Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Migraine (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1151539)

MoonWolf 10-04-2005 13:28

Migraine

Ik heb zaterdag ochtend weer een migraine-aanval gehad. Heb sindsdien ook weer hele erge hoofdpijn. Geen handige timing want ik zou eigenlijk dit weekend heel veel voor school moeten doen.
Ik heb ook medicijnen tegen migraine maar die zijn alleen voor de echte aanvallen en niet voor de 'nasleep'.

Heeft iemand een idee wat er tegen te doen is? Behalve paracetamol dan.

Konijn 10-04-2005 15:00

Volgens mij is er niet zo veel tegen te doen.. bij mij werkt in ieder geval ook niks als het zo ver is.

Cait 10-04-2005 18:08

Koffie en cola, de caffeine wil bij mij wel eens helpen. Of eten met koolhydraten, patat bijvoorbeeld.
Ik zou in ieder geval niet aan chocolade komen... wel aan een donkedere kamer en ijs (iets kouds) ofzo voor op je hoofd. Soms wil lekker slapen of goed ontspannen ook werken, maar daar heb je natuurlijk niet altijd tijd voor. Druk op je hoofd, zeg maar met je vingers op je slapen, of bijvoorbeeld druk van het water, tijdens een douche, haalt het tijdelijk (zolang je drukt) weg. :)
Maar dan nog, het blijft een beetje behelpen en dingen die ik ook probeer als ik al migraine heb... ik heb/mag er nog geen medicijnen voor.

Paracetamol werkt bij mij trouwens averechts. :s

MoonWolf 10-04-2005 18:19

Waarom mag je er nog geen medicijnen voor?

Bij mij wordt het door de 'herrie' van het douchen juist weer erger. Net als de vogels buiten, normaal kan ik het waarderen, nu is het alles behalve fijn.

En ik dacht ergens te lezen dat caffeine juist niet handig is. Of is dat alleen als het echt een aanval is?

Ik hoop iig dat het morgen heel ver weg is want dan beginnen de schoolexamens weer.

Heb afgelopen 2 dagen ook al iets van 24 uur geslapen (12 uur elke nacht ofzo) dat scheelt ook wel.

coldplayfan 10-04-2005 18:57

Juist geen caffeïne!! Daar wordt het (bij mij dan) alleen maar erger van. M'n moeder mag zelfs helemaal nooit meer caffeïne gebruiken, omdat het zelfs een migraine-aanval kan veroorzaken!

Maargoed, wat wel helpt.. tja moeilijk. Degene die dé oplossing heeft moet nog geboren worden volgens mij ;)
In ieder geval rust nemen, niet te veel licht aan je ogen, wel blijven eten (anders duurt die nasleep nog langer), tv & radio & computer vermijden en verder maar heel veel slapen..

mainetje 10-04-2005 19:15

ey

ik d8 atlijd dat ik migrene had, dat was mij teminstes vertelt.
ik weeet niet hoelang jij het al heb en hoe het is gekome als het naar een klap ofzo is geweest een ongeluk ofzo moet je voor de zekerheid 1 keer na fisiotherapie.
ik heb een ongeluk gehad (heb er ook een topic over).
in het begin was het zo swaar dat ik neerviel bij inspanningen ofzo.
toen zij iemand ga na fisiotherapie, ik ben dus gegaan en hij trok aantal dinge goed.
dat shceelde heel erg.
maar ik sit op de dag van vandaag met spierpijn omdat ik toch nog wat met me spiere waardoor ik dus koppijn houd de fisiotherapeut kon er nix aan doen.
mahja suc6 !!!

Cait 10-04-2005 19:50

Citaat:

MoonWolf schreef op 10-04-2005 @ 19:19 :
Waarom mag je er nog geen medicijnen voor?

Bij mij wordt het door de 'herrie' van het douchen juist weer erger. Net als de vogels buiten, normaal kan ik het waarderen, nu is het alles behalve fijn.

En ik dacht ergens te lezen dat caffeine juist niet handig is. Of is dat alleen als het echt een aanval is?

Ik hoop iig dat het morgen heel ver weg is want dan beginnen de schoolexamens weer.

Heb afgelopen 2 dagen ook al iets van 24 uur geslapen (12 uur elke nacht ofzo) dat scheelt ook wel.

Onze douche maakt niet zoveel herrie, tis een beetje een rotstraaltje, ik hoo het in ieder geval eigenlijk niet, zolang ik echt met mn oren onder het water sta. :p Maar van vogels en alle kleine geluiden enzo wordt het inderdaad niet beter. Ik weet nog dat ik een keer mijn zusje heb uitgescholden omdat ze te hard rondliep :s

Caffeine helpt bij mij juist wel? En mijn vader werd het ook aangeraden. Kan het liggen aan de trigger van je migraine? Ik weet alleen dat het bij mij helpt, en wat juist de oorzaken kunnen zijn enzo.

MoonWolf 11-04-2005 08:31

Citaat:

mainetje schreef op 10-04-2005 @ 20:15 :
[B]ey

ik d8 atlijd dat ik migrene had, dat was mij teminstes vertelt.
ik weeet niet hoelang jij het al heb en hoe het is gekome als het naar een klap ofzo is geweest een ongeluk ofzo moet je voor de zekerheid 1 keer na fisiotherapie.[B]
Ik heb het nu al iets van 8 jaar en zou de reden niet weten. Maar denk wel dat het echt migraine is want heb ook alle andere kenmerken behalve hoofdpijn (dat mn arm en gezicht helemaal gevoelloos worden, vreselijke gevoel, overgeven, blikveld wordt helemaal zwart enzo).

MoonWolf 11-04-2005 08:34

Citaat:

Cait schreef op 10-04-2005 @ 20:50 :
Onze douche maakt niet zoveel herrie, tis een beetje een rotstraaltje, ik hoo het in ieder geval eigenlijk niet, zolang ik echt met mn oren onder het water sta. :p Maar van vogels en alle kleine geluiden enzo wordt het inderdaad niet beter. Ik weet nog dat ik een keer mijn zusje heb uitgescholden omdat ze te hard rondliep :s

Caffeine helpt bij mij juist wel? En mijn vader werd het ook aangeraden. Kan het liggen aan de trigger van je migraine? Ik weet alleen dat het bij mij helpt, en wat juist de oorzaken kunnen zijn enzo.

Haha dat zie ik mezelf op zo'n moment ook nog wel doen. Verbaas me dan ook elke keer weer hoe vreselijk hard alle geluiden in deze wereld zijn. :D

Naja, van de caffeine is dus verschillend per persoon. Maar het idee staat me altijd al tegen als ik migraine heb dus doe ik het voor de zekerheid gewoon niet.

Vandaag beginnen m'n toetsen en heb nog niks kunnen done. Hopelijk krijg ik zometeen niet te erge hoofdpijn want moet wel 3 uur lang een toets maken :(

zeep007 11-04-2005 12:04

ik zou niet goed weten wat je nog meer zou kunnen doen.
Ik blijf wel altijd van alle soorten caffeine af, geen koffie cola etc. Simpelweg omdat het mijn hoofdpijn altijd versterkt.
Verder slik ik altijd paracetamol, apserientjes, meestal werken ze niet, maar gaat om het idee. Kpoude washandjes op he hoofd, is altijd fijn en die twee bulten achter op je hoofd/nek masseer ik altijd.
verder is een douche ook altijd prettig en drink ik veel water.

groovy 12-04-2005 13:22

Citaat:

Cait schreef op 10-04-2005 @ 19:08 :
Koffie en cola, de caffeine wil bij mij wel eens helpen. Of eten met koolhydraten, patat bijvoorbeeld.
Ik zou in ieder geval niet aan chocolade komen... wel aan een donkedere kamer en ijs (iets kouds) ofzo voor op je hoofd. Soms wil lekker slapen of goed ontspannen ook werken, maar daar heb je natuurlijk niet altijd tijd voor. Druk op je hoofd, zeg maar met je vingers op je slapen, of bijvoorbeeld druk van het water, tijdens een douche, haalt het tijdelijk (zolang je drukt) weg. :)
Maar dan nog, het blijft een beetje behelpen en dingen die ik ook probeer als ik al migraine heb... ik heb/mag er nog geen medicijnen voor.

Paracetamol werkt bij mij trouwens averechts. :s

Maar koffie en cola, caffeïne middelen, maken de hoofdpijn juist veel erger! Word je misschien wakker van, maar niet bepaald goed als je in de nasleep ook nog hoofdpijn hebt. Dan zijn chocola, koffie en cola uit den boze.

Het helpt als je je nekspieren ontspant en 'langrekt', uitrekt als het ware..want daardoor ontstaat migraine meestal. Daar heb je oefeningen voor, zodat je nekspieren zich ontspannen :). En verder op tijd naar bed gaan, goede nachtrust is nog het meest belangrijkst. Maar helaas heeft migraine altijd een nasleep van een week, bij mij is dat ook zo, weet ook nooit echt wat ik er tegen kan doen. Probeer wat gezonder te eten en goed te slapen, dat is altijd goed :).

Sarah 12-04-2005 14:11

Offtopic: als je verslaafd aan koffie bent (en dat ben je al vrij gauw; ook aan 3 kopjes per week kun je verlsaafd zijn), kun je wel vreselijke hoofdpijn krijgen als je langer dan normaal zonder zit, en dan helpt koffie natuurlijk uitstekend tegen die hoofdpijn...

MevrouwM 12-04-2005 14:41

Een nasleep is erg vervelend ja! Als ik een migraine aanval heb gehad, dan voel ik me die dag daarna ook erg moe, trillerig en hoofdpijn idd.

Eigenlijk werkt er niet veel; nou ja normaal eten, goed water drinken, ik drink ook altijd koffie, rustig aan doen, en verder als het echt niet gaat een paracetamol (maar daar ben ik niet zo'n voorstander van).

Wel vind ik na een migraineaanval, die hoofdpijn daarna ''fijn'' omdat het zoveel minder is dan die migraine!! Maar ja er is weinig tegen te doen, helaas.

Sterkte met school iig!

x-spekkie-x 12-04-2005 15:22

Eerst even een opmerking: iemand noemde patat om te eten tegen de hoofdpijn. Nou, juist niet (n)

Vroeger had ik ook last van migraine, zeker 1x per maand lag ik een dag op bed (met ongeveer 4 uur barstende koppijn en misselijkheid, daarna zakte het af, maar was ik wel heel zwak, duurde meestal een dagje).
Mijn migraine werd vooroorzaakt door stress (hele week met school bezig, zaterdag ontspan je en *boem* daar was de migraine) en door heel vet eten zoals frituurvet (n) (zoveel vet kan mijn lichaam niet aan en dan kreeg ik een aanval, bovendien gaan mijn darmen ook protesteren ;)).

Citaat:

coldplayfan schreef op 10-04-2005 @ 19:57 :
Maargoed, wat wel helpt.. tja moeilijk. Degene die dé oplossing heeft moet nog geboren worden volgens mij ;)

Ik :o

Ik heb al zo'n 2 jaar geen migraine meer gehad. *klopt af*
De oplossing die bij mij helpt: slapen op een magneetbed. Klinkt heel raar, maar het blijkt bij mij te werken.
Migraine wordt veroorzaakt door een enorme opgebouwde spanning in je hoofd. Hiervan kan je ook wel zeggen dat het een enorm opgebouwd energiepakket is. Doordat je op een magneetbed slaapt, wordt heel je lichaam een soort van geneutraliseerd en weer ontspannen. (Deze verklaring geef ik er zelf aan.)
Het is van het merk Nikken en is heel duur. Destijds heeft mijn moeder het gelukkig voor me betaald, omdat ze dacht dat het me goed zou doen (en dat doet het dus ook (y)).

Het is een (hard) matras met magneetjes erin. Ook een voorgevormd kussen met magneetjes erin. En ik heb zelfs een dekbed (zonder magneten :p) met speciaal spul en infrarood en -blablabla-. (Zat bij het pakket). Het dekbed is wel lekker warm en vrij dun, dus het slaapt heerlijk :)

Anyways, het klinkt raar en ik kan er ook verder geen uitleg aan geven, behalve dat het mij van mijn migraine heeft afgeholpen :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:40.