![]() |
Muziek klinkt pas goed als het hard staat?
Vind je muziek pas goed klinken als het volume goed hard staat?
Ik vind van wel. Zo nodig met een koptelefoon indien mijn omgeving het er niet mee eens is. Het klinkt dan gewoon veel beter, dan voel je de muziek pas. Alleen bij de meeste rustige muziek, hoeft het niet perse, omdat daar ook weinig bass in zit en je zacht ook genoeg van het lied hoort. |
Zachte muziek, koptelefoon en dan luid zetten
=> geeft hemels gevoel :).. Heb ik toch bij de cd v Damien Rice.. |
Hmm ik ken genoeg rustige muziek met veel bas.
|
ook rustige muziek moet goed hard
alle muziek moet goed hard alleen moet sommige muziek nog net wat harder |
Sommige bands zijn alleen goed als je ze hard zet
Veel hardcore bands komen goed uit de verf als ze hard staan |
Ligt aan de muziek, het kan alle kanten op...
Bijvoorbeeld de band "Low", wat echt enorm langzaam en zacht is, zet ik heel hard, lekker wegdromen. Stevige muziek kan ook zacht soms. |
Muziek moet je luisteren door een koptelefoon, het liefst hard, maar zonder dat je doof wordt want dan klinkt muziek niet meer.
|
ja, want anders hoor ik mn eigen gejengel er bovenuit en dat is kut
|
muziek is pas echt goed als je de bas kan voelen.
|
Nee.
|
Ik zet m'n grindcore altijd heel zachtjes, omdat ik anders hoofdpijn krijg :(
|
oja, sommige muziek mag hard, maar als ik shoegazer hard zet krijg ik hoofdpijn.
|
ach het hoeft niet altijd hard
concertzalen overdrijven in ieder geval wel eens |
Citaat:
Tja, dat is met veel hardcore bands, kutbands. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Alleen dat mag je niet zeggen, want hardcore is 1337 underground whatever. |
Citaat:
Nou ja, laat ik het dan anders zeggen: IK VIND dat muziek beter is als ik de bas kan voelen. Ik heb al verschillende koptelefoons geprobeerd en de besten vind ik degenen met bassboost of iets dergelijks. Als ik de muziek ook echt kan voelen beleef ik het veel intenser. |
vaak wel, doch niet altijd
|
nee
het is ook nog eens asociaal en ordinair |
ik trek mn muziek hard ook t beste
|
Merzbow op oorlogsvolume :cool:
Maar over het algemeen: Nee. Muziek moet gewoon uitgebalanceerd klinken. |
Ligt aan de muziek. Amon Amarth of Marilyn Manson ga ik echt niet zacht luisteren.
|
Citaat:
|
ja, vooral met koptelefoon is het heel fijn om de muziek hard te zetten. (als ik dat doe zonder koptelefoon heb ik al snel t gevoel dat iemand dr last van heeft)
t klinkt heel logisch maar als de muziek hard staat dan hoor je meer, en dus wordt t mooier. nouja, of juist niet :P hehe |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
BASS MOET JE NIET HOREN, MAAR VOELEN. Maar dan wel niet op zo'n fucking JVC midi torentje. :s |
ben ik t mee eens, maar niet TE hard, niet zo hard dat je niet jan luisteren omdat je wegdreunt.
|
Citaat:
|
Citaat:
Harde muziek is fijn, maar der zit een limiet aan. na een bepaald volumeniveau wordt het te, dan klinkt het niet meer. |
BS, ik luister zo vaak death metal op een laag volume.
|
ik heb mijn discman altijd op maximaal volume staan :bloos:
ik maak me ook serieus zorgen over doofheid :bloos: |
Jup, ik ook..
Maar goed, sommige muziek kan ik ook zacht waarderen. Maar meestal ga ik toch voor het hardst dat hier toegestaan is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Blijkbaar niet, want ik heb het scherpste gehoor van mijn omgeving... Ik zou me geen zorgen maken als ik jou was. |
Citaat:
Het boeit me zelf ook weinig, maar als je er over nadenkt (als je dat wel es doet), is het eigenlijk best belachelijk hoe sommige zalen dat volume zo hoog zetten. |
garazie moet hard!
|
Citaat:
Ik probeer iig mijn oren een beetje te sparen (als muzikant). |
Ik sta pas hard als de muziek goed klinkt
|
Citaat:
|
of je hebt natuurlijk zo'n übergaye discman die niet harder kan dan wat goed is voor je oren ;)
|
mwah, gehoor-achteruitgang gaat gradueel (is dat een woord), tis niet dat je opeens minder hoort. Een van de eerste dingen waar je "last" van krijgt is dat je bvb in een zacht pratende of fluisterende groep moeite hebt om individuele stemmen of geluiden te onderscheiden
|
Citaat:
maar ik zal het inderdaad waarschijnlijk later wel voelen, so be it. |
Citaat:
|
Citaat:
Haha nee dat valt erg mee, als ik muziek luister kan men in een straal van een paar meter volledig meegenieten :o |
owja, nouja als ik mn discman voluit zet trekt mn koptelefoon t niet meer, dus volges mij kan mijne wel tot een degelijk volume
kheb m zelf meestal op 5 of 6 staan, wat nog harder is dan wat er uit mn andere discman komt als ie op 10 staat.. vage shit |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:54. |