![]() |
Alfred Jodokus Kwak
Weet iemand hoe die slechte kat in Alfred Jodokus Kwak heet?
|
iets van Krabnagel
|
krabnagel de kater..
|
Hij heet gewoon Krab de Kat.
http://static.marktplaats.nl/fotos/b...ken/315019.jpg Gave serie was dat trouwens. Pas als je later terugkijkt ontdek je al die verwijzingen naar Hitler enzo. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In afleveringen daarna trok Alfred nog ten strijde tege apartheid en ging ie winkels waar geen negereenden in mochten kapot slaan. Die serie werd eigenlijk steeds serieuzer en naargeestiger. |
ja, en Winnie was Winnie Mandela :p
|
Citaat:
|
geweldige serie, en idd de kater heette in de serie Krabnagel
|
Krabnagel :D
Eigenlijk best grappig om te zien hoe tekenfilm makers de jeugd wat geschiedenis bij willen brengen. De nationale kraaienpartij :D |
Citaat:
http://img.photobucket.com/albums/v6...urn23/dolf.jpg Hij had ook steeds z'n vleugel onder z'n jas, omdat hij die een keer had gebroken. :D Citaat:
|
Citaat:
|
Vet dat wil ik nog eens zien. :D
|
Wij hebben thuis een hele hoop afleveringen op videoband :cool: Ik keek het vroeger heel erg vaak, maar die diepere lagen ontgingen mij toen ook een beetje :o
Wanneer komt die Krab(nagel) er dan in voor? Ik kan me alleen iets herinneren met Dolf en Alfred die samen in een put waren gevallen. En dat hij daar toen omheen liep, of zo. Leerzaam was het wel achteraf :o De halve wereldgeschiedenis behandeld, en ik kan me ook nog iets herinneren over zure regen, microscopen en weet ik wat... |
Ik zag toevallig laatst ook een aflevering en daar werd de situatie van Israel aan de orde gesteld.
Vroeger realiseerde ik me dat soort dingen niet, maar als je nu terug kijkt zie je eigenlijk heel veel wekelijke onderwerpen erin voorkomen, maar dan simpeler uitgelegd door diereb en verzonnen landen. Wordt het eigenlijk momenteel nog uitgezonden? |
Dat Winnie voor Winnie Mandela zou staan, geloof ik eerljk gezegd niet zo. Volgens mij is die naam puur toevallig gekozen. Maar zekerw eten doe ik het niet. Misschien moeten we Herman van Veen er even over mailen. :p
'Alfred J. Kwak' was vroeger absoluut mijn favoriete tekenfilmserie! Ik miste geen aflevering. Eerst op de VARA, later op Kindernet (R.I.P.). Ook heb ik een hele verzameling cassettebandjes, waarop Herman van Veen steeds een aflevering navertelt, met de stemmen van de personages ertussendoor natuurlijk. Sommigen zijn letterlijk kapotgedraaid. :D En dan heb ik nog een plakboek, waarin je iedere week een pagina it de VARA-gids kon plakken, met daarop in rijmvorm en met plaatjes de aflevering van de week beschreven. Iedere keer als ik het tevoorschijn haal, komen er herinneringen boven. (y) 'Alfred' wordt nog steeds uitgezonden. Helaas veel te vroeg voor mij, nl. rond 7 uur 's morgens in het weekend op Ketnet. |
Citaat:
Die boekjes heb ik ook nog (gehad :confused: ) |
Wát een geweldige tekenfilmserie is Alfred J. Kwak. Ik ben er werkelijk mee opgegroeid en ik heb er alle afleveringen van gezien. Wel jammer dat ik het nu nooit meer zie, ik zou nog heel graag de afleveringen van de Kraaienpartij en de allerlaatste aflevering zien. Ik meen me te herinneren dat die laatste echt een pareltje was, maar ik weet alleen nog een paar kleine dingen. Dat Alfred met een pistool aan het bed van Dolf staat bijvoorbeeld, en dat op het allerlaatst Dolf helemaal omsingelt wordt door de politie.
Ja, ik vind het echt de beste tekenfilmserie die er ooit is gemaakt. |
Citaat:
Later komt ie nog eens tevoorschijn als Alfred in de gevangenis zit omdat ie ervan verdacht wordt een diamant gestolen te hebben, maar hij had nooit zo'n grote rol als de andere schurken Dolf, Lispel, Meneer Rokodil, Hannes etc. Ik weet ook niet meer zoveel van hem, alleen dat ie altijd kettingen meesleepte en dat je hem daarom aan kon horen komen. |
Applaus voor Herman van Veen inderdaad!
Wisten jullie dat voordat de tekenfilmserie bestond het verhaal een voorleesverhaal was en later bewerkt tot toneelvoorstelling (jahaa, Herman speeld Alfred op de planken) ? Ik heb zowel het boek als de elpee/12" (live) :D Dit sloeg zo aan dat er een heleboel aziaatjes ingehuurd werden (zie de aftiteling) om dit op beeld te zetten. Vet trouwens dat hij zelf een aantal van de stemmen heeft ingesproken. Trouwens, hij heeft nog een (kinder)serie gemaakt die naar mijn weten geflopt is, iets met een huis en tovenarij/heksen gebeuren (en Babette) ofzo maar toen woonde ik int buitenland dus niet meegekregen.... |
Citaat:
Alleen geloof ik dat ik ergens ooit een ander verhaal heb gelezen... Daarin werd beweerd dat Alfred na een theatervoorstelling te zijn geweest, omgetoverd werd tot stripboek, dat dat aansloeg in Japan, en dat men daarna de tekenfilms is gaan maken. Lijkt me overigens een beetje onzinnig verhaal, want welke Japanner is er nou geïnteresseerd in de verhaaltjes over een oerhollandse eend in de polder? ;) Ik vind overigens dat de Japanners er heel goed in geslaagd zijn de Hollandse sfeer -die er vooral in de eerste afleveringen nog hangt- over te brengen. Vergeet niet dat, op het tekenwerk na, 'Alfred' een oerhollandse productie is. :cool: |
Wat ik naast de voor een kinderserie geniaal(ik kan niet anders zeggen) verwoven maatschappelijke thema's zo knap vind is dat dat het tempo zo laag ligt. Bij de meeste tekenfilmseries lijken de makers bang te zijn dat de kijkertjes hun aandacht verliezen en zetten de boel om die reden in de hoogste versnelling. Maar niet bij Alfred. Er is wel actie, zo nu en dan, maar over het algemeen is het allemaal erg kalmpjes. Dat onderscheidt Alfred Kwak van al die hysterische ADHD-troep a la Pokémon, GI. Joe of Transformers of iets dergelijks.
Grandioze serie, die helaas moest stoppen na seizoen twee. Er heeft nog heel lang een derde seizoen in de pijplijn gezeten, maar dat is jammer genoeg niet van de grond gekomen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik keek t ook altijd, maar heb idd ook nooit opgemerkt dat er naar wereldproblemen en -leiders werd verwezen.
ik vond lispel altijd heel erg eng :bloos: de aflevering van de put ken ik nog heel goed en ook dat dolf toen zn kraaiensnavel af deed! tja, ik zou t nu nog wel eens een x helemaal willen zien haha, kijken of ik t nu wel merk :) vond t trouwens wel steeds enger worden naar het einde toe, toen vond ik t niet meer zo leuk... |
Citaat:
|
owjah dat was t! :bloos:
sorry was nog erg jong toen :D |
Citaat:
Maar alfred vond ik vroeger echt evil. :o Hoewel ik het nu wel weer keer zou willen zien, nu ik al die verwijzingen beter zal snappen. Het is zeker nooit op dvd uitgekomen ofzo? :( |
Ik keek AJ Kwak ook altijd vroeger... hoeveel afleveringen waren er ook al weer gemaakt?
Is echt pure nostalgie. :D |
Citaat:
Ik had ook allerlei aan alfred gerelateerde kleurblokken, knuffelbeesten, armbanden, kleren e.d. En ik ben met Alfred op de foto gekomen in het Land van Ooit. Nou ja, zo'n man/vrouw in Alfred-pak die anderhalve meter boven mij uitstak, je weet wel. Ik vond die afleveringen rond de kraaiepartij trouwens het leukst. :) Citaat:
#Wat leuk dat je keek tot volgende week dan zijn we weer bij de VARA!# |
oehhh jeugdheld alfredje!!!
ik had bandjes, en shirts, en het was ook in het land van ooit. ik had altijd zwemles tijdens alfred dus namen we alles op, helaas ben ik alle videobanden kwijt. deze tekenfilm blijft gewoon leuk |
oja, ik heb er ook nog een Trui van gehad, cd's, een knuffel (hebik nog steeds) en boekjes met een harde kaft, 1tje van de Olympiade en 1tje volgens mij van de Marine
Ja Alfred was wel hete shizzle |
Citaat:
jaartje of 2-3 geleden heeft yorin ze nog allemaal uitgezonden. heb toen alleen de 1e zeeverkenners-aflevering gemist. ow, en diegene die zei dat krabnagel rond die put met dolf en aj sloop en dat ie daarna alfred in de gevangenis lastig viel...dat was precies andersom volgens mij, maar dat maakt verder niet uit :) |
Dolf en AJ vielen toch door in de put, toen kwam Krabnagel om ze zogenaamd te redden, maar eigenlijk wilde hij ze op eten.
Toen kwam er nog een mooie achtervolgingscene waarbij AJ over het ijs moest en Krabnagel ging erachteraan. De kat is natuurlijk veel dikker en toen barstte het ijs. |
ik vind het nog steeds zielig als ik eraan denk dat z'n hele familie wordt platgereden... :(
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
ik vond het een hele akelige serie
met enge figuren desalnietemin heb ik aardig wat merchandising artikelen van AJ Kwak |
Ik ben voor een petitie om Kwakkie weer terug op de buis te krijgen!
|
Citaat:
|
oja die eerste aflevering, met die stromende regen en dat dan bijna de hele familie kwak overlijd, best confronterend voor een jeugd serie
|
Citaat:
|
Citaat:
|
deze serie is zo fokking kewl!!! maar hoe heet die spion/kwal ook alweer.
|
Citaat:
|
Kan iemand nog wat vertellen over die laatste aflevering? Wat was het verhaal, hoe ging alles enz.? (Desnoods met spoiler tag) Ik weet nog vaag iets van een droom van Dolf die ook retestoer was, maar ik weet niet meer hoe die ging.
|
Citaat:
1. (Dolf in de cel die de tralies doorvijlt) Vanwege roof en zwendel zit Dolf nu achter slot en grendel en dat bevalt hem voor geen centimeter daarom ritselt hij een zaag en zaagt zich weg naar vrijheid zo, denkt hij, dit bevalt me wel dit past me heel wat beter 2. (Dolf met pistool in hand, Winnie onder schot houdend) Helmaal happy is Dolf niet eerst wil hij nog wraak nemen op de hele wereld maar vooral op Kwak weet je wat? ik ontvoer die Winnie Wana eigen schuld dikke bult 3. (Dolf op tv) Alfred komt op tv met een foto van de kraai hij belooft 10.000 geldstukken voor wie hem bij zijn lief, zijn Winnie brengt zou het Alfred Kwak wel lukken? 4. (Alfred wandelt sip over straat) Afred is zo diep bedroefd zo geweldig ongelukkig voor hem hoeft kwaken zonder Winnie allemaal niet meer heeft alles helemaal gewoon geen zin meer 5. (Alfred met pistool in de hand, gericht op Dolf, die net wakker wordt) Maar het spoorzoek-apparaat van professor Paljas helpt Afred goed op weg het brengt Alfred regelrecht naar de schuilplaats van de boef en daar is Winnie ook en zo loopt ook dit verhaaltje weer goed af en krijgt Dolf de Kraai zijn verdiende straf 6. (Alfred en Winnie elkaar aanstarend, achter een grote taart) En Alfred zingt die avond voor zijn Winnie wat eens zijn vader voor zijn moeder zong: nog nooit in heel mijn leven zag ik zo'n lieve eend eentje zoals jij zo'n mooi eendje zoals jij |
Volgens mij herinnert iedereen die aflevering wanneer ze in die put vallen nog . Blijkbaar was die erg indrukwekkend voor al die kinderen :cool:
Voor mij is het ook een van de afleveringen die ik mij het best herinner. En ook dat ze op een of ander eiland zaten met die professor :confused: En dat eiland bleek een reuzeschildpad te zijn? |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:48. |