![]() |
Profielwerkstuk adhd
Hallo,
Ik doe mijn profielwerkstuk over adhd, maar nu moet ik ook een onderzoek gaan doen die ik in mijn profielwerkstuk moet verwerken.. Maar ik heb geen enig idee wat voro onderzoeken ik zou kunnen doen. Weten jullie misschien nog ideen??? In ieder geval bedankt |
Als eerste hoop ik niet dat je in je examenjaar zit, want dan kan je het nog druk krijgen. :o :D
Als tweede dit hoort gewoon op het huiswerkforum van jou gekozen vak. Als derde moet je een onderzoek doen wat je leuk lijkt. Je kunt vanalles onderzoeken namelijk. Als je veel mensen kent die ADHD hebben kun je bijv. een enquete houden over een bepaald onderwerp (bijv. vrienden of school) en dan kijken of je duidelijke verschillen krijgt in de antwoorden van ADHD-ers en nietADHD-ers. Wij moesten alles bespreken met onze begeleider en hij gaf ook tips, dus misschien kun je dat ook eens proberen. :) Succes. (y) |
Je kunt het effect van Ritalin onderzoeken. Vaak hebben deze medicijnen een averechts effect. Wat heel goed helpt bij AHDH-ers is visolie. Dit zou je ook kunnen onderzoeken. Een wonderbaarlijk effect!
Op www.hersenstorm.com staat heel veel info.. succes! |
Citaat:
|
Citaat:
Echter, er zijn nogal wat haken en ogen aan dit middel. Het is interessant 'onderzoek' te doen naar het middel Concerta©. |
Citaat:
|
Er zijn ontzettend veel onderwerpen m.b.t. ADHD die interessant kunnen zijn..
Wat ik zelf interessant vind en misschien een idee is, is het functioneren van kinderen met ADHD op school of in de gezinssituatie. Je zou dan een bezoekje kunnen brengen aan scholen voor speciaal onderwijs (met ADHD kinderen). Anderzijds vind ik de invloeden van voeding en mediactie op ADHD interessant, omdat er zoveel tegenstrijdigheden over bestaan. Succes. |
Ik verplaats dit even naar een huiswerkonderdeel, ik neem aan dat dit bij biologie hoort?
Tja. Naast een literatuuronderzoek zou je nog een eigen onderzoekje kunnen doen, waarbij je bijvorbeeld (zoals gezegd) een school bezoekt, of misschien mensen met ADHD of familieleden van hen interviewt om meer te weten te komen over de implicaties die de aandoening heeft voor het dagelijks leven. Wat citaten doen het vaak goed in een proefielwerkstuk. |
www.adhd.nl en moet je nog en ik heb ook wel lege doosjes ritalin voor je en bijsluiter
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:40. |