![]() |
Antisemitisme
Hallo,
Wij moeten een werkstuk maken over antisemitisme... alleen we moeten wat discussie stellingen hebben om een discussie los te maken. Weten jullie wat goeie stellingen? bedankt! |
Joden stellen zich aan.
Joden zijn (inter)nationaal véél te machtig. Joden zijn oververtegenwoordigd in de politiek, media en culturele wereld. |
Joden zouden een eigen staat moeten krijgen
|
joden moeten dood
|
Citaat:
maar als je ze een eigen wijk geeft, gaan ze moeilijk doen. (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
een stelling met iets meer inhoud wordt vast wel op prijs gesteld ;)
|
Citaat:
Zo radicaal waren jouw stellingen trouwens helemaal niet, maar het probleem is dat al gauw mensen het persoonlijk gaan nemen of gaan generaliseren, een hoge dosis vanzelfsprekende voorbehouden is nodig bij zo'n discussie. |
Citaat:
(y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
geloof dat de "staat" israel niet 100% geaccepteerd wordt of iets dergelijks.
|
Citaat:
|
dat is het woord dat ik zocht. Ja, dat is waar maar dan kan ik net zo goed mijn staat uitroepen? Wordt dan toch niet erkend maar het bestaat wel :o
|
Ik denk dat de stelling dat joden te veel terug grijpen op het verleden ook wel kan. Wat ik bijvoorbeeld vandaag zag in het nieuws: Er kwam een stemming over Der Untergang in Israel, of deze wel of niet vertoond mocht worden, omdat er niet over de Holocaust gesproken werd :confused: :confused:
|
Citaat:
tis niet vreemd hoor. De film heeft overal in de wereld reacties uitgelokt. Over je stelling,.. die stelling is net actief op het forum van het joods maatschappelijk werk :) |
Aha. Dat wist ik niet eens :)
Maar in ieder geval, ik kan wel begrijpen dat Der Untergang een erg vreemde film moet zijn als Joods persoon omdat Hitler afgebeeld wordt als een normaal persoon en niet als de gekke moordenaar zoals hij altijd afgebeeld is. ( waar ik overigens totaal mee eens ben, die man was gewoon zwaar gestoord ) |
Citaat:
|
Citaat:
|
thnx doewssjies voor jullie vele reacties
|
Misschien moet je je maar eens de vraag stellen waarom Joden vervolgd worden ....
- Joden hebben Christus vermoord - het principe van de zondebok: Joden zijn een gemakkelijk slachtoffer - Joden bezitten veel geld: economische redenen ... |
Citaat:
was dat maar zo :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18. |