Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   weet nog steeds niet welke opleiding! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1150862)

Lindaa 09-04-2005 17:03

weet nog steeds niet welke opleiding!

ik doe dit jaar examen havo...en heb nog geen idee wat ik hierna ga doen...ik weet sinds afgelopen week eindelijk een beetje welke richting ik zeker op wil. (onderzoek/techniek/vervoer etc)

nog meer mensen die het niet weten? en wat ga je doen als je het straks nog niet weet? Ikzelf ga dan mss nog atheneum doen.

pyres 09-04-2005 17:17

ach niks mis mee om hierna je vwo te doen :)
heb je iig meer tijd om er over na te denken
en heb je ook meer mogelijkheden

Kazet Nagorra 09-04-2005 17:45

Inderdaad, gewoon VWO doen.

Kim18 09-04-2005 17:58

Yep,... VWO (y)

Noddy 09-04-2005 18:15

Je kan ook een jaar gaan werken?
Alhoewel dat eigenlijk best kut is. Dat heb je veel geld, en zodra je weer met een opleiding begint heb je weer veel minder geld te besteden...
Ja, het vwo is een goede optie:)

KusjeJusje 09-04-2005 22:48

Citaat:

MIssValo schreef op 09-04-2005 @ 19:15 :
Je kan ook een jaar gaan werken?
Alhoewel dat eigenlijk best kut is. Dat heb je veel geld, en zodra je weer met een opleiding begint heb je weer veel minder geld te besteden...
Ja, het vwo is een goede optie:)

Jah precies, een jaar werken is best wel risicovol.. Aangezien je een jaar niet hoeft te leren en veeeel geld vediend en het jaar erop opeens andersom.. Een vriend van mij is na z'n middelbare school ook voor een jaar gaan werken, met het idee daarna aan zn studie te beginnen.. 5 jaar later en werkt nog steeds :nono:

Zou idd als je het echt niet weet een jaar VWO doen en anders zo'n beroepskeuze test.. (y)

Leonoor 10-04-2005 07:45

Ik heb ook een half jaar gewerkt nadat ik gestopt was met mijn vervolgopleiding...gaan werken kan idd uitlopen op niet meer beginnen, maar het kan ook juist laten zien waarvoor je een vervolgopleiding volgt. Zo was ik daarna (nog) veel gemotiveerder, je hele leven in een winkel staan oid lijkt me niets. ;)

Maar idd, vwo is een goede optie (zeker als je iets met onderzoek wilt doen, universiteit is daar vaak toch een stuk meer op gericht).

Irmy 10-04-2005 09:47

Je kan natuurlijk ook kijken wat je leuk lijkt (bezoek open dagen) en probeer een jaar. Als je in ieder geval je P (propedeuse) weet te halen is het heel makkelijk om daarna nog over te stappen.

Je krijgt dan over het algemeen veel vrijstellingen bij je nieuwe opleiding, als het een beetje op elkaar aansluit.

phensicske 10-04-2005 13:23

Kijk niet enkel naar de vakken dat je zult krijgen tijdens je opleiding, maar kijk vooral wat je er later mee kan aanvangen, welke richting (op werkvlak) je er mee uit kunt en of je het ziet zitten om zo'n werk dan toch (normaalgezien) een groot deel van je leven te doen.

muts8848 11-04-2005 18:33

als je geen vwo wil doen kun je ook een jaar buitenland doen (zo'n programma volgen) of pak je rugtas en ga backpacken. (ps als je dat gaat doen moet je jezelf wel op een of andere manier dwingen om terug tekomen... koop dan bv jaarretour voor een vliegtuig, dan weet je zeker dat je terugkan, en aan het eind van het jaar je eigenlijk terug 'moet')

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:57.