wij hebben 2e tentamen examen van vorig jaar over Lancashire gebruikt. (Ik had een 8.8 :bloos: ) Qua moeilijkheidsgraad viel hij dus heel erg mee. |
Die vragen over Lancashire waren vorig jaar echt easy. (y)
|
Citaat:
|
ik heb t idee dat ik het eigenlijkal wel goed ken, lancashire al helemaal uitgwerkt, vietnam nu bijna af en we hebben ook nog eens een project met dvd enzo over vietnam, das wel interessant.
verder heb ik de beste leraar met de beste aantekeningen <3 vandaag de stelopdracht gemaakt van vietnam en ik dacht dat dat moeilijk zou zijn maar dat viel reuze mee (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar goed, makkelijk was hij inderdaad, want ik had meteen m'n hoogste cijfer voor geschiedenis óóit! :D |
We moeten dit jaar toch een stelopdracht van Lancashire maken? Maar hoe werkt dat dan want wij hebben daar nog helemaal niet mee geoefend ofzo :s
Lancashire vind ik overigens een stuk lastiger dan de koude oorlog (n) Het is echt ontzettend saai, voor het SE had ik er een 3 voor terijl ik normaal wel redelijk ben in geschiedenis. Maar goed ik kan het gelukkig nog herkansen |
Citaat:
|
Ik heb afgelopen maandag SE gehad over Vietnam. Het waren echt bijna alleen maar inzicht vragen met bronnen, vet minder mja. :(
|
Citaat:
|
Ik heb nog samenvattingen van elke paragraaf van lancashire geloof ik...
|
Citaat:
Maar nogmaals: oefenen met de cd-rom is denk ik het meest effectief. Citaat:
|
dat klopt inderdaad niet :). De stelopdracht gaat over Lancashire, de vragen over Vietnam. Het 'nieuwe' onderwerp heeft altijd vragen, het 'oude' een stelopdracht.
|
ik heb geen van beide nog echt goed gelezen...
maar wel al een proefexamen gemaakt en daar haalde ik al een voldoende voor... |
vietnam, mn 1e tentamen een 5,9 en de her een 4,8. Die 2e was ook een of ander examen, maarja had ook niet echt mn best gedaan, maar inzicht-vragen zijn niet echt mijn ding.
|
Citaat:
|
Je krijgt dan toch ook wel vragen over Lancashire of niet dan??
|
Citaat:
Vorig jaar Lancashire gehad, had iets van een 8 ofzo ook al was het oersaai om te leren. Paar weken geleden Vietnam gehad, bij ons gingen de vragen heel veel over de Korea oorlog waarvan ik dus vrij weinig wist (was ook niet uitgebreid behandeld in het boekje) maar ik had toch een 6,8 (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58. |