![]() |
Adolescentenromans in de middeleeuwen
Voor nederlands & geschiedenis (vakoverschrijdend :p) moeten we een adolescentenroman lezen die zich afspeelt in de middeleeuwen, dus tussen de vijfde en de vijftiende eeuw.
Heeft er iemand al zo'n boek gelezen en wat vond je ervan? Ken je goede titels? Heb je absolute afraders? Laat maar horen :p Bedankt alvast :) |
Ik weet niet of je het een adolescentenroman kunt noemen, maar je hebt natuurlijk altijd 'Kruistocht in spijkerbroek' van Thea Beckman. Trouwens, die heeft nog een aantal van dat soort boeken geschreven. Nogmaals, ik weet niet of dat adolecentenboeken zijn.
|
Citaat:
Thx, nog tips? |
Tolstoi - Oorlog en vrede
Het is alleen wel een boek van 1016 pagina's maar zeker een aanrader! |
Citaat:
|
Hm ja, Thea Beckman en Simone van der Vlugt ws ook, denk ik zo:). Simone van der Vlugt is één van mijn favorieten, aanrader dus:). Weet alleen niet of zij ook echt boeken die zich in de middeleeuwen afspelen heeft geschreven, volgens mij spelen de meesten net wat later.
|
Ik ga zodra naar de bib en denk dat ik Geef me de ruimte & Hasse Simonsdochter van Thea Beckman ga lezen. En dan zie ik wel welke ik het beste vind ;)
|
Het woord 'adolecentenroman' ken ik niet, maar ik neem aan dat adolecenten ook wel 'gewone' literatuur kunnen lezen. Ik raad je 'de Naam van de Roos' van Umberto Eco aan. Echt heel mooi en ook nog eens spannend (y)
|
Citaat:
Edit: ohja, ben dus net naar de bib geweest en heb gekozen voor 'Het geheim van Rotterdam' van Thea Beckman. |
Heb ik ook gelezen. Is wel een goed boek, maar het is wel zeer pro-Rotterdam. Niet erg als je er vandaan komt natuurlijk, maar voor amsterdammers is het iets minder.... If you get my meaning ;)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18. |