Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   botje van been doet pijn (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1152562)

I love stars 11-04-2005 15:51

botje van been doet pijn

net boven mijn enkel doet een deel van een bot pijn. Ik voel dit vooral als ik spring en ren. Als ik er gewoon plat op sta voel ik niks.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Chloe Siere 11-04-2005 16:49

Het is niet je botje maar een pees denk ik... Een peesontsteking is vaak niet best. Ik zal eens aan mijn moeder vragen wat zij denkt dat het precies is en wat je het beste kunt doen (als ik dr zie).

I love stars 11-04-2005 17:06

Citaat:

Chloe Siere schreef op 11-04-2005 @ 17:49 :
Het is niet je botje maar een pees denk ik... Een peesontsteking is vaak niet best. Ik zal eens aan mijn moeder vragen wat zij denkt dat het precies is en wat je het beste kunt doen (als ik dr zie).
ik weet niet precies wat een pees is, maar het is wel hard en volgens mij wel een deel van een bot. Ik hoop dat je moeder het weet , maar alvast bedankt :)

Chloe Siere 11-04-2005 17:09

Citaat:

I love stars schreef op 11-04-2005 @ 18:06 :
ik weet niet precies wat een pees is, maar het is wel hard en volgens mij wel een deel van een bot. Ik hoop dat je moeder het weet , maar alvast bedankt :)
Pijn in je bot heb je bijna nooit. Een pees is een aanhechting van je spier (je hebt je spier en aan het uiteinde zit de pees: die verbindt je spier aan je bot). Dat het alleen zeer doet als je springt of rent geeft sowieso aan dat het niet je bot is, dan zou het continu pijn moeten doen. In ieder geval niet op de manier waarop jij er last van hebt.
Ik denk overigens zelf dat je een beginnende springscheen hebt. Deze begint nml onderaan en trekt door naar boven. Dit gaat alleen weg dmv veel masseren op die plek en totale (!!) rust houden.

Het komt overigens door overbelasting.

Chloe Siere 11-04-2005 17:11

Wat voor n sport doe je?

I love stars 11-04-2005 17:15

Citaat:

Chloe Siere schreef op 11-04-2005 @ 18:11 :
Wat voor n sport doe je?
hockey
Maar ik ga binnenkort naar dokter.

Chloe Siere 11-04-2005 17:17

Citaat:

I love stars schreef op 11-04-2005 @ 18:15 :
hockey
Ja, overbelasting denk ik... Als het echt springschenen zijn gaat het écht pas weg als je een aantal weken rust hebt gehad... Sorry :p Ik heb ze zelf ook gehad.

Chloe Siere 11-04-2005 17:18

Citaat:

I love stars schreef op 11-04-2005 @ 18:15 :
hockey
Maar ik ga binnenkort naar dokter.

Dokter zal denk ik niet veel voor je kunnen betekenen... Sowieso hebben die geen ballen verstand van blessures... Overigens zal een fysiotherapeut ook niets voor je kunnen doen... Maar daar langs gaan kan natuurlijk geen kwaad.

I love stars 11-04-2005 17:43

Citaat:

Chloe Siere schreef op 11-04-2005 @ 18:18 :
Dokter zal denk ik niet veel voor je kunnen betekenen... Sowieso hebben die geen ballen verstand van blessures... Overigens zal een fysiotherapeut ook niets voor je kunnen doen... Maar daar langs gaan kan natuurlijk geen kwaad.
Je moet toch op een manier vaststellen wat het is?

I love stars 11-04-2005 17:46

als het idd. springschenen zijn dan zou ik in stadia 5 zitten .

Chloe Siere 11-04-2005 17:47

Citaat:

I love stars schreef op 11-04-2005 @ 18:43 :
Je moet toch op een manier vaststellen wat het is?
Ja ik weet niet... Ik ben nog nooit met blessures naar een dokter geweest. Ik kan je haast wel met zekerheid zeggen dat het springschenen zijn en dat alleen rust het weg laat gaan. Kijk, als fysiotherapie niet in je ziekenfondspakket zou zitten, zou ik het laten. Maar zolang je er niets voor hoeft te betalen kan je het natuurlijk altijd doen :)

Chloe Siere 11-04-2005 17:50

Citaat:

I love stars schreef op 11-04-2005 @ 18:46 :
als het idd. springschenen zijn dan zou ik in stadia 5 zitten .
Hoe kan je dit wel weten en zelf nog niet tot de conclusie zijn gekomen dat je springschenen hebt?

I love stars 11-04-2005 17:51

Citaat:

Chloe Siere schreef op 11-04-2005 @ 18:50 :
Hoe kan je dit wel weten en zelf nog niet tot de conclusie zijn gekomen dat je springschenen hebt?
ik keek op website ik zeg Niet dat het springschenen zijn ik zei ALS

Chloe Siere 11-04-2005 17:55

Rustig...

Het zal niet uitmaken wat je hebt. Hoogstwaarschijnlijk zijn het springschenen. Maar of je nou dit hebt of bijv. een ontsteking, alleen rust zal helpen. Daar zal je aan moeten geloven.

I love stars 11-04-2005 17:57

Citaat:

Chloe Siere schreef op 11-04-2005 @ 18:55 :
Rustig...

Het zal niet uitmaken wat je hebt. Hoogstwaarschijnlijk zijn het springen. Maar of je nou dit hebt of bijv. een ontsteking, alleen rust zal helpen.

jah ok , maar ik heb al rust gehouden , want hockeyen kan ik al niet meer. Het rennen lukt me niet , doet ongelovelijk pijn. En toch terwijl ik niks heb gedaan is de pijn naar dat het veel gezakt is de afgelopen dagen toegenomen. Wel moet ik toegeven dat ik elke dag 9 km. moet fietsen en veel trappen moet lopen.

Chloe Siere 11-04-2005 18:04

Mijn moeder gaf als smeerseltje arniflor op. Misschien moet je dat even bij de apotheek halen. Probeer dan eens en kijk of het weggaat. Je stadia klopt. Het begint bovenin ipv onderin. Je bent dus in een erg ver stadium waardoor je herstel ook langzaam zal gaan. Hoe lang ben je nu al gestopt?

Als het dan inderdaad maar niet over gaat even langs de fysio. Het is gewoon een hele hardnekkige blessure die heel moeilijk weggaat. Ik spreek uit ervaring :) Ik had er een half jaar last van. Toen ik zomervakantie had en 2 maanden niets deed behalve luieren is het weggegaan...

I love stars 11-04-2005 18:24

Ik ben nu iets meer dan een week gestopt. Zondag de dag naar de wedstrijd werd ik wakker met een ernorme pijn , beetje overdreven maar pijn genoeg om een paracetemol te nemen. Ik kon toen ook slecht lopen , en had SE week. Di. ben ik niet naar training gegaan omdat ik moest leren. Vrijdag ben ik wel geweest en heb ik het geprobeerd, maar lukte niet , naar een paar meter lopen , werd ik al gek van de pijn.
Dus nu al een week.

Chloe Siere 11-04-2005 20:51

Een week is niets, geloof me. Ik trainde alleen in het weekend en had dus steeds 5 dagen rust. Maar het werd alleen maar erger. Het kan wel minstens een maand duren. Een maand totale rust dus. Na een week gaat zoiets echt niet weg, zeker niet in zo'n ver stadium.

Nuck 11-04-2005 20:53

't Zou ook beenvliesontsteking kunnen zijn, heb ik ook errrg lang last van gehad (N). Is helaas niet heel veel aan te doen.

Chloe Siere 11-04-2005 20:59

Citaat:

Nuck schreef op 11-04-2005 @ 21:53 :
't Zou ook beenvliesontsteking kunnen zijn, heb ik ook errrg lang last van gehad (N). Is helaas niet heel veel aan te doen.
Mja, dat bedoel ik :) Zulke dingen zijn echt alleen met rust te verhelpen. En goed smeren en masseren :p

thabomb1986 12-04-2005 08:46

huisartsen weten indd geen fuck van blessures af, fysiotherapeuten daarentegen wel :). Als ze een beetje onderlegd zijn kunnen ze met een paar testjes (dus arm in bepaalde standen buigen, bij mij dan), wel nagaan wat het is.
Ik heb nou al een paar week fysio voor een overbelaste pees in mn schouder en dat is erg effectief, heb er geen last meer van :)

I love stars 12-04-2005 13:20

Citaat:

thabomb1986 schreef op 12-04-2005 @ 09:46 :
huisartsen weten indd geen fuck van blessures af, fysiotherapeuten daarentegen wel :). Als ze een beetje onderlegd zijn kunnen ze met een paar testjes (dus arm in bepaalde standen buigen, bij mij dan), wel nagaan wat het is.
Ik heb nou al een paar week fysio voor een overbelaste pees in mn schouder en dat is erg effectief, heb er geen last meer van :)

Ik zal dan waarschijnlijk ook weer worden doorgestuurd naar de fysiotherapeut.

Badmutssssss 29-04-2005 08:53

Citaat:

Chloe Siere schreef op 11-04-2005 @ 18:09 :
Pijn in je bot heb je bijna nooit. Een pees is een aanhechting van je spier (je hebt je spier en aan het uiteinde zit de pees: die verbindt je spier aan je bot). Dat het alleen zeer doet als je springt of rent geeft sowieso aan dat het niet je bot is, dan zou het continu pijn moeten doen. In ieder geval niet op de manier waarop jij er last van hebt.
Ik denk overigens zelf dat je een beginnende springscheen hebt. Deze begint nml onderaan en trekt door naar boven. Dit gaat alleen weg dmv veel masseren op die plek en totale (!!) rust houden.

Het komt overigens door overbelasting.

Dat is nie echt waar vind ik, want op wintersport had k mn enkel half gebroken (er zal waarschijnlijk een klein botje zijn gescheurd), en ik voelde het ook alleen als ik hem belastte. Maar na een week of 2 weken kon ik er al weer mee rennen, terwijl de dokter niet zei dat het iets met een pees ofzo te maken had, maar met een klein scheurtje :S (whatever)

Badmutssssss 29-04-2005 08:54

Citaat:

thabomb1986 schreef op 12-04-2005 @ 09:46 :

en daar heb je helemaal gelijk in :P (en de opleiding tot huisarts is dan ook nog eens 10 jaar (beweren ze) :S )

Badmutssssss 29-04-2005 08:56

Citaat:

Chloe Siere schreef op 11-04-2005 @ 18:17 :
Ja, overbelasting denk ik... Als het echt springschenen zijn gaat het écht pas weg als je een aantal weken rust hebt gehad... Sorry :p Ik heb ze zelf ook gehad.
hm dan mag k nog blij zijn dat k dat had in de vakantie :P (maar aan de andere kant natuurlijk ook weer niet.............)

I love stars 29-04-2005 14:47

Laupens, dit is al een topic van een aantal weken geleden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:11.