![]() |
lijk in boom, sos
de keuze tussen goed en kwaad
als kwaad is dood en leven goed was snel en dacht gemaakt langzaam bungelde zijn benen over rand van takken henen en zijn petten scheefgezetten op zijn driehoofdvormig kop met zijn nek gekromp en knakken onder laatst blaad’ren top de avonddauw was al gevallen de zesde keer reeds, en zijn tenen verkrompen dor en koud geknozen hadden spieren saam doen stenen zijn handen op zijn ingewand lagen gesloten, neer gebeden en zijn mondhoeken vertrokken spande zich uit lijdenheden hij had zich zelve opgehangen aan een knoersdoortrokken touw langzaam had hij aangetrokken omdat hij zo graag stikken wou de dag daarvoor had hij gedwaalde in het vocht en zwoele woud gepiekerd had hij, hoe het zijn zou als hij hing bedaar en daarzo onvergeten stil en koud ‘het zal vast wel goed nu wezen’ dacht hij, ‘als ik dit leven eens verliet’ ‘want leven doe ik nu als dood maar dood met leven kan ik niet’ na het aantrekken van koorden was hij lang en breed verkleurd van rood naar blauw en weer terug henen hangend aan zijn zelf gebreide koordentouw met rood besmeurd zijn ogen waren dwars gesleten en zijn aad’ren doorgereten zijn lijf hing stil in deze glorie doordacht van zacht en koude wind het was zo goed, zo wonderschoon, te hangen in de levensboom |
bron? :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:11. |