![]() |
Mensen denken dat ik gek ben
De topictitel zegt het al mensen vinden me gek, zelfs mn vriend vind me vreemd.
Het gaat erom dat ik heel druk ben en van de hak op de tak spring volgens hun. Ze zeggen het lijkt wel alsof er meerdere personen in je zitten je kan heel rustig zijn en 2 seconden later heel aggressief en daarna weer heel lief. Ze snappen me niet. Ik ben wel druk maar niet zo erg vind ik zelf , maar andere mensen worden echt gek van me. Ok ik doe dingen die andere mensen nooit zouden doen, ik heb rare ideeen enzo, maar dat betekent toch niet per direct dat ik een stoornis heb ofzo. Mn vriend wil dat ik naar de dokter ga ofzo, omdat iedereen vind dat er iets aan mij niet klopt. Wat is er met mij aan de hand |
Lijkt mij niet dat er echt iets met je aan de hand is... je kan toch gewoon "prettig gestoord" zijn of gewoon heel impulsief
Als je het zelf vervelend vind is weer een ander verhaal, maar dat laat je niet blijken Misschien proberen iets rustiger aan te doen bij andere mensen? |
Hoe "gek" vind je jezelf dan?
Heb je zelf er geen last van? dan ben je niet gek |
aapje
17V - Lid Mijn idee: ten eerste ben je een vrouw en dus onredelijk. Dat ben ik ook en dat is elke vrouw op een zeker moment weleens. Niets om je druk over te maken. Ten tweede ben je zeventien en dus een beetje op het einde van je puberteit; over het ergste heen, maar nog niet helemaal stabiel. Je stemmingen mogen heus wisselvallig zijn zonder een probleem te vormen. De belangrijkste vraag: heb je hier zelf last van? Want als je er zelf echt geen last van ondervindt en je bent in geen enkel opzicht gevaarlijk voor jezelf of voor anderen is er geen reden om te denken dat je hulp nodig hebt. En over die vreemde ideeën: iedereen heeft weleens ultiem vreemde gedachten. Ieder persoon kan bijvoorbeeld een metrostation op lopen en eraan denken iemand voor de metro te gooien. Het enige dat belangrijk is, is dat je zoiets niet echt doet en dat je er niet mee blijft rondlopen. Als je dat niet doet, zie ik niets abnormaals. |
Citaat:
Ik heb mezelf niet in de hand, daar straks was er een meisje die ging huilen en ik ging er eerst hard om lachen, daarna ben ik maar weggelopen omdat ik er aggressief van werd en later vond ik het toch wel zielig. Misschien vind ik het ook wel lastig omdat mensen me eng vinden, en ik word soms ook wel een beetje moe van mezelf maar ik ben jong en heb gewoon veel energie dat hoeft toch niet vreemd te zijn? Ok ik weet ik doe rare dingen en ik ben anders dan andere mensen, mensen lachen om mij en vinden me grappig. Maar ik ben ook heel snel boos, dan word het zwart voor mn ogen en word ik gek. Ik weet niet wat het met mij is, ... |
Citaat:
Misschien toch Professionele hulp zoeken? Al is het maar voor een tijdje, kan je goed helpen :) |
Citaat:
|
Ik heb wel HEEL vaak dat ik heel druk en ineens heel rustig ben. Verder word ik niet agressief, maar wel soms beetje depri :P Maar ik heb gewoon last van een snelle moodwisseling denk ik, ik voel me wel het veiligst in een serieuse conversatie tussen 2 - 3 mensen ( inclusief mezelf )
|
Citaat:
|
Als anderen last hebben van jouw gedrag, zou ik zeggen, ga met die mensen in gesprek. Je kan dan kijken hoe jij jezelf zou kunnen veranderen/aanpassen en hoe zij zich aan jou zouden kunnen aanpassenn.
Als jij zelf last hebt van je gedrag, zou ik voor mezelf een keuze maken. Waar jij je het prettigst bij voelt. Dus als jij last hebt van je stemmingswisselingen en impulsiviteit, kan je misschien inderedaad beter even met je huisarts ofzo erover gaan praten. Die is tenslotte voor jou de contactpersoon naar de medische wereld, toch? En die mensen horen dat heel vaak, dus het is ook niks om je voor te schamen. |
Ik kan ook snel uit het niets boos gaan praten, schijnt, terwijl ik helemaal niet boos ben, of soms ook wel natuurlijk. Meestal is dat ook over na een minuut of twee..
Maar dat is toch helemaal geen reden om mensen te laten zeggen dat je gek bent? :s |
Hey
Je zegt al zelf dat je snelle stemmingswisselingen. Ik las ook dat andere mensen zeggen dat het lijkt dat je meerder persoonlijkehden hebt ofzo. Hoe vind je dit, Ervaar je dit ook zo. Als je stemmetjes hoor zeg maar, en dan ook tot uiting komt dan word dit DIS genoemd. Je moet zelf maar ff opzoeken wat het is, en of je jezelf herkent daarin. Ik zie eigenlijk niet echt het probleem. Jah je doet af en toe raar, en je hebt snel stemmingsiwsselingen, maar men moet dit accepteren dat jij zo bent. Als dit echt een heel ernstig probleem is dan zou ik maar es zoeken op internet naar persoonlijkheidsstoornissen, zoals borderline bv. Misschien herken je je hierin, of je gaat gewoon naar de dokter. Maar volgens mij is het niet ech tom iets druk om te maken. En aub luister niet naar mensen die zeggen dat je GEk ben, die mensen zijn het geneens waard dat je ernaar luistert. Niemand is gek, en voor alles is bijna altijd wel een verklaring en/of oplossing Sterkte!! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:13. |