![]() |
Lange relatie op jonge leeftijd
Hoe denken jullie over een lange relatie op jonge leeftijd (16/17) Is er een kans dat zo'n relatie langer duurt dan 1 jr zonder saai te worden? Ik bedoel je bent jong en wilt nog experimenteren. Zou zo'n relatie stand kunnen houden>
|
Je snapt natuurlijk wel dat jou vraag eigenlijk niet te beantwoorden is? het ligt helemaal aan de personen, de situatie, de omstandigheden etc. uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik een relatie van mijn 15e tot mijn 17e heb gehad met een jongen, achteraf gezien geen perfecte relatie...maar dit is bij iedereen verschillend.
|
Waarom zou het eerder saai zijn op die leeftijd dan als je ouder bent? :s
En waarom zou elke relatie op die leeftijd na 1 jaar saai worden? etc etc.. |
t kan wel. *neemt voorbeeld aan haar ouders :p*
Maar dat ligt aan de situatie en aan de personen. (zoals Lieved ook al zei). Sommige 'oudere' mensen kunnen het ook niet, sommige jonge mensen wel. |
ik ken echt superveel mensen die op jonge leeftijd jaaaaren lang in 1 relatie zaten
|
Ik denk dat het helemaal niet onmogelijk is. Relatie's die op 17 jarige leeftijd beginnen zijn iig serieuser dan die van meiskes van 12/13/14 maar misschien weer minder samenwonen en kinderen krijgen gericht dan een relatie die je hebt als je 28 bent. Maar niet alle relatie's die je begint op je 17e gaan binnen een jaar uit hoor. Ik ken genoeg verhalen van mensen die iemand op hun 17 hebben ontmoet en nu nog steeds getrouwt en gelukkig zijn. Dus. Ligt er net aan of je zelf nog wil rondsletten enzo. En genoeg moeite voor je relatie wil doen.
|
tuurlijk kan dat wel, ligt aan de personen enz. enz.
|
ik ben 17 en heb een relatie van 3 jaar ondertussen. ik begon ermee toen ik 13 was en hij 15...dus het kan wel stand houden, maar het is natuurlijk niet altijd even leuk:s
|
Mjin vriendin was toendertijd 16(15 op een week na zo uit mn hoofd), nu niet meer.
|
Het kan wel. Mijn moeder was 15 toen ze mijn vader ontmoette (19) en ze zijn nog steeds bij elkaar en jaren al gelukkig getrouwd! Ikzelf kreeg op mijn 16e een serieuze relatie die 1,5 jaar duurde, maar bij mij hield het dus niet stand. Maar dat wil niet zeggen dat het dan ook niet kan lukken. Ik denk dat dat bij iedereen toch weer anders is. Ligt ook aan jezelf natuurlijk.
|
het is maar net hoe de instelling van de personen is. ik was 15 dat ik iets met mn nu exvriendje kreeg, en het is nu 2 weken uit. hebben bijna 2 jaar iets gehad. ja, soms werd het wat saai, sleur zou je bijna zeggen, maar het is maar net wat je er zelf van maakt. als je een relatie ingaat met het idee: ik ben nog jong, dus het zal niet lang duren, tsja, dat doet niet veel goed. het kan goed gaan, en het kan fout gaan. dat moet je vanzelf merken. de een ontmoet de ware op zn 14e, de ander op zn 25e.
|
Citaat:
|
Ik heb vanaf mijn 17 jaar een lange relatie gehad, paar keer uit geweest, maar ik bleef maar hangen aan hem. Nu besef ik eigenlijk pas dat ik een groot deel van mijn 'jeugd' heb verspild. Oke, dat is niet het juiste woord want ik heb er veel uit geleerd ook, maar als ik denk aan wat ik in die tussenperiodes dat het uit was allemaal had kunnen doen... Nu kan ik moeilijk de ene na de andere jongen verslinden, ben er ook al te volwassen voor, maar het is wel jammer dat ik nooit mijn wilde haren heb gehad op het moment dat het eigenlijk wel moest. We halen het wel in, maar het is toch anders als je 16-17 jaar bent :)
|
Citaat:
Kijk, ik weet niet hoe jij je voelt, maar het is natuurlijk niet zo (vind ik althans) dat je perse veel 'ervaring' moet opdoen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nou, kijk, bij mij is ook wel wat voorgevallen. Vooral laatste tijd. Maar toch wel met mensen die ik echt leuk vond. OK, met uitzonderingen. Maar scoren om het scoren. No thanks. Paradoxaal: flirten vind ik weer wel leuk. Tenminse, flirten, gewoon contact'en, oogcontact, grapje, dansen,... Maar waarom moet mijn tong perse in haar mond? |
Citaat:
|
Citaat:
Weet ook niet het komt. Als je zo rondfladdert dan groei je wel, vind ik. Dan weet je ook welke betekenis liefde krijgt. Niet? |
Citaat:
Serieuzere relaties: ja! |
Scoren in disco's? Oke, dat niet perse :) Maar zo af en toe een relatie'tje van enkele weken, oh nee, boehoe, het is weer uit... En dan ff hartpijn, terug verliefd, oh, wat is ie geweldig, en ga zo maar door, tot je de ware vind. Geweldig toch? :)
|
Citaat:
|
Dat verschilt per persoon he, en het ligt eraan of je goed bij elkaar past.
Ik heb toen ik 16/17 was 14 maanden een relatie gehad met mijn exvriend (duh), en dat was niet saai. Wel was het zo dat we na een jaar allebei zo erg veranderd waren, dat we bijna niets meer gemeen hadden en elkaar niets te zeggen hadden, terwijl we in het begin heel goed bij elkaar pasten. Dat is een risico van een lange relatie op jonge leeftijd. Ik ben nu ruim 2 jaar samen met mijn vriend, we zijn ook allebei veranderd in die 2 jaar maar we zijn niet 'van elkaar af' veranderd maar gewoon 'met elkaar mee'. En saai is het ook niet, nee. Hoe saai het is ligt helemaal aan jezelf; als jij niet houdt van elke week hetzelfde, dan ben je wel gek als je tóch elke week hetzelfde gaat doen. Als je vriend daar wel van houdt, dan passen jullie niet bij elkaar. |
Tuurlijk kan dat stand houden, alleen bij mij persoonlijk niet. Niet dat ik zo graag wil experimenteren maar mn langste relatie is niet gelukt o.a. omdat ik toch eerst nog een beetje lol wil hebben ipv me te binden. En een relatie wordt na een tijd idd anders, vervelend, teveel ruzie, gezeik, jaloezie etc etc, bij mij dan. Ik zal dus niet zo snel meer aan een serieuze relatie beginnen, ook al ben ik nog zó verliefd. Ik raak toch snel uitgekeken en ga snel vreemd. Maar over een paar jaar denk ik er vast anders over.
|
veel ruzie = meestal gevolg van veel ernstige meningsverschilen = gevolg van het feit dat je niet bij elkaar past
gezeik = hetzelfde jaloeze = dat de een meer doet dan de ander vindt dan je in een relatie kunt doen = gevolg van het feit dat je niet bij elkaar past als je wél bij elkaar past heb je niet veel ruzie, gezeik en jaloezie, ook niet na een tijdje :) |
ik heb nu zelf 9 maanden met mn vriendje en ik ziet het voorlopig eigenlijk ook niet uitgaan.. Nu is 9 maanden nog niet lang maar ik ken genoeg meisjes die rond hun 15/16 een relatie zijn begonnen die toch een aantal jaar heeft geduurd
|
Citaat:
edit: Wil daarom niet zeggen dat het verkeerd is om al jong een langdurige relatie aan te gaan |
Ik ben 19 en heb nu bijna 4 jaar lang een relatie (met dezelfde persoon natuurlijk) En het is eigenlijk nooit saai en dat is het ook nog nooit geweest, dat verbaasd mij zelf ook wel eens.
|
Ik ken een meisje die had op haar 15de een relatie. Ze is nu 17 en het gaat not steeds voort. En aan al die verhalen denk ik niet dat het saai is.
Ik denk dat het kwa persoon schilt. |
Kan prima werken.. Toen ik 14 was kreeg ik iets met een jongen van 19, ruim 9 maanden geduurd, en opzich ging dat toen der tijd goed. Toch, nu ik 1,5jaar verder ben en wat ervaringen rijker, zie ik best in dat er in mijn 1e serieuse relatie verschrikkelijk veel dingen fout zaten, toch was het op dat moment leuk.
Met mijn huidige vriend ben ik nu 4 maandjes samen, gaat prima, en dat zie ik dan voorlopig ook echt niet fout gaan..:). Toch vind ik het soms wel eens 'jammer' dat ik al zo vroeg gesetteld ben, niet zozeer het idee hebbend dat ik er iets aan zou missen, maar ik denk dat 'rondsletten' in zekere zin bijdraagt aan jezelf beter leren kennen in wat je wil, en in wat je zoekt. Soms zou ik willen dat ik mijn vriend een paar jaar later had leren kennen, maargoed.. Ik denk niet dat het er ooit voor zou kunnen zorgen dat ik vreemd zou willen gaan, ben immers ook veels te gek op hem. Stel dat ik wel 'slet-periodes' had gekend, had dat waarschijnlijk wel aardig wat onzekerheden weg genomen, en had ik mijn gevoelens mss nog beter weten te bevestigen. Een relatie hoeft op die leeftijd iig zeker niet saai te zijn(y). |
Waarom niet?:o
|
Citaat:
Citaat:
Het streelt je ego en het is vaak het totaal pakket, contacten met meerder mensen, veel uitgaan, veel vrijheid, leuke dingen doen met vrienden (studentenleven), naar buitenland gaan, enz. Voor mij is dat vrijheid, lol en het goede leven. Het leven even niet zo serieus nemen, voordat je jezelf overgeeft aan een hypotheek en drie kinderen. Geloof me, als dat gebeurt heb je tot je kinderen uit huis zijn nergens meer tijd voor. Als je dat niet doet dan krijg je vroeg of laat toch te maken met de vraag: hoe zou het zijn geweest als ik... en dat voorkom je door te 'leven' men heeft niet voor niets die uitdrukking die betekenis gegeven. |
ik ben 14 en ik heb al een paar hele leuke LANGE relaties gehad!!!!!
natuurlijk kan t volgens mij ben jij egt zo iemand die zn dochter niet met jongens laat uitgaan voor ze 16 is en jij moet ze zelf ook is intmoeten< egt gewoon te zielig voor woorden !! :mad: |
Citaat:
|
nou het was maar een vraag hoor jettje :rolleyes:
maar ff on-topic, ik ben ben op mijn 15de begonnen met een relatie met mijn vriend. ik heb dus bijna 2 jaar met hem (ben bijna 17). en ik vind het totaal niet saai! maar of het de ware is, weet ik niet en dat wil ik eigenlijk niet eens weten. ik heb het nou leuk met hem en dat vind ik het belangrijkste! ;) of ik het vrijgezellen leven niet mis? nee, echt totaal niet. als ik uitga zonder mijn vriend, leer ik zat jongens kennen, maar dan denk ik ; 'Wat ben ik blij met mijn vriend!' :) natuurlijke hebben we wel even saaie periodes gehad, maar dat duurde nooit langer dan een week, want wij maken echt vanalles mee. maar ja, het ligt er natuurlijk aan hoe de persoon is, dus dat is bij iedereen verschillend. |
Citaat:
Bovendien ben je ook nog zo jong dat dit nog makkelijk kan veranderen, ik heb van mijn 14e tot mijn 16e ook een lange relatie gehad. Toen dacht ik ook dat ik alleen maar dat wilde, pas later ben ik gaan rond fladderen. Dus dat kan allemaal nog veranderen. Citaat:
|
Citaat:
We doen vaak leuke dingen en als daar het geld niet voor is verzinnen we zelf wel iets leuks om te doen. Ik denk (hoop ook natuurlijk) dat onze relatie nog lang mag duren. Natuurlijk hebben ook wij problemen gehad, maar daar is onze relatie alleen maar sterker door geworden en kennen we elkaar nog beter. Ik denk zeker dat een lange relatie op jonge leeftijd mogelijk is. Ik zie het ook steeds vaker dat veel mensen van mijn leeftijd eerder een vaste vriend/vriendin zoeken dan iedere week een andere scharrel. Dus het is best wel mogelijk :) |
Citaat:
|
Citaat:
arm meisje :( :rolleyes: |
Ik vind het maar niks om rond te gaan flirten en elke maand een ander vriendje..blegh. Mijn huidige vriendin heeft ook echt een stuk of 15-20 exen en ik stoor me er MATELOOS aan, ze heeft t elke week wel over 1 of 2 'nieuwe' exen -waar ik dus nog niet van gehoord had- Drie marks, 2 mikes etc etc. Ik, als jongen die maar 2 andere relaties achter de rug heeft, stoor me daar echt dagelijks over, ze heeft ook een stuk of 6 exen/aanbidders die haar eeuwig bellen of gewoon steeds lopen te slijmen. :o Ik snap echt niet wat daar leuk aan is hoor en ik denk elke keer als ik wat tegen haar zeg --ik hou van je of iets dergelijks-- 'hoevaak zal ze dat gehoord hebben en nu nog?' Soms maakt ze ook van die opmerkingen dat ik denk van; 'owja je hebt al een stuk of 20 jongens gehad hè? Dus zo bijzonder is t niet.' :rolleyes:
Maargoed, het zal wel duidelijk zijn dat ik daar geen zak van snap..dat rondsletten. :o Bij al mijn vrienden/kennissen is het gewoon logisch om een OVERZICHTELIJK 'liefdesleven' te hebben, dat je nog weet hoeveel exen je hebt en wie dat waren enzo. Maar JUIST mijn vriendin heeft geen idee hoeveel ze er versleten heeft...storend. :| (n) |
Citaat:
:D :D :D *komt niet meer bij* :D :D :D |
Denk dat t wel kan.
Iemand van m'n werk is 18 (of wordt het deze maand nog) en heeft geloof ik al sinds haar 12e/13e/brugklas/2e klas dezelfde vriend. |
Mijn ouders spraken op 12 april '82 af dat ze zouden gaan trouwen als 12 april weer op een zondag zou vallen. Dat was 5 jaar later en dinsdag zijn ze dus 17 jaar getrouwed. Mijn mama was 19 en mijn papa was 18 op 12 april '82 en toen hadden ze al wel een tijdje wat met elkaar, dus volgens mij kan het wel:).
|
Muchacha, ik had het niet beter kunnen zeggen :)
toen ik zestien was kreeg ik ook een 'relatie' en ik heb daar eerlijk gezegd serieus spijt van dat dat 2.5 jaar heeft geduurd. dat had na een half jaar gedaan moeten zijn. en der hadden ook een heleboel dingen anders moeten zijn. maar nu is 't te laat. |
Mijn vriend en ik zijn sinds mijn 15de samen, dus al bijna 5 jaar. Best jong, best lang. En het is natúúrlijk niet saai :) Ik ben en was jong, maar experimenteren op het gebied van mensen uitproberen heb ik nooit gehad eigenlijk. Ik weet wel wat ik wil en wat niet.
|
ik heb van mijn 15de tot mijn 18de bijna 2,5 jaar met dezelfde jongen gehad.
Ik heb het nooit saai gevonden, maar het is eigenlijk uit gegaan omdat we allebei volwassener werden en ons eigen leven wilden hebben en onze eigen plannen wilden trekken en zelfstandiger wilden worden. We zijn ook echt eerst qua afstand van elkaar weggegaan omdat we teveel om elkaar gaven om het dichtbij uit te maken. (klinkt waarschijnlijk heel raar, maar het is een soort weglopen) Ik had het niet willen missen maar ik vind het eigenlijk ook wel heerlijk om nu geen vriend te hebben. Ookal geef ik nog steeds heel veel om mijn ex en hoop/denk ik stiekum nog wel eens dat we weer bij elkaar komen :). Ookal zijn we in het half jaar dat het nu uit is zeker niet dichter bij elkaar gekomen. |
Ik ben het ook wel eens met Muchacha, ik heb meer dan 3 jaar een relatie gehad en ik bleef ook echt aan hem hangen. Het gaat nu veel beter, maar ik moet nog wel echt alles weer ontdekken en leren enzo, maar dat is ook wel weer een beetje grappig.
En Mark, het is logisch dat je soms gaat twijfelen of ´dit het nou is´ als je al heel lang een relatie hebt, tenminste ik hoor erg veel mensen erover en ik heb het zelf ook gehad, en ik vind niet echt dat jij daar over mee kan praten eh. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben was net een jaartje ouder (was bijna 18) maar heb inmiddels dus 3 jaar een relatie (sinds 1 april)en 8 mei wonen we alweer 3 jaar samen.
Tuurlijk kan het! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:09. |