![]() |
[Windows 98SE] Explorer fout
Sinds een dag kan ik de pc (Windows 98SE) niet meer opstarten. Ik kan nog wel in Windows komen, dat wil zeggen tot vlak nadat hij om het netwerkwachtwoord vraagt. Daarna komt er een foutmelding:
Explorer Dit programma heeft een ongeldige bewerking uitgevoerd en wordt afgesloten. Neem contact op met uw leverancier als het probleem zich blijft voordoen. Is er een manier om dit op te lossen ZONDER te formatteren of windows opnieuw te installeren? Dan ben ik nml alle instellingen (vooral netwerk) kwijt :(. |
Netwerkinstellingen?
Wat voor instellingen denk je te moeten doen? Tijd voor WindowsXP iig ;) |
Citaat:
Windows XP is denk ik geen optie: Pentium 3 450 MHZ 192 MB RAM 6 GB schijf Dan hou ik toch bijna geen schijfruimte meer over of wel? |
Citaat:
|
Citaat:
Hoewel iets meer geheugen el aan te raden is.. Maar de CPU gaat prima... Ik heb mijn PC in anderhalf uur weer compleet opnieuw geinstalleerd.. |
windows xp gaat vanaf 233 MHz, 64mb ram...
|
al staat binnen no time wel je HDD vol....moet je dus wel uitbreiden...
Ik heb een jaar of wat XP gedraaid op een Celeron 433 met 256Mb RAM...en dat ging prima..niet al te snel, maar dat went wel :p |
Ik heb nog een Celeron 400 met 9GB (die toen nog 500 gulden koste :p) hdd en iets van 348MB geheugen..
Draait zonder problemen Windows XP Pro (ondanks dat de hdd gaar is) :) Zelfs een P2 233, 4 GB, 384 MB geheugen met Windows XP Pro draait zelfs prima.. Installatie en opstarten duurt alleen even, maar als hij draait werkt het prima :) |
Nou ja kijk, het is niet mijn pc en ik ben niet van plan om er geld in te steken. De eigenaar ook niet trouwens :). XP kan dus wel, maar kost ongeveer 1,5 GB schijfruimte toch? Dat is gelijk 1/4 van de schijf.
Maar het zou natuurlijk helemaal mooi zijn als het opgelost kon worden zonder windows te herinstalleren ;). Als dat niet kan zal ik er XP op zetten, maar kan deze foutmelding niet worden opgelost? |
Probeer eens een nieuwere versie van MSIE te downloaden en die te installeren...
|
Veilige modus opstarten, wil dat wel?
|
kan je wel in veilige modus opstarten btw?
|
Citaat:
|
Citaat:
ik had in mijn hoofd dat het ging om Internet Explorer en niet Explorer ;) |
Citaat:
|
Nou, het probleem is opgelost. Of ten minste, omzeild. Er komt een geheel nieuwe pc hier, dus alles moet sowieso opnieuw worden geïnstalleerd. Iig bedankt voor het meedenken.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:26. |