![]() |
Buitenaards Leven
Buitenaards leven
Aliens , groene mannetjes , lange hoofden en gekke ogen. wie heeft er niet van gehoort om misschien wel gezien de vraag '' bestaat er buitenaards leven '' blijft veel mensen bezig houden, echter vraag ik me af waarom als men aan mensen vraagt vrijwel iedereen de zelfde beelden hebben. Ga voor de gein eens ergens in een drukke winkelstraat staan en vraag aan niets vermoedende voorbij gangers of zij denken dat buitenaards leven bestaat. De meesten zullen waarschijnijk zeggen nee , een ander deel zegt ja en het overige deel weet het niet. Maar als je daarna vraagt aan de mensen die er wel in geloofen hoe dat leven er dan uit zou zien krijg je grotendeels mannetjes met lange hoofden , lange vingers en grote ogen. Waarom ? Als je de vraag goed had gelezen vroeg ik of er buitenaards LEVEN bestond en niet buitenaards INTELLIGENT leven. Leven op zich begint al bij Single Cel organismen, bacterien zijn een vorm van buitenaards leven en het antwoord op die vraag ''bestaat buitenaards leven'' ? Ja het bestaat. hoe weet ik dat ? er zijn naamlijk enkele jaren geleden al bacterien gevonden op mars. Toch vraag ik me af waarom men denkt dat buitenaards intelligent leven juist op die manier omschreven word. Waarschijnlijk komt het doordat we ons laten leiden door de fantasie van de filmindustrie. Ik heb de proef op de som genomen en het dit gedaan om te kijken hoe mensen erover denken. De mensen die er niet in geloofen verklaren dat zij er niet in geloofen omdat naar eigen zeggen '' we scannen de werled al jaren af met onze telescoopen en we sturen al jaren radio en andere signalen de ruimte in maar we hebben nog nooit wat ontvangen ''. Ja inderdaad dat klopt we scannen al jaren ons universum af en sturen al 10 tallen jaren verschillende signalen ons universum in echter krijgen instaties die dit onderzoeken slechts genoeg geld om maar 2 % van onze ruimte af te scannen. Voor die mensen die zeggen het bestaat niet zeggen dat omdat ze het niet zien kan ik alleen zeggen '' als we iets niet kunnen zien wil het nog niet zeggen dat het er niet is '' Ja maar al die radio an andere signalen dan ? '' Wie zecht dat die signalen toerijkend zijn ? we gaan allemaal van onze eigen aartse begrippen uit , van onze eigen technologie. Wie zecht dat onze signalen wel te ontvangen zijn door andere werelden ? voor het zelfde geld zijn andere werelden op precies de zelfde manier bezig maar kunnen wij het niet ontvangen. We gaan er achteloos van uit dat we slim zijn iedereen vind zichzelf slim en intelligent maar misschien zijn we dat helemaal niet je kan je naamlijk ook af vragen of we wel zo slim zijn. En wat intelligent leven betreft, kan men zich ook nog afvragen of wij mensen wel intelligent zijn. Misschien zijn wij met zijn allen wel te dom om ánder intelligent leven te kunnen zien en snappen met dit verhaal ben ik uitgekomen op een Quote die ik lang geleden bedacht We Are Limited By The Boundaries Of Our Own Technology |
Was er geen leven ontdekt op Mars?
|
had ik toch al gezecht ? bacterien zijn ook leven en dat is gevonden op mars dus ja er is leven buiten onze aarde gevonden :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
mensen zijn nogal achterlijk, we maken nog onderscheid voor onszelf ''de mens'' zoals blanken zijn slimmer WHITE PRIDE bijv. of BLACK PANTHER en waarom zou je willen bemoeien met buitenaards levebn als je toch al weet dat ze 1000 x zo intelligenter zijn dan ons, heb je lekker veel aan kunnen we ons niet verdedigen tegen aanvallen en andere psychotische lasers enz |
ben gewoon benieuwd wat anderen denken mag toch ?
|
dan krijg je zoiets als alien vs predator
douwen ze eieren in onze maag om te bestuderen en yte jagen das wel fout |
Citaat:
Citaat:
|
Ja er is buitenaards leven, dat is namelijk gevonden op Mars.
|
Citaat:
|
als je alles goed gelezen had had je ook mijn sig gezien
|
Citaat:
Ik mag er dus vanuitgaan dat De heren van Discovery Channel contackt hebben met buitenaards intelligent leven ? Discovery maakt documantaires en dergelijke dingen zijn verhalen waarvan wij DENKEN dat ze misschien 1000 x slimmer zijn het blijft dus bij aardse begrippen |
Citaat:
My bad. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik meen dat het Theo Maassen was die deze kwestie eenvoudig oploste. Stel, er is buitenaards intelligent leven. Dan zijn er twee opties:
1. Ze zijn dommer dan wij. 2. Ze zijn slimmer dan wij. In het eerste geval wil ik er niks mee te maken hebben en in het tweede geval vinden zij ons eerder dan wij hen. :) |
ik geloof niet dat ze groen zullen zijn
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ben het trouwens niet helemaal eens met jou quote... want als onze technologie ons begrensd is vooruitgang niet mogelijk: en das bull. |
voorbeeld we zijn op dit moment niet in staat om bv hersenen te transplanteren omdat we de appratuur niet hebben nog de technieken dus zijn we op dat moment begrenst aan de op dat moment aanwezig technologie
ik heb niet gezecht dat we geen grenzen verleggen zo kun je dus de technologie ook verbeteren |
Citaat:
Ik kan jou bijv wel een apparaat voorzetten waarmee je hersenen kunt transplanteren maar je weet begod niet hoe je hem moet gebruiken? |
ik weet het niet
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb geantwoord dat het bestaat...
Ik KAN me gewoon niet voorstellen dat wij de enigen zijn, simpele uitleg, en kan er nog uren over zeuren en discussieren, maar daar heb ik gewoon geen zin in! Wil nog even zeggen dat ik de openingspost erg goed geschreven vind (y) |
Citaat:
Dit vind ik ook een onzinnige opmerking vandaar dat ik dat ook aangaf. |
Tuurlijk is er buitenaards leven. Het zou ontzettend naïef zijn om te denken dat wij de enige zijn in dit heelal.
Simpelweg is de kans op buitenaards leven vrij groot. Gezien de grootte van het heelal, en de voorwaarden die nodig zijn voor leven zal er zeer waarschijnlijk op een x aantal plekken eenzelfde situatie bestaan als ons zonnestelsel. Dus met een water/ijs planeet op dusdanige afstand van de ster die energie uitstraalt. De vraag of ze ons ooit zullen vinden is een tweede. Als deze aliëns aan de andere kant van het heelal zitten, zullen ze ons echter niet direct vinden, en vice versa. Zeker als Einstein's relativiteitstheorie opgaat :p. |
Het zou me onheuglijk verbazen als het niet zo was.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja, dat bestaat, op ISS enzo.
|
Citaat:
|
Als er ECHT intelligent leven is buiten ons zonnestelsel dan zouden ze al lang contact hebben gezocht met ons... dusss 1. ze bestaan niet.
2. ze willen geen contact. Ik denk zelf dat het het 2e is, waarom zouden ze ook? :) We zijn alleen maar bezig met het kapot maken van onze eigen planeet en onze eigen soort uit te roeien :rolleyes: |
Citaat:
|
Ja, laten we gaan stemmen of we buitenaards leven erkennen, het zal vast wel ergens ontstaan op voorwaarde dat er meer ja- dan neestemmers zijn. :rolleyes:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
moeten ze me maar een email sturen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
(intelligent) buitenaards leven: zeker
uiterlijk: onmogelijk om te voorspellen zelfs al zouden we weten op welke planeet ze wonen e.d. het ligt er namelijk aan hoe deze wezens zich geëvolueerd hebben, wat dusdadig onvoorspelbaar is, dat we het niet KUNNEN weten. kijk naar de mens: we weten nog niet eens zeker hoe de mens zelf geëvolueerd is, laat staan dat we kunnen voorspellen hoe een andere soort eruit ziet/kan zien |
Hmm voor een 15jarige is dat best een intellectueel antwoord... In tegenstelling met wat ik van je leeftijdsgenoten soms lees :)
'k Ben akkoord met je. Ik denk dat er buitenaards leven bestaat, maar dat het onmogelijk is te voorspellen hoe het eruit ziet, evolutie is een onvoorspelbaar iets die van enorm veel factoren afhankelijk is. |
Citaat:
Ik wil eerst wel eens weten of dat geen "meetfout" is laat ze eerst maar eens kijken of ze die niet zelf hebben meegenomen (en ja je neemt ze altijd mee en ze kunnen ertegen) dus als straks een onderzoek uitwijst dat die "mars"bacterien 6 basenbaren hebben in hun dna of gewoon geen dna maar iets anders dan geloof ik het. maar bij een half gemuteerde bacterie met 4 basenparen houd ik eht gewoon op meelifters |
Er is meer leven alleen de afstand tussen twee complexere levensvormen bedraagt ongeveer 200 lichtjaar en zullen we dus niet ontdekken
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:28. |