![]() |
tijd, ik heb je!
Opeens riep de zon dat hij er weer zin in had. De wolken luisterden naar hem en gingen gehoorzaam opzij. Het is een vrijdag middag, een mooie middag. Terwijl de mensen mensen, de bomen bomen, de vliegen vliegen en de dagen dagen gebeurt het: de tijd.
Je hebt het niet door, maar het gebeurt. Je wordt ouder, de tijd naait je waar je bij staat – of zegent je. De eerste baardgroei, kalende hoofden. De eerste vriendinnen, de laatste scheidingen. Maar kunnen we het de tijd kwalijk nemen? De tijd doet imeers zijn ding. Toch nemen we het de tijd kwalijk: hij bestaat. We legden de tijd aan banden, door te leven in rennende dagen, kruipende uren, vliegende minuten en razendsnelle seconden, niets hielp. Gelukkig, is daar op die vrijdag middag de redding op de tijd. Kwart over twaalf. Ik meld me ziek. Ik vlucht voor de tijd, ik lach de klok uit. Ha, denk ik, ik heb je! Een beetje misselijk, alleen de zon – niet de tijd – die me het leerde. Commentaar, iemand? |
Wat moet het voorstellen? Het is vooral erg kort.
|
vrijdag middag
Dat mag gewoon aan elkaar, hoor:) Citaat:
Als gedachtenspinseltje vind ik hem best oké:) |
Citaat:
|
tjsa het is juist op die manier geschreven omdat er niks anders zo expressioneel is als dat :
, de tijd "plaagt" je waar je bij staat- nee, dat is het ook niet. dus ik laat het maar zo:) verder bedankt, heb nog immers toe gevoegd in de zin" de tijd doet zijn ding", omdat het zo gewoon beter is. zo is het gewoon. |
Tja, leuk, maar het is vooral kort. Een mooie hersenspinsel.
|
Citaat:
Verder inderdaad leuk gedachtenspinsel, meer niet. O wat ben ik fout bezig... :o *gaat nu weer voor haar toetsweek leren* |
ik kan leven met een leuk gedachten spinsel, maar langer kán het niet worden.
maar behalve langer, niets te melden? |
ik heb het verhaal niet gelezen maar de titel vind ik geestig! (y)
|
Het heeft wel wat :)
|
Citaat:
verder iedereen bedankt voor de reactie's, maar zijn er nog tips ofzo? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16. |