![]() |
wat is het =S een mannetje of vrouwtje!!!
heey!
ik heb nu al zeker 2 á 3 maanden een cavia.. maar ik kom er niet uit of het een mannetje of vrouwtje is! weet iemand hoe je dat ziet? of een tip om t te zien want ik wil er graag nog eentje maar dan moeten ze wel van hetzelfde geslacht zijn.. Groetjes fl00r |
Ga gewoon ff terug naar de dierenwinkel en laat ze het daar checken :)
|
nou op internet kan je vast wel ergens afbeeldingen vinden om het verschil te zien.. en anders inderdaad even terug naar de winkel.. ;)
|
als je de cavia in je handen houdt met zijn/haar buik naar boven en je drukt met twee duimen op de onderbuik, dan komt er een penisje een stukje naar buiten als het een mannetje is. Maar het kan ook zijn dat dat niet gebeurt doordat je bv. op de verkeerde plek drukt. Als je het zeker wil weten kun je het beter in de dierenwinkel vragen :)
|
Alsjeblieft, wanneer je het zeker wilt weten, ga dan NIET naar de dierenwinkel. Het grootste gedeelte van het personeel heeft er totaal geen verstand van, en daar komt bij dat mannetjes en vrouwtjes meestal ook nog eens gewoon door elkaar zitten.
Wanneer je het 100% zeker wil weten, ga dan naar de dierenarts, of vraag het na bij een ervaren fokker die misschien bij jou in de buurt woont (er zijn zoveel cavia-fokkers tegenwoordig in Nederland, dat er vast wel eentje bij jou in de buurt woont). Ook kun je eens gaan snuffelen op internet, bijv. bij www.degrotecavia.nl, daar staan ook foto's. Ik zou btw voorzichtig zijn met het naar buiten drukken van de penis want anders is het heel onplezierig voor het beestje. :| |
je kan het ook zien aan de afstand tussen de anus en het plasgaatje... is deze klein, dan is het een vrouw, is deze groot, dan is een een man. zeker even plaatjes zoeken op internet.
|
Idd de afstand tussen de anus en het plasgaatje. Bij de vrouw zit daar geen haar tussen omdat het vlak op elkaar zit en bij een man zit er wel haar tussen...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:25. |