![]() |
videokaart geheugen
Okee ik snap niks van computers dus vandaar dat ik hier mijn vraag stel. Ik heb een spel gekocht en als ik het start dan krijg ik de melding dat mijn Graphics ding outdated is en dat ik naar een site moet gaan om een nieuwe te downloaden. Heb ik gedaan, iets van nvidia, en ook een nieuwe versie van direct x (9.0) gedownload
Maar als ik nu het spel opstart krijg ik ineens de melding dat mijn videokaart geheugen bijna vol is, wat moet ik dan doen? |
Misschien wat opties uitschakelen voor de videokaart, als dat buiten het spel kan. Anders gewoon een nieuwe videokaart aanschaffen. Ik heb er hier nog wel één liggen als een echt nieuwe je te duur is.
|
heeeeeeelp, nou heb ik dat nivid of nvid of hoe het ook heet wat ik had geinstalleerd weer gedeinstalleerd en nou is mn scherm ineens naar 16 colors en mn scherm naar 640x480 gegaan, en ik kan het niet veranderen!!
Er staat nu trouwens: BENQ FP557s on Standard PCI Graphics Adapter (VGA) Adapter/driver information: Manufacturer: (sttandart display types) Software version 4.0: Current Files: vga,drv,*vdd Wat moet ik nou doen, want t werkt niet echt prettig :S :S |
Volgens mij probeer je een nieuw spel op een computer van 5 jaar oud te draaien...
|
jah t is inderdaad een nieuw spel, maar de computer is een jaar geleden helemaal opnieuw gedingest....'t is wel gewoon een 98SE. Maar met de sims enzo deed alles het wel. Maar inmiddels zit ik nogsteeds met 16 color dinges en een irritante afmeting :S probeer al vanalles van intel.com te downloaden, maar ik geloof dat ik het fout doe :S
|
Het lijkt erop dat ze de drivers van haar videokaart heeft gedeïnstalleerd :P
Zoek eens exact uit wat voor videokaart je hebt, ga dan naar driverguide.com, log in met username "drivers" en wachtwoord "all", zoek je videokaart op en download en installeer de bijbehorende driver. Als het spel dan nog niet werkt, zal deze videokaart het waarschijnlijk nooit gaan trekken. |
Okeej ik ben weer op normale resoluties enzo :) heb nu als display adapter
nVIDIA RIVA TNT2/TNT2 PRO weer geinstalleerd Als ik nu het spel start krijg ik weer de foutmelding over graphic card memorie en dat ik kan proberen: Reduce Resolution Colour dept Enviroment shadows texture resolution Nou vraagje, hoe doe ik dat :D ik weet het, ik ben een meisje, ik heb er geen verstand van :P |
Als het goed is zit bij die Nvidia drivers een "tool" om dat mee te doen. Startbalk?
|
Eventjes een vraag tussen door, welk spel gaat het over?
Ik had zelf ook een TNT 2, kon geen COD(Quake III engine) ermee doen, kaart was verouderd had bepaalde shaders niet. |
Citaat:
|
Die heeft toch zware shader rotzooi, gezichten fucking ziek:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Kortom: je videokaart (TNT) is niet snel genoeg. Je kunt geen moderne spellen spelen, alleen spellen van rond de 4 jaar oud enzo.
|
Citaat:
|
hey
okeej mn computer doet het weer enzo. Heb het spel maar omgeruild, voor een veel leuker spel. Maar uhm het is niet waar dat ik alleen maar spellen van 4 jaar oud kan spelen hoor, want zelfs de sims 2 doet het gewoon op mn computer. |
Citaat:
Dat komt omdat de sims niet bepaalde pixel en/of vertex shaders gebruikt die singles wel gebruikt, die je kaart dus niet ondersteund :). |
Jah, wauw, de sims :D Als je een nieuwe first person shooter gaat spelen gat je videokaart het niet trekken hoor ;)
|
Citaat:
Leuke benchmark :). |
Ik zie de sims niet als een echt spel en dus telt ie imo niet mee, pUh :p
:D (y) |
The Sims II he ;) niet de eerste, die is bout.
Leuke game hoor, je moet het eens proberen, lachen je eigen huisje bouwen. :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:54. |