![]() |
Ik ben jouw zoete ui Laag voor laag pel jij mij af Ik ben jouw zoete ui Je voelt mijn ziel tot op het bot Bij elk genot een bui Laag voor laag pel jij mij af Tot slechts mijn geest bestaat In al haar wezen krachtig Samen met jou ineengehaakt Laag voor laag pel jij mij af Ik laat jou gewillig begaan En laat het toe, mijn bedwelmende geur Zal jou niet tegen gaan staan Laag voor laag pel jij mij af Traan biggelt over jouw gelaat Treur niet mijn lief en neem mij Zodat de pijn der tijd vergaat Laag voor laag pel jij mij af Mijn huid behoort tot jou En tenslotte sta ik volledig naakt Herboren in de kou --------------------------------------------------------------------------------- Levensgenieter Sinds onze ontmoeting Heb ik weer ontdekt Wat voor mooie wereld Zich hier heeft ontvlekt Vol vurige dansen In de zomer wei Luchtige vleugjes Die zwermen voorbij Gedrenkt in de emulsie Van levenselixer Zwevend door de dagen Door liefde voort gedragen |
Magisch !
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind de eerste mooier, hij loopt niet overal even goed (vind ik), maar hij is mooi (magisch idd) en zo duidelijk omschreven ed...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
heb je dit ook op gedichtenfreaks gepost?
|
Citaat:
liefs, Mariamne |
Moet toch eens iemand zeuren, dan ben ik het maar, hoeven de anderen hun schattige imago niet op te geven...
Het is 'zomerwei', aaneenanderdus. Gedichten spreken me niet zo aan, bij die ui kreeg ik een onplezant gevoel, ik hou niet van puur uien. 'levensgenieter' vind ik een beetje cliché. |
Sorry, maar ik ben nauwelijks nog aan Levensgenieter geraakt... daarvoor ben ik te veel onder de indruk van het eerste... Wauw... ik ben werkelijk sprakeloos, dat gedicht raakt de essentie van wat ik al mijn hele leven wil schrijven, maar nooit gereikte... dit is meer dan magie, dit is waar alle poëzie begon: het mysterie van de geest, van de ziel... ik ben woordenloos, en dat probeer ik in duizenden woorden te vertellen.
Snowwhite, nog zelden heb ik zo'n gedichten gelezen :) Groetjes, Dreampoet |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:01. |