![]() |
php: includen, maar toch weer niet...
script:
--blaat.php bevat:------------ <? $status = "goed"; echo $status ?> Huisje, boompje, php --index.php bevat:------------ PHP-code:
En in blaat.php zelf zit ook weer php... noem, eens een functie dat dit oplost? |
Volgens mij wordt een include meteen geparsed.
Je zou het dus in een functie moeten proppen. :) |
Citaat:
maar maybe is er die wel.. |
Citaat:
echo $status; doe je return $status; ? |
of je gaat blaat.php low-level inlezen, en alle regels in een array zetten, en die uitvoeren :D :D
|
Citaat:
[img]http://**********.endoria.net/images/smilies/coole/hanged.gif[/img] |
Citaat:
|
Include parset de file en voert hem uit en returnet waarschijnlijk TRUE als het gelukt is of FALSE als er een probleem is (file niet gevonden ofzo). Als je status in var wil hebben moet je een functie in de include zetten en meteen na de include die functie uitvoeren.
|
Citaat:
ennuh, als ik functies ga gebruiken moet ik allemaal vars gaan globallen... |
ik snap de bedoeling niet helemaal, maar wat je ook zou kunnen doen (als ik het een beetje heb gevolgd) is gewoonweg tekst in de blaat.php gooien, en met een functie als var bakken..
PHP-code:
|
Citaat:
nope, verkeerde richting :( |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ikw eet ook niet precies hoe ik het goed uit kan leggen :( |
Citaat:
Zeg gewoon wat je wilt doen. Hoe moeilijk kan dat nou zijn? |
simpel zegen?
ik probeer een template te maken :D:D |
Citaat:
stap over op ColdFusion in dat geval (ik heb daar zelf even mee gewerkt en met templates!)! :) ;) Maar misschien kun je nog ietsjes duidelijker zijn? |
Citaat:
ben ondertussen de hele site toch alweer an het verbouwne zodat het wel werkt ;) |
staat er in de include wel <? en ?>
|
Citaat:
|
ik zou zeggen: gebruik een fusebox methode :) (wanneer je toch met templates werkt)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52. |